جوابیه دانشگاه علوم پزشکی بابل به مصاحبه دکتر اسدی

دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیانیه‌ای به مصاحبه مسئول بسیج جامعه پزشکی بابل جوابیه داد.

به گزارش راه شلمچه، دکتراسدی مسئول بسیج جامعه پزشکی شهرستان بابل و پزشک اورژانس بیمارستان یحیی نژاد این شهر روز شنبه 23فروردین 1399 در مصاحبه با رجانیوز به بررسی علل تعداد بالای جان بختن بیماران کرونایی در این شهر پرداخت.

این مصاحبه باعث شد دانشگاه علوم پزشکی بابل در بیانیه ای که به امضای رئیس این دانشگاه رسیده است جوابیه‌ای صادر کند که متن آن بدین شرح است: 

 

با سلام خدمت مردم شریف شهرستان بابل از آنجائيكه اخيرا مطالبى از روى ناآگاهى و عدم اشراف بر مسايل بهداشتى درمانى،  در مديريت كرونا منتشر شده است، لازم  است مطالبى به منظور تنوير افكار عمومى ارائه شود.

 

از تاريخ ٣٠ بهمن ٩٨ كه اولين بيمار كرونايي استان مازندران را در بابل شناسايي كرديم، بلافاصله ساختمان دوطبقه ميناگر در بيمارستان آيت ا.. روحانى بابل ( بزرگترين بيمارستان شمال كشور كه عمدتا به بيماران خاص، صعب العلاج و ارجاعى از شهرها و استانهاى مختلف خدمت رسانى مي كند) در عرض چند ساعت از بيماران قبلى تخليه و به بيماران كرونايي اختصاص يافت.

 

اين در حالى بود كه  تعداد ٣٣١ بيمارعمدتا صعب العلاج در بخشهاى ديگر بيمارستان روحانى بسترى و در حال درمان بودند و دستور تخليه تدريجى آنها هم به بيمارستان روحانى داده شد.

 

 پس از چند روز و با اوج گرفتن بيمارى و تكميل ظرفيت ساختمان ميناگر بدليل اينكه هنوز تعداد ٢٠٤ بيمار در بخشهاى مختلف بيمارستان روحانى بسترى و از اين ميان پنجاه بيمار در بخشهاى ( ICU اغلب بدحال) بودند و تنها توانسته بوديم ١٢٧ بيمار را با دستور و تشخيص پزشكان تخليه و مرخص كنيم ، تنها راه عملى و سهل الوصول، آماده كردن بيمارستان يحيى نژاد بود تا در كمترين زمان ممكن بيماران كرونايي را بسترى كنيم.

 

لازم به ذكر است كه بيمارستان يحيى نژاد بر خلاف تصور برخى منتقدين غيركارشناس، درارزيابى كشورى"درجه يك" محسوب شده و از بيمارستانهاى قديمى و موفق بوده و با داشتن پرسنل قوى و با تجربه، در سال گذشته در برخى شاخصها جزو ده بيمارستان برتر كشورهم  قرار گرفته است.

 

ما توانستيم اين بيمارستان را ظرف ٢٤ ساعت از بيماران قبلى تخليه و براى بيماران كرونايي كه به سرعت تعدادشان اضافه مي شد آماده كنيم، بطوريكه در عرض ٤-٣ روز، ظرفیت اين بيمارستان هم تکمیل شد.

 

مدتها بود ما براى اين بيمارستان درصدد تهيه دستگاه سي تى اسكن بوديم بطوريكه ارسال سفارش شده و اعتبار آن هم ديده و منتظر رسيدن دستگاه هستيم. 

 

با نظر پزشكان و اساتيد متخصص دانشگاه در اين زمينه، فقدان سي تى اسكن دليلى براى انصراف از اين انتخاب نبود چون نياز به اين وسيله در بيماران كرونايي اغلب فورى نبوده و مشروط بر بسترى و شروع درمان در اولين زمان ممكنه هم ميتواند انجام شود. فلذا بيماران نيازمند به سي تى اسكن را خودمان با رعايت اصول محافظت كرونايي به بيمارستان روحانى يا بهشتى مي برديم. 

 

با تكميل تدريجى تختهاى اين بيمارستان و تخليه بيشتر بقيه بخشهاى بيمارستان روحانى و تداوم نياز به بسترى هاى ديگر و تنها پس از چهار روز از شروع بكار بيمارستان يحيى‌نژاد، عمده بخشهاى ديگر بيمارستان روحانى هم تخليه و به بيماران كرونايي اختصاص يافت و در نهايت بيمارستان شهيد بهشتى هم به اين دو بيمارستان اضافه شد.

 

در مورد اكسيژن هم باید این نکته را یادآور شد كه حتى در بهترين بيمارستانهاى كشور هم دستگاههاى اكسيژن ساز توان پوشش همزمان همه بيماران بسترى را ندارند و گاهى در بحرانها لازمست از سيلندرهاى اكسيژن استفاده شود. لذادربيمارستان يحيى نژادهم علاوه بردستگاه اكسيژن ساز مركزى ازسيلندرهاى اكسيژن هم در برخى بخشها استفاده شده و هيچ بيمارنيازمند به اكسيژن از آن محروم نبوده است.

 

به استحضار مردم شریف مي رساند كه مجموعه درمانى دانشگاه ازاول اسفند تا امروز افتخار داشته كه ويزيت حدود ١٩٠٠٠ بيمار سرپايي مشكوك به كرونا و٢٤٠٠ بسترى كه حدود ٢٠٠٠ نفر آنان درمان و مرخص شدند و درنزديك به ٢٠٠٠ بيمارتست PCR در خود دانشگاه بابل انجام دهد.

 

همچنين مجموعه بهداشتى دانشگاه موفق به غربالگرى كرونا در حدودا 480 هزار نفر يعنى حدود٩٠٪‏ جمعيت شهرستان بابل بوده است و در حال افزايش هم هست.

 

مردم فهيم شهرستان و خيرين عزيز كه همواره با همكاري ها و كمكهاى مالى و غير مالى خود، فرزندانشان را در عرصه مبارزه با کرونا تنها نگذاشتند، بدانند در سخت ترين شرايط هم پرسنل بهداشت و درمان این شهر با رعايت دستورات و قوانين ابلاغى وزارت متبوع همواره آماده جانفشانى براى مردم عزيزبوده واز هيچ كوششى در اين زمينه دريغ نميكنند.

 

بر خود لازم ميدانم از تلاش بی نظیرمسئولين، پزشكان، پرستاران و ديگر پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بابل که علاوه بر خدمت رسانى به همشهریان شریف به بسیاری از هم استانی های گرامی نیز ارائه خدمت کردند، قدردانی و اعلام کنم حامى حقوق تمامی پرسنل در همه سطوح  خواهیم بود و نخواهیم گذاشت به زحمات این عزیزان با نشر برخى مطالب واهى و غير كارشناسانه خدشه اى وارد شود.

 

"بياييد تا با رعايت حداكثرى موازين بهداشتى، خود و ديگران را از ابتلا به كرونا مصون داريم تا هرچه زودتر و با كمترين خسارتهاى مالى و جانى به روال معمول زندگى برگرديم."

دكتر سید فرزاد جلالى

رييس دانشگاه علوم پزشكى بابل

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار