تحریف اهداف انقلاب، با وعده آب و برق مجانی ‌

مخالفین عاجز انقلاب اسلامی، با استناد به عدم تحقق این وعده، می‌خواهند اینطور وانمود کنند که امام خمینی با شعارهای پوپولیستی مردم را فریب داده‌ و انقلاب را پیش برده‌ا‌ند.

راه شلمچه- علی عوض‌خواه؛ انقلاب اسلامی ایران با شعار آزادی خواهی، استقلال طلبی از اجنبی و مهم‌تر از همه برقراری حکومتی اسلامی، پس از ۱۵ سال مبارزات مردمی به رهبری امام خمینی و تبیین مبانی انقلاب توسط حضرت امام، به ثمر نشست. یعنی واقعه‌ای نبود که یک شبه اتفاق بیافتد.

‌به عبارتی بهتر، نهضت بزرگ استقلال خواهی که ۲۲ بهمن ۵۷ پیروز شد، با جنبش تنباکو آغاز شد و پس از پشت سر گذاشتن ناکامی های عصر مشروطه و شکستش در کودتای ۲۸ مرداد، از دهه ۴۰ به رهبری امام خمینی جان دوبار‌ه گرفت و به سرانجام رسید.

‌اساس انقلاب اسلامی بر شعار مشهور «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» بنا شده و در متن آن اثری از دنیاطلبی و شعارهای مادی گرایانه دیده نمی‌شود؛ نه اینکه بهبود زندگی مادی دغدغه مردم و انقلابیون نبوده، اولویت اصلی‌شان که بخواهند بخاطرش انقلاب کنند، نبود. با این حال عده‌ای هستند که با تحریف تاریخ و تقلیل اهداف انقلاب اسلامی به مباحث مادی و دنیایی، به دنبال آن هستند که با اقداماتی، انقلاب اسلامی را شکست خورده و ناکام در عملی کردن اهداف خود نشان دهند.

‌سند زدن وعده مجانی کردن آب و برق در ابتدای انقلاب به اسم امام خمینی، از جمله این اقدامات است.

مخالفین عاجز انقلاب اسلامی، با استناد به عدم تحقق این وعده، می‌خواهند اینطور وانمود کنند که امام خمینی با شعارهای پوپولیستی مردم را فریب داده‌ و انقلاب را پیش برده‌ا‌ند.

‌وعده آب و برق مجانی توسط عبّاس امیرانتظام، سخنگوی دولت موّقت به مردم داده شد و در روزنامه کیهان به تاریخ هشتم اسفند ۵۷ به چاپ رسید. چند روز بعد امام خمینی در سخنرانی‌شان در فیضیه، در واکنش به وعده دولت موقت، خطاب به ملت گفت که نباید به چنین وعده‌های دنیوی دلخوش بود و اصل هدف انقلاب بازگرداندن عظمت و عزت به کشور است. امام به خاطر این که مبادا این وعده‌ها انقلاب اسلامی را به انقلابی مادی و با اهدافی مادی تبدیل کند، مصوبه دولت موقت را اینچنین تصحیح می‌کند که دلخوش به این نباشید که آب و برق مجانی می‌شود!

‌با این حال مخالفین انقلاب اسلامی آنقدر در تحریف تاریخ خوب عمل کرده‌اند که رئیس جمهور مملکت که از قضا خودش روزهای انقلاب را درک کرده، آب در آسیاب جریان تحریف ریخته و وعده آب و برق مجانی را متعلق به امام می‌داند!

 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار