حاجی‌پور در گفت‌و‌گوی اختصای با راه شلمچه:

وزیر پیشنهادی دولت باید در قد و قواره آموزش و پرورش باشد

سخنگوی آموزش مجلس شورای اسلامی از نبود متولی وزارت آموزش و پرورش ابراز نگرانی کرد.

رضا حاجی‌پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فن‌آوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی راه شلمچه در باره تعلل معرفی وزیر آموزش و پرورش، گفت: با توجه به عریض و تحویلی که این وزارتخانه دارد و دارای حدود 15 میلیون دانش آموز همچنین بیش از 13 میلیون معلم و کارکنانی که در سطح کشور داریم متأسفانه آموزش و پرورش هنوز متولی ندارد.

نماینده مردم آمل در مجلس با ابراز نگرانی از تعلل دولت در عدم معرفی وزیر دستگاه تعلیم تربیت کشور خاطر نشان کرد: ما در کمیسیون بطور جدی پیگیریم تا دولت هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند.

وی ادامه داد: ما منتظریم دولت محترم شخصیتی که در قد و قواره آموزش و پرورش باشد برای وزارتخانه‌ای که دارای امکانات سازمانی، اداری و تشکیلاتی زیادی دارد را برگزیند.

حاجی‌پور تعلل در معرفی وزیر را  ضربه به آموزش و پرورش دانست و افزود: تنها وزارتحانه‌ای که این همه نیرو و سرمایه‌ دارد جای سوال است چرا وزیر معرفی نمی‌شود و امیدواریم بزودی آموزش و پرورش به جایگاه واقعی خود نزدیک شود.

اشاره می‌شود مطابق اصل 135 قانون اساسی اداره وزارتخانه با سرپرست تا سه ماه بلامانع است، اما جایگاه خاص وزارت آموزش و پرورش و فراگیر بودن این وزارتخانه، انتشار می‌رود تا آیت‌الله رئیسی هر جه سریعتر وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کند تا این وزارتخانه بدون تکلیف نباشد.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار