صحرایی درسیزدهمین نشست مجمع خیرین:

تمام ظرفیت وزارت آموزش و پرورش در اختیار مجمع خیرین است

وزیر آموزش و پرورش بر اجرایی شدن تفاهم‌ نامه های فیمابین این وزارتخانه، با مجمع  خیرین کشور تاکید کرد و گفت: این وزارتخانه باتمام‌‌ظرفیت، همراه و همکار مجمع خیرین خواهد بود.

به گزارش  راه شلمچه، سیزدهمین مجمع عمومی و نشست فصلی «مجمع خیرین کشور» به ریاست "حبیب الله بور بور"، رییس هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و با حضور "رضا مراد صحرایی"، وزیر آموزش و پرورش و وزرای پیشین این وزارتخانه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، معاون مشارکت های اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور، نماینده سازمان تامین اجتماعی و ریاست جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد.

 مروری بر مصوبات و عملکرد مجمع خیرین کشور در فصل گذشته، تبیین برنامه های پیش رو، سخنان روسای هیئت مدیره و مدیر عاملان شعب ۱۵ گانه‌ی مجمع خیرین کشور در استان ها، سخنان مدیران موسسات  متقاضی عضویت حقوقی در مجمع خیرین کشور و رای گیری در باره‌ی ایشان بخشی از برنامه های این نشست بود. صلاحیت اولیه این موسسات منطیق بر ارائه عملکرد مکتوب ، پیش از جلسه توسط محسن ولیئی، مدیر عامل مجمع خیرین کشور، با همراهی سازمان امور اجتماعی کشور بررسی شده بود.

 در ابتدای این جلسه، حسین مظفر، وزیر پیشین آموزش و پرورش کشور، طی سخنان مبسوطی به استقامت، ایثار و دفاع ملت و دولت در برابر  تجاوز رژیم بعثی عراق با حمایت دولت های متعدد حمایت کننده‌ی آن پرداخت. وی بر جایگاه آموزش و پرورش و مجمع خیرین کشور درحل مشکلات کشور و آینده سازی ایران اسلامی، بر مبنای توانایی و دانایی مبتنی بر ایمان، باور و میهن دوستی نوجوانان و جوانان و نیکوکاران کشور تاکید کرد. 

از جمله سخنان مورد توجه در این نشست، سخنرانی مهدوی ارفع بود که مبتنی بر نهج البلاغه و افکار و سیره‌ی حضرت علی (ع) به اهمیت خیرورزی و جایگاه مجمع خیرین پرداخت. در ادامه‌ی نشست  ناصر قفلی، رییس هیئت مدیره جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، جایگاه والای خیرین در تمامی امور خیریه از جمله مدرسه سازی را جایگاهی کم‌نظیر توصیف کردند و بدان پرداخت.   

 عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ادامه‌ی جلسه با ابراز خوشحالی از شکل گیری و فعالیت چندین ساله‌ی مجمع خیرین کشور، اذعان داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در جایگاه یکی از نهادهای تصمیم‌گیرنده در امور اجتماعی، تصویب هر گونه مصوبه در بهبود اهداف خیرورزانه و زیربنایی هیئت مدیره مجمع خیرین کشور را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، پیشرفت در سلامت، آموزش و آسایش اقشار کم‌برخوردار که سبب عظمت بیشتر کشور و ملت باشد با درخواست ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور قطعی خواهد بود. 

خسرو پناه بر نهایت همکاری شورای عالی انقلاب فرهنگی با اهداف مردم نهاد و خداپسندانه‌ی مجمع خیرین کشور تاکید ویژه کرد. 

 رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش، با تاکید بر اجرایی شدن تفاهم نامه‌های فیمابین مجمع خیرین کشور، وزارت آموزش و پرورش و سازمان نظام پزشکی کشور بر عملیاتی شدن مفاد این تفاهم نامه‌ها که با همت مجمع خیرین کشور در حال اجراست تاکید کردند و تمام ظرفیت وزارت آموزش و پرورش و معاونت های آن از جمله سازمان نوسازی مدارس کشور را در انجام امور مربوط به بهبود احوال دانش آموزان و رفع مشکلات بنیادین آن را همسو، همراه و همکار مجمع خیرین دانستند. 

وزیر آموزش و پرورش در سخنان خود از مجمع خیرین کشور برای حل بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش کمک‌ خواستند و آن را مصداق مردمی بودن دولت و آموزش و پرورش هم در جایگاه تسهیل‌گری و حل مشکلات مردم و هم استفاده از توان و تخصص متعهدانه‌ی مردم به عنوان ولی نعمتان حاکمان و مسئولان در قالب مجمع خیرین کشور و دیگر مجامع و تشکل های اجتماعی دانست.

 نماینده سازمان تامین اجتماعی نیز پیرو جلسات ریاست هیئت مدیره مجمع خیرین کشور و مدیر عامل مجمع با آقای دکتر صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، و تاکید رییس جمهور بر اجرایی شدن طرح های مردم محور مجمع خیرین کشور از جمله طرح «بانک زمان» سخنانی ارائه کرد.

 در ادامه در خصوص پروژه های اصلی « نذر تخصص» و «بانک زمان» مجمع خیرین کشور  با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاونت سازمان نظام پزشکی کشور و نماینده سازمان تامین اجتماعیٍ  پیرو مصوبه و دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرآیندهای نهایی انجام شد تا پروژه بانک زمان مجمع خیرین کشور که با توجه به گذار کشور به سوی سالمندی رهگشای علمی و عملی در این حوزه است در قالب قانون با ضمانت اجرایی منطبق بر زیست بوم اجتماعی و فرهنگی ایران اسلامی در کشور عملیاتی شود.

در ادامه‌ی نشست، وحید سلیمی، ریاست سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، در سخنانی به چگونگی در اختیار قرار دادن ظرفیت های سخت افزاری جمعیت هلال احمر در کشور و افتتاح شعب جدید مجمع خیرین در استان ها طبق تفاهم نامه فیمابین توضیح داد.
 او گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین نهاد غیردولتی کمک رسان کشور با وجهه‌ و اعتباری بین المللی، همواره بازوی سخت افزاری و تسهیل‌گرانه‌ی مجمع خیرین کشور بوده است و افتتاح شعب مجمع در استان ها با همت ریاست، معاونان، کارکنان و داوطلبان سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر صورت گرفته است. 


درحاشیه‌ی این نشست نیز، اعضای مجمع خیرین از نظرات کارشناسان، اساتید، مدیران کل دانشگاه ها، وزارتخانه ها و روسا و معاونان سازمان های ذیربط استفاده کردند و پیشنهادات و نظرات کارشناسی خود را در جایگاه فعالان اجتماعی حوزه‌ی خیرورزیٍ مجمع خیرین در سرتاسر کشور به ایشان ارائه نمودند.


 در پایان جلسه نیز دکتر اشکان تقی پور، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین کشور، بیانیه پایانی سیزدهمین نشست فصلی مجمع عمومی مجمع خیرین کشور را قرائت کردند که متن آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار