تشییع با شکوه حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در نجف اشرف

آئین «پیمان وفاداری مردم عراق با حاج قاسم، ابومهدی و هم‌رزمان شهدشان» با حضور گسترده مردم در حرم مطهر حضرت علی بن ابی‌طالب(ع) در شهر مقدس نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، پیکرهای پاک شهدای مقاومت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به همراه دیگر همرزمانشان شنبه شب با حضور گسترده و بی نظیر هزاران نفر گروه‌های مردمی شامل شخصیت‌ها و مسوولان، روحانیان، عشایر و نیروهای مسلح به ویژه الحشد الشعبی تشییع شدند.  

پیش از ورود پیکرهای شهدا به این شهر برای تشییع، سید محمدرضا سیستانی نماینده مرجع عالی دینی عراق به فرودگاه نجف رفت و در آیین رسمی استقبال از شهدای مقاومت شرکت کرد.

با وجود تاخیر چند ساعته به علت طولانی شدن مراسم تشییع شهدا و ازدحام بی سابقه جمعیت در بغداد و کربلا، مردم نجف از صبح شنبه در خیابان‌ها و محوطه بارگاه منور امیرالمومنین حضرت علی (ع) بی صبرانه منتظر ورود پیکرهای شهدا بودند تا با سرداران شهید سپاه اسلام وداع کنند.

مردم از قشرهای مختلف در میان اشک و ماتم و حزن و اندوه با شعارهای الله اکبر الله اکبر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر شیطان، پیکرهای شهدا را تشییع کردند.

آیت الله شیخ بشیر نجفی و آیت الله سید محمد الحکیم از مراجع چهارگانه نجف در حرم امیرالمومنین (ع) از پیکرهای شهیدان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگر یاران این دو سردار بزرگ سپاه اسلام استقبال کردند.

پیکرهای پاک شهدا سپس بر دوش جمعیت عزادار و دلسوخته نجف در حرم مطهر امام علی (ع) تشییع شدند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و قیس الخزعلی دبیرکل عصائب الحق عراق از تشکیلات زیرمجموعه الحشد الشعبی (بسیج مردمی عراق) نیز از دیگر چهره‌ های حاضر در آیین تشییع سرداران شهید جبهه مقاومت بودند.

استقبال مردم نجف از آیین تشییع و پیکرهای مطهر، آن چنان چشمگیر و گسترده بود که مراسم‌ وداع با شهیدان تا بامداد یکشنبه به درازا کشید.

در پایان با حضور گسترده مردم بر پیکرهای پاک نماز خوانده شد.

پیکرهای شهدای ایرانی قرار است تا ساعتی دیگر از طریق فرودگاه نجف به جمهوری اسلامی ایران انتقال یابند.

سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد دیروز (جمعه) در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) به شهادت رسیدند.


العالم


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار