جمعیت یاران انقلاب اسلامی خطاب به سران قوا بیانیه داد

جمعیت یاران انقلاب اسلامی ترکیبی از بهترین اعضای خدمتگذار و ولایت مدار در سطح نظام و بعضا فعال دولت نهم و دهم بوده و در فرازهای مختلف انقلاب خدماتی گسترده به  نظام اسلامی  کرده اند .

به گزارش راه شلمچه، متن بیانیه جمعیت یاران انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

درحاشیه تدوین برنامه هفتم توسعه  سران محترم قوای محترم جمهوری اسلامی ایران: به استحضار می رساند که جمعیت یاران انقلاب اسلامی ترکیبی از بهترین اعضای خدمتگذار و ولایت مدار در سطح نظام و بعضا فعال دولت نهم و دهم بوده و در فرازهای مختلف انقلاب خدماتی گسترده به  نظام اسلامی  کرده اند .

 این انتقاد را میتوان از دست اندرکاران اجرایی داشت که این جمعیت علیرغم تهیه برنامه هفتم توسعه  در سالهای ۱۳۹۹ -۱۳۹۸ و اعلام آن با مبادی ذیربط ، با استقبال متناسبی مواجه نشد و این جای تاسف دارد. 

 علی ایحال ، باتوجه به ارائه برنامه هفتم ، پیشنهاد شده  توسط دولت به مجلس محترم و کمیسیون تلفیق ، و جرح وتعدیل شده توسط آن کمیسیون؛ این جمعیت برآن شد تا چکیده و رئوس  موارد پیشنهادی را منعکس و آمادگی خود را برای هم افزایی هرچه بیشتر این برنامه راهبردی اعلام دارد : 

* ماده ۱ را باید درسیاست های کلی پیشرفت  تعریف کرد که متاسفانه هنوز سیاست توسعه در برنامه ها ،بانگاه  بخشی منعکس میشود. 

* درماده ۲ تاکید به تمرکز سیاستهای اقتصادی در قالب ستاد  و قرارگاه اقتصاد مقاومتی ارزیابی میشود که  مطلوب تر خواهد بود. 

* اتخاذ سیاستهای منتج به رشد در برنامه ششم بانگاه لیبرالی دولت دوازدهم تهیه شده بود که برگرفته از رویکرد استراتژی توسعه کار گروه تهیه کننده سند چشم انداز کانالیزه شده توسط  آن دولت  بود که رشد ۸٪ را محقق نمی ساخت .علاوه برآن  استقراض ازنوع رویکرد دولت سازندگی هم فاجعه بار است. 

* در بخش تامین بودجه و نظام مالیه : ۱-اصلاح امورمالیاتی وانضباط مالیاتی. ۲-اصلاح امور گمرکی و بهینه سازی عملکردی ۳- اصلاح امور بانکی با کاهش تصدی گری آنها ۴- اصلاح امور واردات و صادرات هدفمند شده ۵- خصوصی سازی منضبط و شفاف و بهینه. ۶- استفاده بهینه از صندوق توسعه ضرورتا. ۶- انفکاک صندوق تامین اجتماعی بازنشستگان از دولت و نظارت برافق های آن ازپیشنهادهای پایه ای وتاکیدی وتحولی ماست 

ملاحظات: دولت آقای رییسی درعمل با کاهش بدهی های دولت و کنترل بودجه و تورم و کسری ها و...عملی معجزه وار انجام داده اما باید ثبات مالی ،پولی، و ارزی در حمایت از رونق تولید تا آخرین مرحله انجام گیرد.

 ۷- سازمان اقتصاد اسلامی تکلیفش چه شد؟ ۸- بانکداری اسلامی به کجا رسید؟ * در بخش ۴ گسترش سهم تعاون در اقتصاد کشور مورد توجه قرار گیرد.

 + عطف به ماده ۲۶ جهت گسترش عدالت و تقویت خوداتکایی و رقابت پذیری باید:  "سندآمایش سرزمینی استانی اجرایی و عملیاتی گردد." 

+ عطف به ماده ۲۷:  اجرای طرح تحول کشاورزی وتوسعه روستایی کشور بارویکرد جهادی پایه تحول در تولید و رونق خواهدبود. 

+ عطف به ماده ۲۸ تدوین طرح جامع کوچک سازی  دولت و کاهش هزینه ها عمومی کشور + عطف به ماده ۳۵  آمایش سرزمینی در حوزه دریاپایه وپراکنش صنایع در سواحل  . 

+ اجرای طرح کریدور آب شیرین از دالان بوشهر و دالان بندرعباس به  عمق‌جنوب شرق 

 + در بخش ۱۰ :انرژی،صنعت و معدن: * تدوین راهبرد هسته ای تامین انرژی کشور. 

* اجرای طرح جامع معدن ( مردمی سازی بخش هایی از  معادن ) در جهت تحقق تولیدو اشتغال و توزیع عادلانه ثروت و درآمد.

 * تدوین طرح جامع صنعت بعنوان موتور محرکه پیشرفت میان بر کشور. * تدوین طرح جامع فضایی ،ارتباطی ،ماهواره * ایجاد مرکز تحقیقات روباتیک ‌کشور.

 + عطف به ماده ۵۹:  تدوین طرح آمایش جمعیتی منطبق باآمایش صنعت و معدن. + در بخش ۱۲ سند برنامه : * اجرای سند تحول بنیادین آموزش وپرورش . 

* تدوین نظام جامع فرهنگی  جهت رفع دغدغه های  فرهنگی نظام  و خاصه عفاف و حجاب. * تاسیس دانشگاه های حوزوی در ایران و حوزه تمدن اسلامی و محور مقاومت . 

+ در بخش ۱۳ :  ارتباطات و فناوری اطلاعات: * تکمیل چرخه اینترنت ملی و امنیت شبکه. * تکمیل زیرساختهای مخابراتی، ماهواره ای، فضایی ، ارتباطی و شبکه های vhf وuhf  و سامانه مقابله با جنگهای سایبری و مقابله ای. 

+ عطف به ماده ۷۹ : افزایش پرداخت یارانه به اقشارآسیب پذیر روستایی تا اشتغال کامل ان. * تدوین و اجرای اقدامات حمایتی جامع از ایثارگران و خانواده شهدا و آزادگان. * تدوین دکترین تمدن وفرهنگ نوین اسلامی. 

+ در تحقق بخش ۱۷ : فرهنگ،هنر و ورزش: * تدوین و اجرای سند مهندسی فرهنگی کشور. * تشکیل سازمان بسیج فرهنگی انقلاب. * تهیه طرح جامع تامین آتیه جوانان . 

+  عطف به ماده ۹۷ و ۹۸: * تدوین دکترین سازماندهی امت اسلام و مستضعفین جهان  ( طرح شهید سلیمانی). + عطف به‌مواد۱۰۱ و۱۰۲ونقش بانوان درجامعه: * تهیه طرح گسترش نقش زنان در جامعه . * اجرای  طرح تامین " خانواده برخوردار" در چهارچوب سند چشم انداز . * تهیه طرح سبک زندگی اسلامی و نقش  خانواده فرهنگی و ارزش مدار 

+ در بخش ۱۸ : سیاسی، امنیتی و دفاعی: * تدوین راهبرد اقتصاد فراملی چند سطحی برای مقابله برخوردهای چند سطحی آمریکا. * تدوین طرح حمایت از مستضعفان جهان. * ایجادسامانه سیگنال و تصویر درجامعه نظامی و اطلاعاتی کشور. 

+ در بخش ۱۹: حقوقی و قضایی: * تدوین دکترین جامع قضایی.( سند بنیادین قوه قضائیه ) شایان ذکر است که این نقطه نظرات در قالب رساله ای مدون و مکتوب تشریحا ارائه شده که باتوجه به اجرایی کردن بخشهایی عمده از برنامه ششم توسط دولت مردمی آقای رییسی  ، این جمعیت  چکیده ای از مهمترین ها را که لازمه توجه بیشتر بوده و یا مورد غفلت واقع شده ، در بیانیه درج کرده است. 

با اهتمام ،توجه و دلسوزی که در دولت سیزدهم و شخص دکتر رئیسی سراغ داریم، اطمینان داریم و امیدواریم که بخش های تاکید شده ، مورد توجه و اقدام قرار گیرد. 

درپایان این جمعیت آمادگی کامل خود را جهت  کمک به اجرا و تحقق هرچه  سریعتر و بهتر روند  پیشرفت وتوسعه در کشور عزیز ایران اعلام میدارد.               

  جمعیت یاران انقلاب اسلامی 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار