جنگ آینده جهان جنگ فرهنگی است

 همانطور که در هشت سال دفاع مقدس همه مردم ما بسیج شدند، همه از مالشان گذشتند، همه در صحنه آمدند امروز نیز کشور ما، انقلاب ما نیاز به یک بسیج فرهنگی دارد

راه شلمچه- محسن رایجی؛  امام امت: «عزيزان من! فرهنگ از اقتصاد هم مهم‌تر است. چرا؟ چون فرهنگ، به معناي هوايي است كه ما تنفس مي‌كنيم، شما ناچار هوا را تنفس مي‌كنيد، چه بخواهيد، چه نخواهيد، اگر اين هوا تميز باشد، آثاري دارد در بدن شما، اگر اين هوا كثيف باشد، آثار ديگري دارد.

 فرهنگ يك كشور مثل هواست، اگر درست باشد، آثاري دارد. الان درباره توليد داخلي حرف مي‌زديم اگر بخواهيم مصرف توليدات داخلي به معناي واقعي كلمه تحقق پيدا كند، بايد فرهنگ [مصرف] توليد داخلي در ذهن مردم جا بيفتد، اگر بخواهيم مردم اسراف نكنند، بايستي اين باور مردم بشود، اين يعني فرهنگ». درکشور به تنها مسئله ای که زیاد توجه نمی شود آسیب شناسی فرهنگ است، البته کارهای فرهنگی موثر و به سزایی توسط جناح فرهنگی انقلاب اسلامی انجام می شود و تشکل های فرهنگی نیز در حد توان خود فعالیت هایی را انجام می دهند اما هنگامی که یک وسیله دچار نقص می شود تا زمانی که مکان آسیب دیده را پیدا نکنید، تعمیر وسیله قطعا کار راحتی نخواهد بود.برای مثال اگر در یک خودرو با این همه پیچیدگی های فنی همین چهار پیچ چرخ نباشد این خودرو از حرکت خواهد ایستاد.

گاهی اوقات یک مسئله در فرهنگ آنقدر کوچک است که به چشم نمی آید اما همین که می خواهیم حرکت کنیم و چند متری به جلو می رویم درد سری برای ما ایجاد می کند که به این سادگی قابل حل نیست.امروز باید همه مسئولین فرهنگی و مرتبط با امور فرهنگی کشور بسیار مراقب باشند؛ گاهی اوقات این مسائل کوچک فرهنگ یک کشور را نابود خواهد کرد. ما در جنگ فعلی جهان که جنگ اقتصادی است با این که بهترین برنامه ریزی های اقتصادی، مدیران کارآمد، کمپانی های قدرتمند را در ایران داشته ایم توانستیم گلیم خود را از آب بیرون بکشیم.این هشدار بسیار جدی است جنگ آینده جهان جنگ فرهنگی است.همه مسئولین فرهنگی کشور از خود سوال کنند و حداقل مقداری به این سوال بیاندیشند که چه مقدار برای جنگ فرهنگی در کشور آمادگی لازم را دارند.همه مردم عزیزمان شهدای هشت سال دفاع مقدس را به یاد دارند.

 آنها آن روز رفتند تا امروز ما بمانیم و از خونشان پاسداری کنیم برای پایداری انقلاب عزیزمان از جان و دل مایه بگذاریم. همانطور که در هشت سال دفاع مقدس همه مردم ما بسیج شدند، همه از مالشان گذشتند، همه در صحنه آمدند امروز نیز کشور ما، انقلاب ما نیاز به یک بسیج فرهنگی دارد

اگر هر خانواده جلوی مشکلات درون خود را برگیرد این مشکلات به جامعه سرایت نمی کند همه مردم در امر فرهنگ وارد شوند. اگر هر خانواده خودش ماهواره های درون خانه خود را خاموش کند، اگر هر خانواده فرزند خود را امر به معروف کند، اگر هر خانواده مشکلات اعتیاد در میان اعضاء خانواده را برطرف کند و هزار مشکل دیگر مطمئن باشید این مشکلات به درون جامعه سرایت نخواهد کرد.

دشمنان با تهاجمات فرهنگی قوی کاری می کنند که مسلمانان خودشان دین خود رانابود کنند. به تاریخ نگاه کنیم آن قدر فعالیت های فرهنگی معاویه در عصر امیرمومنان علی بن ابی طالب قوی بود که هنگام شهادت مردم از نماز خواندن مولای موتقیان بی اطلاع بودند.

در زمان امام حسن مجتبی(ع) امام به دلیل نداشتن فضا برای جهاد تبیین مجبور به صلح با معاویه می شود. با همین مکانیزم فرهنگی که رو به جلو میرویم میبینیم که کم کاری فرهنگی باعث می شود حسین بن علی و یارانش و همه خانواده اش به مسلخ کربلا کشیده بشوند.

هنگامی که شما در تور فرهنگی دشمن قرار گرفته باشید هر قدر که حسین در جلوی شما بگوید: (هل من ناصر ینصرنی) کیست مرا یاری کند؟ هیچ صدایی نخواهد شنید و شما لبیک نخواهید گفت همانگونه که در عاشورا لبیک نگفتند.

اگر خوشت اومد لایک کن
9
0
مومن ۲۰ آذر ۱۴۰۱
جنگ آینده نه جنگ الان.
همون شبیخون فرهنگی که امام خامنه ای فرمودند در دهه هفتاد، امروز همان جنگ برپاست
پاسخ
آخرین اخبار