حبس نفس ها در خاورمیانه و وحشت در اسرائیل در آستانه سخنرانی سید حسن نصرالله

 نفس ها در آمریکا و اسرائیل در سینه مقامات واشنگتن و تل آویو حبس شده است و آن ها در انتظار محتوای سخنرانی سید حسن نصرالله هستند.

به گزارش راه شلمچه، در میان فضایی مملو از انتظار و در بحبوحه جنگ در غزه، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، برای سخنرانی روز جمعه خود آماده می‌شود که اولین سخنرانی از زمان جنگ میان اسرائیل و حماس در 7 اکتبر است. سخنرانی که در مراسم بزرگداشت «شهدا» برنامه ریزی شده است و به نظر می رسد استراتژی آینده حزب الله علیه اسرائیل در این سخنرانی رونمایی خواهد شد.

دو روز پیش، حزب‌الله اعلام کرد که سید نصرالله در ساعت سه بعد از ظهر جمعه برای اولین بار از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» در مراسم تجلیل از شهدای «راه بیت المقدس» همزمان در بیروت، جنوب و بعلبک سخنرانی خواهد کرد.

در همین راستا، نفس ها در آمریکا و اسرائیل در سینه مقامات واشنگتن و تل آویو حبس شده است و آن ها در انتظار محتوای سخنرانی سید حسن نصرالله هستند.


جان کربی هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که دولت آمریکا از نزدیک سخنرانی حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان را که قرار است روز جمعه انجام شود، دنبال می‌کند.


به نقل از شبکه المیادین، کربی گفت: «پیام ما به او این است که درگیری در منطقه گسترش نیابد.»

کانال ۱۲ عبری نیز گزارش داد که «تقریباً کل خاورمیانه در آستانه سخنرانی نصرالله نفس خود را حبس کرده است».

اعلام سخنرانی سید نصرالله در حالیست که رسانه‌های عبری درباره تشدید درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین همزمان با ادامه تجاوزات صهیونیست‌ها به نوار غزه گزارش‌هایی را مخابره می‌کنند.


سکوت هراس انگیز

از زمان شروع عملیات نظامی طوفان الاقصی و به موازات حملات گسترده هوایی رژیم صهیونیستی به غزه، درگیری در کرانه باختری، مرز سوریه در بلندی های جولان و در مرز لبنان بین ارتش اسرائیل و نیروهای حزب ا... به صورت روزانه ادامه داشته است. روز سه شنبه نیز ارتش یمن به طور رسمی ورود خود را و باز شدن جبهه پنچم علیه رزیم صهیونیستی را اعلام کرد.

 

در این بین اما سکوت برخی چهره های مرتبط و رسمی جلب توجه کرده است. سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان، سردار اسماعیل قاآنی فرمانده سپاه قدس و علی اکبر احمدیان دبیر شورای امنیت ملی از جمله چهره ها ی مرتبط و رسمی هستند که تا کنون هیچ اظهار نظر علنی را در مورد عملیات ۷ اکتبر و جنگ اسرائیل در غزه نکرده اند.

 

آنچه مشخص است این است که رژیم صهیونیستی  در روزهای که عملیات زمینی خود علیه حماس را آغاز کرده است بیش از هر زمان دیگری نیاز به تمرکز بر حماس و غزه دارد؛ لذا از هر نوع درگیری در هر جبهه دیگری پرهیز دارد بگونه ای که طی سه هفته گذشته بصورت مستقیم و غیرمستقیم با زبان تهدید یا باواسطه همه تلاش خود را کرده که مانع باز شدن جبهه جدید علیه خود شود؛ اما سکوت معنادار برخی چهره های رسمی و موثر در جریان مقاومت برای صهیونیست ها پر از ابهام و رعب آور است.

 

برخی ناظران معتقدند که این هماهنگی در سکوت برای نگاه داشتن دشمن صهیونیستی در یک فضای ابهام و ترس برای حداکثر استفاده از اصل غافگیری است.

 

روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم نیز روز سه‌شنبه در تحلیلی نسبت به سخنرانی نصرالله نوشته بود: دبیر کل حزب الله لبنان هفته گذشته از رهبران مقاومت فلسطین خواست که توجه جدی به لحظه ای که تصمیم به اظهارنظر رسانه ای برای جهان عرب می‌کند باشند که لحظه ای تعیین کننده برای جواب دادن به پرسش‌های حماس و جهاد اسلامی خواهد بود که به طور مشخص حزب الله چه زمانی به نبرد ملحق خواهد شد؟

رهبران حماس این سیکنال را به مفهوم این می‌دانند که حزب الله برنامه و اقدام مشخص دارد، اما جزئیات آنرا فاش نمی‌کند به ویژه نصرالله در دیدار هفته گذشته خود با «زیاد النخاله و صالح العاروری» اعلام کرد: «با شما در قلب نبرد و در هر شرایطی هستیم».

رای الیوم نوشت: محافل حزب الله به رهبران حماس اطمینان داده اند که حزب الله در بطن درگیری است و هرگز مقاومت فلسطین را رها نخواهد کرد و صرف نظر از تعویق در دامنه عملیات تصمیم بر عدم اجازه به شکست حماس است.

این رسانه در پایان نوشت: نصرالله چه خواهد گفت؟ چرا جمعه؟ چه رخ داده و چه چیزی باید تا جمعه رخ دهد؟

حزب الله برای جنگ تمام عیار آماده می شود؟

در همین رابطه، بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها  FDD یک اندیشکده نومحافظه‌کار مستقر در واشینگتن، دی. سی. در این رابطه نوشت: اسرائیل بیش از 40 محله در نزدیکی مرز لبنان را تخلیه کرده و ده ها هزار اسرائیلی را مجبور به ترک خانه های خود کرده است.

 

در این مطلب آمده است:

 

 نصرالله در سه هفته گذشته به‌طور آشکاری در کانون توجه نبوده است. اما او روز سه‌شنبه اعلام کرد که  سخنرانی مهمی را از ضاحیه، پایگاه حزب‌الله در بیروت، برای حامیانش خواهد کرد.

 

یکی از انتخاب های نصرالله، جنگ همه جانبه علیه اسرائیل است. از زمانی که سپاه پاسداران ایران به تأسیس این گروه در اوایل دهه 1980 کمک کرد، نابودی دولت صهیونیست هدف نهایی حزب الله بوده است. با حمایت بی دریغ تهران، حزب الله از زمان درگیری 34 روزه خود با اسرائیل در سال 2006، در حال برنامه ریزی، آموزش و تجهیز خود برای چنین جنگی بوده است.

 

حزب الله زرادخانه ای در حدود 150000 موشک دارد که تقریباً ده برابر زرادخانه حماس در زمان وقوع بحران کنونی است. کشنده ترین تسلیحات موجود در این زرادخانه صدها مهمات هدایت شونده دقیق (PGM) هستند که توسط ایران تهیه شده است و می توانند اهداف استراتژیک در اسرائیل - پایگاه های هوایی، بنادر دریایی، نیروگاه ها - را با دقت بالا مورد هدف قرار دهند. با شلیک دسته جمعی، حزب الله نیز ممکن است بر پدافند هوایی اسرائیل مانند گنبد آهنین، که در حال حاضر باید با پرتاب های مداوم از غزه مقابله کند، غلبه کند. اسرائیل هرگز با حمله ای به این بزرگی علیه خود مواجه نخواهد بود.

 

ما همچنین می دانیم که حزب الله برای تصرف شهرهای اسرائیلی برنامه ریزی کرده است که ساکنان آن احتمالاً به سرنوشت اسرائیلی های جنوب که خانه هایشان به دست حماس افتاد دچار خواهند شد.

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار