جوانک جاهل!

راه شلمچه- محمدرضا سابقی؛ آن بسیجی بی دفاع و آن روحانی و آخوندی که در کوچه و بازار راه می رود، سوار تاکسی و مترو می شود، یکی مثل من و تو است. او اگر صاحب قدرت و نفوذ و تصمیم گیر مملکت بود، اولا که ابدا او را میان خلق می دیدی، دوما تو تا چند ده متری ا‌ش هم نمی توانستی خودت را برسانی و البته جربزه اش را هم نداشتی چنین کنی چون می دانستی توسط محافظ ها مثل موری له می شوی یا ممکن است چند خشاب توی شکم ات خالی شود.

وای به روزی که در این کشور امثال این جوانک ها به قدرتی برسند. کسی که هر عمامه به سری را، یکی می بیند ، و در این حد قوه تشخیص و تمیزش کور است، پتانسیل فاشیستی کردن هر جامعه ای را در خود دارد.
آن پیرمرد روحانی که ریش و مو سفید کرده، و در کوچه لنگ لنگان قدم می زند، چه سنمی با قدرت و ثروت دارد؟

نگویید روحانیون چون در برابر حاکمیت سکوت کردند حقشان این است، که من بسیاری از آنان را می شناسم که بخاطر اعتراض و انتقاد یا تبعید شدند یا زندان رفتند یا شلاق خوردند یا مغضوب اند اما صدایشان بلند نشد.

اما آیا طی چند دهه فقط این طبقه ساکت بودند؟ دانشگاهیان نبودند؟ روشنفکران نبودند؟

اگر خوشت اومد لایک کن
25
18
مومنی ۲۲ آبان ۱۴۰۱
سلام جناب استاد سابقی برادر اندیشمندم
با این ادبیات نمیشه به دهه هشتادی ها درس اخلاق داد
جوانک احمق ! شامل انها نیست ،
حماقت خصوصیت اصلی انهایی است که بی حرمتی را در کشور رواج دادند، وقتی بی اخلاقی رواج پیدا کند روحانی و غیر روحانی ندارد تر و خشک با هم می سوزد
بغل کردن دختران جوان توسط ماموران مرد گشت ارشاد برای ربودن و سوار ون کردن و گذاشتن سر درس اخلاق بزرگترین حمایت قرن بود که هنوز هم عقب نشینی نکردند
میترا ملایی ۲۳ آبان ۱۴۰۱
ببینید در این کشور جدای از حوزه های محترم علمیه و هزاران روحانی وابسته به نظام و دوستدار سیستم فعلی دولت و مجلس و قوه قضائیه، حداقل ۳۶ الی ۴۵ نهاد مذهبی و سازمان هستند که با بودجه های دولتی می خواهند مردم را به بهشت ببرند. هرچند خودشان الان هم در بهشتند.
ودهها هزار روحانی معمولی که مثل کارگران و من و شما در سختی معیشت و تورم افسار گسیخته دست و پا می زنند. و در جهنم گرانی اقلام اساسی هستند.
خداوند به ما برکت دهد تا پاسدار خون مقدس صدها هزار شهید دفاع مقدس باشیم آن بزرگواران مسئولانی مثل فرماندهان رشید دفاع مقدس همچون چمران همت باکری و سلیمانی و متوسلیان و... که خود را خاک پای محرومین می دانستند می خواستند. مخالف فساد در ساختار انقلاب ۵۷ بودند و همه اختلاس و دزدی و ظلم را بشدت محکوم می کردند و برای همین حکومت پهلوی را ساقط کردند. فقر و سختی معیشت طبق فرمایش پیامبر بزرگ خدا حضرت محمد ص، را درب خروج از دین می دانستند.
نهج البلاغه را اندکی بخوانیم و فاصله نجومی این مسئولان ۳قوه و مدیران میانی را با منش مولایمان و سرورمان امام علی ع
بفهمیم.
پاسخ
آخرین اخبار