حاجی‌پور:

جریمه‌های سنگین بیمه‌ای و مالیاتی مانعی بر سر راه تولیدکنندگان شد

نماینده آمل در نطق میان‌دستور امروز مجلس با بیان اینکه آمل با ساخت  4 شهرک صنعتی بزرگ در این شهرستان را به قطب صنعت مازندران تبدیل شد اما جریمه های سنگین بیمه ای و مالیاتی موانع سنگینی را بر سر راه تولید کنندگان ایجاد نموده است.


به گزارش راه شلمچه، رضا حاجی پور در نشست علنی امروز (چهار‌شنبه، 12آذرماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: تروریست های کور دل وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی بار دیگر در اقدامی وحشیانه با شهادت دکتر دانشمند هسته‌ای و دفاعی محسن فخری زاده یکی از مدیران و خدمتگزاران عرصه عملی، پژوهشی و دفاعی کشور، کینه خود را نسبت به ملت شریف و سرافراز ایران آشکار تر نمودند؛ بدون تردید این دست اقدامات ضد انسانی و کوردلانه محکوم به شکست است و نمی تواند خللی در عزم جدی ملت ایران اسلامی در دستیابی به پیشرفت و توسعه وارد کند.

 

وی ادامه داد: دشمنان اسلام بدانند سکوهای افتخار در علم و فناوری هسته‌ای کشورمان فراوانند و از آموزه‌های شهیدانی همچون فخری زاده دانشمندانی تربیت شده اند که ادامه دهنده راه آنها هستند و دشمن زبون به زودی خواهد دید که ثمرات  خون این شهید سرافراز بارور شده و فناوری های علمی و دفاعی ما را به مرزهای رتبه اول جهان خواهد رساند.

 

حاجی پور عنوان کرد: حماسه دیروز مجلس انقلابی، پاسخ قاطعی به دشمانی است که تنها هنرشان ترور تفکر و شکستن قلم است، افرادی که تنها سلاح‌ آنها، قلم و تفکراتشان است. حماسه نمایندگان انقلابی هشداری تاریخی به کسانی است که توان و جسارت رویارویی ندارند و در تمام تاریخ نامردانه پشت سر بوده اند. نمایندگان مردم در راستای بیعت با مقام معظم رهبری و ملت ایران به دشمن هشدار داده اند که فصل سیاه بستن‌ها، رفتن‌ها، بردن‌ها و زدن‌ها تمام شده است و بدانند دشمن هسته‌ای و دفاعی در این سرزمین به گفتمان تبدیل شده است و صدای اذان  و نمازی که به زودی در اولین قبله گاه مسلمانان خوانده می‌شود در جهان طنین انداز می‌شود.

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی افزود: از تریبون ملت ایران به نمایندگی از مردم دیار علویان شهرستان هزار سنگر آمل با هزار و 50 شهید از دوران انقلاب، جنگ تحمیلی، شهدای 6 بهمن، شهدای مدافعین حرم و امنیت ملی و شهدای سلامت با شما سخن می‌گویم، شهرستان هزار سنگر آمل همواره در طول تاریخ به عنوان شهر عالمان، اندیشمندان و فرهیخته گان با داشتن آیات عظام و شخصیت‌های برجسته همچون محمدتقی آملی تا علامه میرزا هاشم آملی، علامه حسن زاده آملی، علامه جوادی آملی و دانشمندان و شخصیت های علمی، سیاسی، اقتصادی، پزشکی، ورزشی و فرمانده‌هانی در عرصه های دفاع مقدس را با خود به همراه دارد از مفاخر شهرهای ایران است. اما این شهرستان پس از حماسه 6 بهمن سال 61 به شهر هزار سنگر نیز مشهور شده است به همین سبب تنها شهری است که حضرت امام (ره) در وصیت نامه الهی - سیاسی خود از این شهرستان و مردم آن به نیکی یاد کرده است.

 

این نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان آمل با داشتن هزاران هکتار زمین کشاورزی یکی از قطب های صاحب عنوان کشور  در تولید محصولات مختلف از جمله برنج است که این روزها با مشکلات زیادی کشاورزان، باغداران، دامداران، مرغ داران و پرورش دهندگان گل و گیاه و دارندگان مزرعه پرورش آبزیان روبرو هستند، نبود نرخ تضمینی خرید برنج، گرانی مواد اولیه کشاورزی و نهاده ، نبود تجهیزات و امکانات کافی برای یکپارچه‌سازی مزارع کشاورزی که باعث کاهش تولید و همچنین بالا رفتن راندمان شده است.

 

وی ادامه داد: در بخش صنعت فراهم بودن زیر ساخت های  توسعه صنعت از جمله معادن و منابع موجود و راه‌های ارتباطی مانند شاهراه هراز که با کوتاه ترین فاصله پایتخت کشور و فلات مرکزی ایران را به مازندران ارتباط داده و سبب شده با ساخت  4 شهرک صنعتی بزرگ در این شهرستان را به قطب صنعت مازندران تبدیل کند. از سوی دیگر جریمه های سنگین بیمه ای و مالیاتی موانع سنگینی را بر سر راه تولید کنندگان ایجاد نموده است.

 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بخش صنعت گردشگری شهرستان آمل باید متذکر شد که واسطه صنعت گردشگری می‌توان همسان با صنایع دیگر درآمد کسب نمود ، آثار و بناهای تاریخی فراوان،  امام زاده ها و قله عظیم دماوند، چشمه های آب معدنی شفا بخش، آبگرم لاریجان و همچنین جنگل های هیرکانی و نزدیکی به دریا، زمینه مناسبی را برای جذب گردشگر فراهم نموده است.

 

وی در تذکری خطاب به وزیر علوم و تحقیقات  در خصوص محدود کردن اختیارات تنها دانشگاه مستقل دولتی، گفت: جناب آقای دکتر غلامی تنها دانشگاه تخصصی شمال کشور فقط در آمل وجود دارد که متاسفانه  با تصمیمی که اخیرا با دور زدن مجلس و اخذ مصوبه از محل دیگر برای محدود کردن دانشگاه های دولتی در 60 شهرستان کشور گرفتید، این موضوعی را که امروز مطرح میکنم تنها برای شهرستان آمل نیست، بلکه برای اکثر استان‌های دیگر است.

 

به گزارش خانه ملتت، نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم  پیشرفت سد هراز به وزیر نیرو تذکر داده و تصریح کرد: به وزیر کشور در خصوص پسماند شهرستان آمل و همچنین در خصوص حدود تقسیمات کشوری و حضور محیط بانان تهرانی در منطقه بلور تذکر می‌دهم، این منطقه برای شهرستان آمل در حوزه مرزی و کشوری است، چرا محیط بانان تهرانی در استان مازنداران و محیط شهرستان آمل حضور دارند.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار