پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی توسط دانشگاه علوم پزشکی بابل

دکتر سید فرزاد جلالی رئیس دانشگاه از پایش و ردیابی سودجویان طب سنتی در بابل خبر داد.

به گزارش راه شلمچه به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر جلالی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه بابل ضمن تبریک روز پزشک، گفت: سودجويان از نام طب اسلامى، كاسبان دين و طب هستندكه ديدگاهى اخبارى گرايانه داشته و با چند روايت مدعى درمان مردم هستند.

وی بیان داشتاين افراد پيشرفتهايي مثل واكسيناسيون، جراحيهاى معجزه گر و غربالگريها را كه جان ميليونها نفر را در دنيا نجات داده اند زير سوال مي برند و خودشان با داروهايي مجهول و مجعول تحت نام ائمه اطهار (ع) مي خواهند بيماريهاى مهم و سرطانها را درمان كنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: بنا بر راى بسيارى از ايات عظام، عنوانی بنام طب اسلامى نداريم.

دکتر جلالی گفت: دانشگاه علوم پزشکی بابل در حال پایش و ردیابی این سود جویان می باشد  و در مسیر حفظ سلامتی مردم از هیچ اقدام و واکنشی فرو گذار نخواهد بود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل عنوان کرد: از مردم شریف انتظار داریم که اطلاعات موجود از این قبیل موارد را به معاونت درمان یا اداره بازرسی و دریافت شکایت دانشگاه علوم پزشکی بابل برسانند تا پیگیری لازم را انجام دهیم.

وی افزود: ما در کشور 8 دانشکده طب سنتی داریم که خوشبختانه یکی از این دانشکده ها در دانشگاه علوم پزشکی بابل می باشد که به تربیت  متخصص طب سنتی می پردازد.


این مسئول تصریح کرد: درمانگاه های فعال طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی بابل کاملا علمی با حضور متخصصین مشغول ارائه خدمات به مراجعین می باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: طرح تحول سلامت یکی از برنامه های بسیار ارزشمند ملی و وزارتی است که فواید خدمت رسانی بسیار ارزشمندی داشته و هدف اصلی آن کم کردن هزینه از جیب مردم بوده است.

وی افزود: از طرف پزشكان به مردم شريف عرض ميكنم كه ما پزشكان همواره در سخت ترين شرايط در كنار شما بوده و خواهيم بود، با شما انقلاب كرديم، با شما به جبهه و جنگ رفتيم و شهيد داديم و در سخت ترين روزها هم دست از خدمت رسانى نخواهيم كشيد.

دکتر جلالی با اشاره به رشد 12 برابری تعداد پزشکان بعد از انقلاب گفت: در قبل از انقلاب تعداد 14 هزار نفر پزشک ایرانی و خارجی داشتیم ولی بعد از انقلاب این آمار به 180 هزار نفر رسید که تماما پزشکان ایرانی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به اینکه تعداد داروسازان کل کشور در قبل از انقلاب 3100 بود که با رشد 8 برابری در حال حاضر  25 هزار داروساز در کل کشور داریم، گفت: در قبل از انقلاب فقط حدود 25 درصد داروها در داخل کشور تولید می شد در صورتیکه در حال حاضر حدود 98 درصد از داروها تولید داخل می باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: تخت های بیمارستانی  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود 15 هزار تخت بود که با افزایش 9 برابری تقریبا 130هزار تخت بیمارستانی در کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در اوایل انقلاب در کل استان مازندران 35 خانه بهداشت داشتیم، گفت:  امروزه حدود 1500 خانه بهداشت در مازندران می باشد که نزدیک به 300 خانه بهداشت و مرکز جامع سلامت فقط در شهرستان بابل مشغول ارائه خدمات هستند.

دکتر جلالی عنوان کرد: در بابل تعداد 1300 پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص مشغول خدمت هستند و 300 دندانپزشک عمومی و متخصص و حدود  200 داروساز داریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی بابل قدیمی ترین دانشگاه علوم پزشکی شمال کشور می باشد، گفت: این دانشگاه از سال ۱۳۶۲  با حدود ۵۰ دانشجوی پزشکی دانشگاه آغاز به فعالیت نمود و تاکنون حدود 13هزار و یکصد و چهل و شش دانشجو از این دانشگاه در رشته های مختلف علوم پزشکی فارغ التحصیل شده اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار