پایان اسرائیل بسیار نزدیک است

«سید مقاومت» درباره پایان عمر رژیم صهیونیستی، جنگ یمن، سرود محبوب سلام فرمانده، خرید نفت از ایران و... بعضا بی‌سابقه بود، آن‌قدر که بازتاب بسیار زیادی در رسانه‌های منطقه داشت. او تصریح کرد پایان اسرائیل خیلی نزدیک است و برای این اظهاراتش، دلایل قابل تاملی هم آورد.

به گزارش راه شلمچه، شبکه المیادین در چارچوب ویژه‌برنامه‌های خود به‌مناسبت چهلمین سالگرد تأسیس حزب‌الله گفت‌وگویی ویژه با «سید حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان، ترتیب داده است. دبیرکل حزب‌الله در این گفت‌وگو که شامگاه روز دوشنبه پخش شد آخرین تحولات منطقه و لبنان را مورد بررسی قرار داد.


دبیرکل حزب‌الله گفت که هیچ آینده‌ای برای رژیم صهیونیستی متصور نیست و به همین خاطر این رژیم یک رژیم موقت است: «پایان اسرائیل را بسیار نزدیک می‌بینم. این مسئله، پیش‌بینی یا رؤیا نیست، بلکه بر اساس آمارهایی است که وجود دارد. شما ببینید که چه تعداد از اسرائیلی‌ها تابعیت دوم دارند و آماده خروج هستند. اصلا نیاز به گذشت چهل بهار دیگر نیست که پایان اسرائیل را ببینیم. صحنه پایان اسرائیل از نظر من این‌گونه است که مردم به سمت فرودگاه‌ها، بندرها و گذرگاه‌های مرزی می‌روند. تحولات بین‌الملل هم در پایان اسرائیل، بسیار مؤثر است.»


اکنون قدرت مقاومت بیش از رویارویی در مرزهاست
دبیرکل حزب‌الله تصریح کرد: «در نتیجه در جنگ جولای دشمن متوجه شد که رویارویی با مقاومت خطرناک و بزرگ است و اکنون قدرت مقاومت بیش از رویارویی در مرزهاست. از زمان جنگ جولای تا امروز دشمن اسرائیلی متوجه شده است که هر اقدامی علیه لبنان با پاسخ مواجه خواهد شد. اکنون دشمن به عملیات‌هایی پناه می‌برد که اثر انگشت خودش در آنها دیده نشود و از سال 2006 تاکنون جرات انجام هیچ اقدامی علیه لبنان را نداشته است. از سال 2006 تا امروز رژیم صهیونیستی فقط یک بار در منطقه‌ای مرزی بین سوریه و لبنان حمله انجام داد که ما به آن در مزارع شبعا پاسخ دادیم.»


بایدن برای تأمین نفت و گاز به منطقه آمده، نه جنگ
نصرالله در ادامه به مسئله مناقشه مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و در رابطه با معادله جدید خود مبنی بر «کاریش و فراتر از آن» اظهار داشت: «با توجه به نیاز اروپا برای یافتن جایگزین نفت و گاز روسیه، لبنان با فرصتی تاریخی مواجه است. جو برای تأمین نفت و گاز به منطقه آمده بود و میزان نفتی که عربستان و امارات می‌توانند تولید کنند نیاز اروپا را رفع نمی‌سازد. آمریکا و اروپا به نفت و گاز نیاز دارند و اسرائیل این مسئله را فرصتی برای خود می‌بیند. بایدن خواهان جنگ در منطقه نیست و این فرصتی است که ما برای به دست آوردن نفت خود فشار بیاوریم.»


هیچ هدفی از موشک‌های ما در امان نیست
سید مقاومت لبنان ادامه داد: «این‌جا بحث میدان کاریش یا قانا مطرح نیست بلکه بحث ما همه میادین نفتی و گازی است که اسرائیل در آب‌های فلسطین مقابل حقوق لبنان غارت کرده است. آمریکایی‌ها لبنان را وارد گرداب مذاکرات (غیرمستقیم با اسرائیل)
کردند؛ درحالی که اسرائیل مشغول حفاری و اکتشاف گاز و آماده استخراج آن بود. آمریکا به لبنان فشار آورد تا خط هوف یا پیشنهاد اسرائیل برای مرزهای دریایی را بپذیرد. آنچه را دولت لبنان می‌خواهد، اکنون می‌تواند به دست آورد، نه فردا. اکنون همه میدان‌ها در معرض تهدید هستند، نه‌فقط کاریش. هیچ هدفی در دریا و خشکی برای اسرائیل وجود ندارد که موشک‌های دقیق مقاومت نتوانند به آن دسترسی پیدا کنند.»


دبیرکل حزب‌الله هشدار داد: «اقدام ما چه در کاریش و چه فراتر از آن بستگی به تصمیم دشمن اسرائیلی و کنار آن ایالات متحده دارد. دولت لبنان در قبال آنچه میانجی آمریکایی درخواست کرد با صحبت کردن درباره خط 23 امتیاز بزرگی داد. اکنون توپ در زمین لبنان نیست زیرا این کشور حتی از استخراج نفت و گاز در منطقه‌ای که مورد مناقشه نیست نیز محروم است. آنچه در این زمینه لازم می‌باشد احترام به خواسته‌های دولت لبنان و لغو وتو (ی آمریکا) بر شرکت‌های حفاری است. اگر اسرائیل قبل از اینکه لبنان حق خود را بگیرد، در ماه سپتامبر شروع به استخراج نفت و گاز از میدان کاریش کند، در این صورت به‌سمت یک مشکل می‌رویم.» سید محبوب مقاومت در ادامه گفت که: «ما برای استخراج انرژی از میدان کاریش نیازی به پهپادها نداریم و ابزارهایی داریم که ما را قادر می‌سازد همه چیز را درباره کشتی و تحرکات آن در این میدان بدانیم. آن کشتی که اقدام به استخراج گاز از میدان کاریش کرده اسرائیلی است حتی اگر عنوان آن یونانی باشد. ما میزانی از قدرت دریایی در زمینه دفاعی و هجومی داریم که برای بازدارندگی لازم و اهداف موردنظرمان کافی است. ما می‌توانیم به هر نقطه از منطقه آبی فلسطین اشغالی ضربه بزنیم. ما در هوا کارت‌های خود را فاش نمی‌کنیم و پس از ارسال پهپادهای اسرائیلی به حومه جنوبی تصمیم به مقابله با آنها گرفتیم. گستردگی حملات هوایی پهپادهای اسرائیلی ما را بر آن داشت تا تصمیم بگیریم از برخی از قابلیت‌های موجود خود استفاده کنیم.»


استخراج نفت و گاز لبنان
نصرالله تصریح کرد: «ما هدفی را تعیین کرده‌ایم و بدون هیچ تردیدی به‌سمت آن می‌رویم و هر کاری نیاز باشد برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهیم. دولت لبنان قادر به اتخاذ تصمیم مناسب برای حفاظت از لبنان و ثروت آن نیست و از این رو مقاومت مجبور به اتخاذ این تصمیم است. هدف ما استخراج نفت و گاز لبنان است زیرا این تنها راه برای بقای لبنان است. ما اقدامات خود را با برادران سوری یا ایرانی یا هیچ یک از متحدانمان در داخل لبنان هماهنگ نکرده‌ایم.»


سوخت ایران
وی در پاسخ به درخواست «جبران باسیل» رئیس‌جریان آزاد ملی لبنان مبنی بر دریافت سوخت ایرانی گفت: «اگر دولت لبنان موافقت کند من حاضرم سوخت ایران را به‌صورت رایگان در اختیار نیروگاه‌های برق بگذارم اما اجازه دهید دولت لبنان بگوید که آماده استقبال از این سوخت است. اجازه دهید دولت لبنان به من اطلاع دهد که هدیه سوخت ایرانی را پذیرفته است و ما در حزب‌الله آماده‌ایم آن را بیاوریم، اما متأسفانه در لبنان به‌دلیل ترس از تحریم‌های آمریکا علیه برخی اشخاص و خانواده‌هایشان جسارت سیاسی برای این اقدام وجود ندارد.»
دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: «ما پهپادهایی داریم که می‌توانند به مناطق مورد نظر بروند و برگردند بدون اینکه دشمن قادر به سرنگونی آنها باشد. پهپادهای ما در طول سال‌های گذشته همواره وارد فلسطین اشغالی شده و ده‌ها بار بازگشته‌اند، بدون اینکه دشمن آنها را ساقط کند. ما در حزب‌الله توافق کردیم پهپادهای درجه‌دوم خود را به مواضع دشمن بفرستیم یعنی پهپادهایی که دشمن می‌تواند ساقط کند تا به نتایج مطلوب برسیم. برخی از صهیونیست‌ها دچار این اشتباه محاسباتی شده‌اند که تصور می‌کنند حزب‌الله هرگز اقدامی از این نوع انجام نخواهد داد. اسرائیلی‌ها نتوانستند پهپاد سومی را که به فراز میدان کاریش رسید ساقط کنند. ما اسرائیلی‌ها را مجبور کردیم در پاسخ به پهپادهای ما از هوا و دریا شلیک کنند.»


اگر مقاومت نبود...
به گزارش تسنیم، سیدحسن نصرالله این را هم گفت که: «معیارهایی که در جهان در سطح انسانی برای میهن‌پرستی تعریف شده کدام است؟ معیار برخی برای اینکه می‌گویند لبنانی هستند کدام است؟ هرکسی طبق خلق‌وخوی خود می‌تواند هرچه می‌خواهد بگوید و در این جای بحثی نیست و برخی طبق خلق‌وخوی خود حزب‌الله و به‌شکل کلی شیعیان را مورد هدف قرار می‌دهند. شیعیان در لبنان 1400 سال است که حضور دارند و عمر ما در این کشور طبق امتداد تاریخی 1400 سال است. متأسفانه برخی از کسانی که ما را به غیرلبنانی بودن متهم می‌کنند، معلوم است که از جایی آمده‌اند که اجدادشان از آنجا آمده بودند. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند یا عامدانه این کار را انجام می‌دهند یا این که تاریخ نمی‌دانند. ما از کشور دفاع کردیم و خون دادیم و کشورمان را آزاد کردیم و اگر اینها (رزمندگان مقاومت) نبودند اسرائیل لبنان را می‌بلعید. لطفاً یک شاهد برای من بیاورید که نشان دهد مثلاً حزب‌الله این کار را برای منافع ایران انجام داده است نه منافع لبنان.»


نصرالله اضافه کرد: «ما فرهنگ خود را به بسیاری از جاهای دنیا صادر کرده‌ایم. امام خامنه‌ای فرمودند دو مکان مهم دنیا در فرهنگ ایران تأثیرگذار بوده است، جبل‌عامل و اهواز. لبنان از نظر فرهنگی، ایدئولوژیکی و مذهبی متنوع است و این مزیت لبنان است که پناهگاهی برای کسانی بود که از ایمان،‌اندیشه و سنت خود می‌ترسیدند. ما قبول نداریم که یک نفر ما را در جایگاهی قرار دهد که بگوید به لبنانی بودن و میهن‌پرستی ما مشکوک است. ما به فرهنگ اصیل خودمان متعهد هستیم که برای گسترش آن در جهان تلاش کردیم. امروز همه کسانی که از مقاومت و شیعیان حمایت می‌کنند در وهله اول هدف قرار می‌گیرند زیرا آنها مستقیماً در محیط مقاومت هستند.»


درباره سرود «سلام یا مهدی»
دبیرکل حزب‌الله افزود: «کمپین و سرود «سلام یا مهدی»[سلام فرمانده] پیام بسیار مهمی دارد، همان‌طور که پیام انتخاباتی ما بسیار قوی بود. اگر کسی صحبت کند و گفته‌هایش به‌زبان فرانسوی و انگلیسی باشد، اشکالی ندارد، اما اگر یک نفر از حزب‌الله یا شیعیان یک کلمه ایرانی بگوید، تهمت‌ها شروع می‌شود. نسلی که در اجرای سرود سلام یا مهدی شرکت کرد نسلی است که اسرائیل را می‌ترساند و پیام سلام یا مهدی بسیار زیبا و قوی است. کسانی که ما را متهم می‌کنند بگویند که خودشان چه‌کسی و از چه فرهنگی هستند تا ببینیم شبیه چه‌کسانی هستند، مشکل آنها با این فرهنگ، فرهنگ مقاومت است و آنچه آنها در منطقه می‌خواهند فرهنگ عادی‌‌‌سازی است. مشکل آنها با فرهنگ مقاومت این است که مقاومت ترک مقدسات و اشغالگری را رد می‌کند. در زمان حاضر دو فرهنگ در منطقه وجود دارد؛ فرهنگ مقاومت و فرهنگ عادی‌‌‌سازی.»

دبیرکل حزب‌الله گفت: «این‌که برخی معتقدند سرویس‌های امنیتی لبنان تحت فرماندهی حزب‌الله فعالیت می‌کنند، دروغ، تهمت و ظلم به دستگاه‌های امنیتی و حزب‌الله است.‌اندیشه امام مهدی(عج) یک‌اندیشه اسلامی جامع است.»

من طرف یمن هستم
رهبر مقاومت لبنان درباره بحران یمن گفت: «ما در موضوع یمن، میانجی نیستیم. یکی از طرف‌ها هستیم. من طرف سید عبدالملک و یمن هستم. میانجی یعنی کسی که به این طرف یا آن طرف فشار وارد می‌کند و وساطت می‌کند و امتیاز می‌گیرد. ما این نقش را نداریم. از یمن چه امتیازی می‌خواهید بگیرید؟» نصرالله اظهار داشت: «سید عبدالملک مگر چه می‌خواهد؟ می‌گوید جنگ را تمام کنید و به سراغ راه‌حل سیاسی برویم. شما به عنوان میانجی وقتی نزد ایشان بروید، می‌خواهید چه امتیازی از ایشان بگیرد؟»
به گزارش ایرنا، دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «عربستان دنبال گفت‌وگو در سایه فشار و محاصره و جنگ است. اصلا این دام است که تحت محاصره و فشار گفت‌وگو کنی. ایرانی‌ها هم در مذاکرات بغداد پاسخ روشنی درباره وساطت در جنگ یمن دادند. اینکه یمنی‌ها امتیازی ندارند که از آن صرف نظر کنند.»

عملیات شمشیر قدس
سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنانش به عملیات شمشیر قدس در فلسطین پرداخت و گفت: «در این جنگ، هر اطلاعاتی که داشتیم، از طریق یک اتاق عملیات مشترک، در اختیار فلسطینی‌ها گذاشتیم. تماس بین محور مقاومت، وجود دارد. سپاه پاسداران هم در جنگ شمشیر قدس، در این اتاق عملیات مشترک حضور داشت.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار