شیرهای تِرانگا هم حریف ایران نشد

تیم ملی فوتبال ایران که نخستین دیدار تدارکاتی با اروگوئه با را پیروزی پشت سرگذاشته بود، در دومین دیدار برابر قهرمان آفریقا و یکی از تیم های حاضر در جام جهانی به تساوی دست یافت.

به گزارش راه شلمچه، تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام جهانی آماده می‌کند، شامگاه امروز سه شنبه در دومین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش به مصاف تیم ملی سنگال رفت که این دیدار با تساوی یک به یک به پایان رسید. مرتضی پورعلی گنجی (۵۹ گل به خودی) برای سنگال گل زد و سردار آزمون (۶۴) برای ایران گل زد.

 

تیم ملی کشورمان در این دیدار با ترکیب سید حسین حسینی، صادق محرمی، حسین کنعانی زادگان (۴۶ مرتضی پورعلی گنجی)، سید مجید حسینی، احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی (۴۶ امید ابراهیمی)، احمد نورالله‌ی، میلاد سرلک (۴۶ سامان قدوس)، علی قلی زاده، کریم انصاریفرد (۴۶ علیرضا جهانبخش) و مهدی طارمی (۵۹ سردار آزمون) به میدان رفت.

 

کارلوس کی روش که دومین دیدار تدارکاتی اش با تیم ملی را پشت سر می‌گذاشت برای دیدار با قهرمان آفریقا ترکیب تیمش را نسبت به دیدار با اروگوئه تغییر داد و نفرات جدیدی را از ابتدا در ترکیب قرار داد.

 

همین تغییرات باعث شد تیم ملی در نیمه اول نمایش قابل قبولی نداشته باشد و بیشتر به فکر گل نخوردن باشد. در مقابل تیم ملی سنگال که نفرات مطرحی چون «مانه» را در ترکیب خود داشت بارها تا آستانه باز کردن دروازه تیم ملی پیش رفت اما سیدحسین حسینی عملکرد قابل قبولی داشت و اجازه نداد دروازه اش باز شود.

 

در نیمه اول تیم ملی از نظر دفاعی متزلزل نشان داد و بازیکنان حریف هر زمان اراده کردند به قلب دفاع زدند و صاحب موقعیت شدند. این در حالی بود که در دیدار برابر اروگوئه ساختار دفاعی تیم ملی مستحکم‌تر بود و حریف آمریکای جنوبی صاحب موقعیت خطرناک پرتعدادی نشد.

 

در شروع نیمه دوم، امید ابراهیمی، مرتضی پورعلی گنجی، علیرضا جهانبخش و سامان قدوس به زمین آمدند تا شرایط تیم ملی بهتر از نیمه اول شود. با این حال سنگالی‌ها بازهم با فشار از بالا اجازه بازیسازی به ایران را ندادند و همچنان تیم برتر میدان بودند.

 

فشار حریف آفریقایی که از آمادگی بالایی برخوردار بود در دقیقه ۵۹ منجر به اشتباه مرتضی پورعلی گنجی شد و این بازیکن که به قصد دفع توپ تکل زده بود مسیر توپ را تغییر داد تا حسینی هم جا بماند و توپ وارد دروازه شود.

 

بعد از این گل تیم ایران تا حدودی از وضعیت تدافعی خارج شد و یک حمله را روی دروازه سنگال پی ریزی کرد اما حریف در ضد حملات بسیار خطرناک بود و هر لحظه امکان فرو ریختن دروازه ایران را برای خودش فراهم می‌کرد.

 

در دقیقه ۶۴ احسان حاجی صفی که دقایقی قبل موقعیت خوبی را ایجاد کرده بود مجدداً از کنار خط توپی را روی تیر دوم ارسال کرد که سردار آزمون در مقابل دروازه خالی به هوا بلند شد و با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا کار به تساوی کشیده شود.

 

در ادامه حریف آفریقایی موقعیت‌های زیادی برای رسیدن به گل داشت اما درخشش سیدحسین حسینی اجازه نداد دروازه ایران دوباره باز شود. تیم ملی ایران در شرایطی برابر سنگال مقاومت کرد و تن به شکست نداد که سرعت بازی حریف بالا بود و در مقابل ملی پوشان کشورمان سرعت لازم را نداشتند.

 

این فاکتور منفی می‌تواند زنگ خطر جدی برای تیم ملی ایران در جام جهانی باشد که باید نسبت به بالا بردن سرعت تیمی در فاز تدافعی و تهاجمی فکر کند تا برابر تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز غافلگیر نشود.

 

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار تدارکاتی خود در اردوی اتریش برابر اروگوئه به برتری یک بر صفر دست پیدا کرد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار