در هر انتخابی خدا را در نظر بگیریم

راه شلمچه- محمدرضا سابقی؛ رأی  "ما" در جهت رشد و یا رکود وضعیت فرهنگی و اقتصادی و سیاسی، و بهتر یا بدتر شدن زندگی اقشار مختلف ملت تاًثیرگذار است. و در صورتی که شخص کاندیدا قابلیت خدمتگذاری به مردم را داشته باشد و کارنامه "خدمات" قبلی او را بدانید، و فردی که کاندید شده است علاوه بر پاکدستی و ساده زیستی، برنامه هایش را برای تغییر وضعیت سخت فعلی مردم و کشور با تعهد و تخصص، شجاعانه و شفاف بیان کند تعیین کننده است.( رای شما و یا رای من، فقط در صورتی که انسان صالح و متخصص و مدیری پاک،  کاندیدا باشد، یقینا" حق الناس است و شایسته است که دقت نموده و با شناخت کافی وارد صحنه شویم.) بنده به عنوان یک برادر کوچکتر از شما خواهش می کنم حداقل فقط چند روز وقت بگذارید و در مورد فردی که می خواهید به او رأی بدهید، تحقیق و تفحص کنید. خیلی هم سخت نیست که بتوانیم به نیت افرادی که قصد ورود به پاستور را دارند، پی ببریم. سوابق گذشته، عملکرد حال و روش تبلیغ آنها میتواند بسیاری از مسائل را برای ما روشن کند.


 حضرت امام علی(ع)، ریشه و عامل اصلی پیدایش فتنه ها را پیروی از هوا و هوس ها و بدعت گذاری در دین می دانند. از فرمایشات مولی الموحدین(ع) اینگونه استنباط می شود که زمینه ها و شرایط اصلی فتنه(سقوط) در جامعه، پیروی از تمنیات نفسانی مانند جاه طلبی و دنیادوستی و نیز قدرت طلبی است. ابزار اصلی مترفین و جاه طلبان برای گمراه کردن افراد جامعه، مخلوط کردن حق و باطل است. هرگاه مرز حق و باطل در اذهان مردم و افکار عمومی دچار تزلزل گردد، بنای آشوب و انحطاط در اجتماع پی ریزی می شود تا شاید اهل باطل و تشنگان قدرت بتوانند به خواسته های نامشروع وغیر انسانی خود دست یابند.


بنده  بر این باورم کاندیدایی که بدون برنامه مدون و سابقه خوب و با استفاده از تبلیغات گسترده و چند میلیاردی می خواهد رئیس جمهوری شود هدف نهایی اش ارضای اهداف شخصی و اغراض جناحی، و رانت بازی.. بوده به درد مردم و کشور نه می رسد و نه می خورد.. فراتر از این بگویم، کاندیدایی که در تبلیغاتش پول هنگفت از ناکجاآمده را خرج می کند و به زعم خودش بذری می کارد تا بعد از رسیدن به کرسی ریاست "معجزه-ها!! کند، در حالیکه گذشته اش مات و نامفهوم است به درد انقلاب اسلامی و مردم محروم و گرفتار نمی خورد. کاندیدایی که برای رسیدن به هدفش از تمام ابزار لازم از تهمت زدن و برائت از دیگری، گرفته و از هر وسیله ای چه شرعی!! و چه غیرشرعی استفاده  می کند و به هر مستمسکی دست می یازد، به دردی از مردم را دوا نمی کند. اظهرُمِن الشمس است کاندیدایی که بی مهابا پول خرج می کند، وقتی هم با عوام فریبی به ریاست راه پیدا کرد، به جای اینکه به فکر مردمش باشد، به افکار و افعال دیگری خواهد پرداخت.

 ارزش حرمت خون پاک شهیدان و احترام به ملت و مستضعفان ما بالاتر از این است که بدون تحلیل و آگاهی رای داده و این حق الناس نیست، بلکه بدون شناخت و باری به هر جهت رأی دادن، "حق الناس" است.

 وقتی ما از بین چندین کاندیدای مردمی و محبوب یک نفر را انتخاب می کنیم، مفهوم آن این است که این فرد نسبت به بقیه کارآمدتر و شایسته تر است. و  اگر بین خود و خدایمان ملاک ما چنانکه قران فرموده فقط حق و باطل باشد و نه مثلا" انتخاب بین بد و بدتر و قس علیهذا، در همین دنیا در نظرگاه مردم کشورمان و در فردای قیامت در محضر خداوند، روسفید هستیم. اما اگر به خاطر غرض شخصی و یا به خاطر ملاحظات سیاسی، و اقتصادی و قومیتی یا .. رأی صحیح را درون صندوق نیندازیم، نه تنها خودمان را گول زده ایم؛ بلکه قطعاً باید روزی به خاطر این انتخاب نابجای مان پاسخگوی اقشار متعدد ملت و نیز پاسخگوی خداوند باشیم. مسئله ی انتخاب رئیس جمهوری پاکدست و اصلح با بازی خوردن از تعدادی جناح گرا و سیاست باز،  فرق می کند.

 من خوشحالم که خوشبختانه تا حد زیادی در جامعه جناح و جناح بازی کم رنگ شده است. مردم ما از بده بستان های حزبی و جناحی ملول و خسته شده اند. مردم ما دنبال کسی می گردند که بتواند گرهی از مشکلات جامعه را حل کند؛ اما باز هم باید حواسمان را جمع کنیم و گول تندروهای جناح ها را نخوریم. گول کسانی را هم که بدون دلیل و برهان کاندیداهای محترم دیگری را به تندروی متهم می کنند یا به آنان تهمت می زنند، نخوریم.


 متأسفانه در ایام انتخابات بازار گناهان کبیره مثل غیبت و تهمت رواج زیادی پیدا می کند. مشاهده می کنیم بعضی ها، کاسه ی داغ تر از آش می شوند. طرفداران یک کاندیدا تلاش می کنند به هر طریق ممکن، کاندیداهای رقیب را لِه و لگد مال کنند.

 زیبنده است که مردم ما به دور از شانتاژهای تبلیغاتی به فردی رأی دهند که هدفش، حفظ نظام و اهمیت دادن به خواسته های ضروری قشر جوان و توجه واقعی به محرومین، و پشتیبانی عملی از حقوق مستضعفین و تلاش خستگی ناپذیر برای مردم باشد. و جمله ی آخر اینکه "مواظب باشیم در این انتخابات به خاطر دنیای دیگران به دینمان چوب حراج نزنیم و موقعی که خودکار را ان شاالله روی برگه ی سفید تعرفه قرار می دهیم یک لحظه " خدا " را در نظر بگیریم."


اگر خوشت اومد لایک کن
23
8
دکترحمیدمومنی ۲۳ شهریور ۱۴۰۱
متاسفانه انتخابات در کشور ما یا بر اساس قطب گرایی است، یعنی اینکه اگر چند مسئول یا چند نفر بگویند به فلانی رای بدهید عده ای بدون شناخت آن فرد کاندیدا یا بررسی عملکرد گذشته او در جامعه و مسئولیتهای قبلیش و بدون توجه به تعهد و تخصصش به او رای می دهند و یا بصورت قبیله گرایی و گویش زبان کاندیدا به بلوچی، ترکی، کردی، عربی، لری، فارسی، و یا کرمانچی شخص بدون عنایت به شاخص های اصلی..به او رای می دهند، و ای کاش در انتخابات ملاک ما خشنودی خداوند و تقوا و تخصص و تعهد افراد باشد. انتخاب درست از صدر و شورای نگهبان تا مردم قطعا" باعث پیشرفت کشور در همه زمینه هاست.
پاسخ
2
صدیقه قنبری همسرشهیدعلی ا ۱۹ آبان ۱۴۰۱
اگر خدا را در نظر بگیرم و دیگران نیز به توفیق الهی خدا را در انتخاب هایشان چه مردم خوب ایران باشند و چه شورای نکهبان و دیگران وضعیت ایران عزیزمان که استقلال و سربلندی اش در بعضی زمینه ها ثمره خون شهیدان دفاع مقدس است. به این حال و روز و گرانی و تورم و سخت شدن زندگی مردم و التهابات فعلی کشور نمی افتاد&
خدا به نویسنده و شما خیر و برکت و موفقیت بیشتر عنایت کند
پاسخ
آخرین اخبار