تکذیب خودکشی 4 دختر در بابل و سواستفاده میرزابنویس‌‌های به‌اصطلاح مدعی‌العموم رسانه‌!

برخی در شبکه‌های اجتماعی بدون در نظر گرفتن صحت و سقم این خبر و یا اثرات منفی گسترش اخبار در رابطه با خودکشی، نقش مدعی‌العموم را بازی کردند و اصرار داشتند تا مازندران به خاطر این اتفاق سیاه‌پوش و عزادار گردد!

به گزارش راه شلمچه، عصر روز یک‌شنبه ۱۲ مردادماه سال جاری دو دختر ۱۶ ساله که همسایه هم بودند به علت مصرف خودسرانه قرص دچار  مسمومیت دارویی شده و جان باختند. 

«سرهنگ  محسن جعفری، فرمانده انتظامی بابل گفت: برخی اظهار نظرها در شبکه‌های اجتماعی در خصوص انگیزه و علت مرگ این افراد منتشر شده است، اما کلیه مراحل قانونی در خصوص این پرونده با نظارت و حضور میدانی مرجع قضائی، پزشکی قانونی و پلیس آگاهی بررسی و پیگیری شد. به کاربران و فعالان حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی هشدار می‌دهم از هرگونه گمانه‌زنی و انتشار اخبار کذب که موجب تشویش اذهان عمومی را در پی دارد، جدا خودداری کنند.»

خودکشی شاید غم‌انگیزترین روش خاتمه زندگی یک فرد محسوب شود، رنج ناشی از خودکشی غیرقابل بیان است و سبب می‌شود اعضای خانواده، ‌دوستان و همکاران با فقدانی عمیق و احساس گناه مواجه شوند. 

متأسفانه پس از انتشار خبر خودکشی اخیر در بابل، برخی در شبکه‌های اجتماعی بدون در نظر گرفتن صحت و سقم این خبر و یا اثرات منفی گسترش اخبار در رابطه با خودکشی، نقش مدعی‌العموم را بازی کردند و اصرار داشتند تا مازندران به خاطر این اتفاق سیاه‌پوش و عزادار گردد!

حتی پا را فراتر از اندازه خود دراز کرده و در مقام آسیب شناسی به مقامات مسوول، دانشگاه‌ها، حوزه های علمیه، معلمین، علمای شهر، صداوسیما، هان ای فرهنگیان و هنرمندان، جامعه شناسان و شورای محترم تامین و ... برای کاهش این مصیبت ها و آسیب ها چه باید کرد و ....!

  اساسا پوشش خبری هیجان‌انگیز در موارد خودکشی به‌ویژه در مواردی اینچنینی که صورت می‌گیرد و بعضا بهانه‌ای می‌شود تا افرادی سودجو که برای دیده شدن دست به انتشار آن می‌زنند و بدون مطلع از صحت و سقم و یا دریافت منبع خبر سعی می‌کنند تا به نوعی سریعتر از دیگران نام‌شان ثبت گردد، قطعا نیاز است تا با این افسارگسیختگی شبکه‌های اجتماعی دستگاه‌های نظارتی ورود جدی کنند.

شاید اگر پدر رومینای گیلانی تصویر دخترش را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده نمی‌کرد الان رومینا زنده بود و آن اتفاق تلخ روی نمی‌داد و اینکه افرادی بخواهند برای دیده شدن و چهره شدن به قصد حضور در انتخابات و به قصد کسب آرای حداکثری از هر ابزاری استفاده کنند بعید است کاری جوانمردانه باشد و این افراد می‌توانند راه‌های دیگری را تجربه کنند مانند پرداختن به کسانی که سال‌ها اختیارات سیاسی و امنیتی و اجرایی را داشتند اما تولید آقازاده‌هایی شدند که با رشوه‌های میلیاردی و فساد‌های کلان اقتصادی باعث تردید مردم نسبت به مسئولین کشور شده‌اند.

از دیگر مواردی که اهالی رسانه‌ای استان مازندران و بابل شاید اهمیت پرداختن به آن باشد مطالبه‌گری میرزابنویس‌های شبکه‌های اجتماعی به عدم اجرای احکام 5 عضو شورای اسلامی شهر بابل باشد که چرایی آن را خواستار باشند.




اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار