حزب‌الله با انهدام پهپاد رژیم صهیونیستی به وعده‌اش عمل کرد

مقاومت اسلامی لبنان که پیش از این رهبر آن به رژیم صهیونیستی درباره هرگونه تجاوز به حریم هوایی این کشور و سرنگونی پهپادهای این رژیم بر فراز خاک لبنان هشدار داده بود با سرنگونی پهپاد اسرائیلی وعده خود را عملی کرد.

به گزارش راه شلمچه، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان در جشن دومین سالروز آزادسازی ارتفاعات این کشور از اشغال گروه‌های تروریستی تکفیری که سوم شهریور در جنوب بیروت برگزار شد، به رژیم صهیونیستی هشدار داده بود که از حالا به بعد هر هواپیمای متجاوز اسرائیلی را سرنگون خواهیم کرد. 

سید حسن نصرالله در این سخنرانی اولین گام معادله جدید بازدارندگی را ترسیم کرد و از عرصه جدیدی برای پاسخ به تجاوزگری پهپادی اسرائیل به آسمان لبنان خبر داد.

تجربه نشان داده است که سید حسن نصرالله وقتی تهدیداتی را مطرح کند آن را عملی خواهد کرد و این موضوعی است که دوست و دشمن به این مسئله واقف هستند و حتی در رسانه‌های اسرائیلی نیز بارها این موضوع مطرح شده است که ساکنان اراضی اشغالی به قول و عمل نصرالله بیش از سخنان مقامات اسرائیلی اعتماد دارند . اقدام امروز حزب الله نشان داد که پهپادهای اسرائیلی زیر ذربین و نگاه تیزبین رزمندگان مقاومت هستند که به محض ورود به حریم هوایی لبنان سرنگون خواهند شد. 

سید حسن نصرالله گفته بود که این حق ما و حق لبنانی‌ها است که از سرزمین خود دفاع کنند و ما دفاع خواهیم کرد و پهپادهای رژیم صهیونیستی در آسمان لبنان را هدف قرار خواهیم داد. این چیزی است که ما آن را عملا در میدان ثابت کرده‌ایم.

حزب الله لبنان پیش از این (دهم شهریور) و در پاسخ به حملات پهپادی این رژیم علیه حزب الله با موشک هدایت‌شونده «کورنت»، دو خودروی نظامی اسرائیلی را در شمال فلسطین اشغالی«پایگاه » هدف قرار داد که یکی از این خودروها به طور کامل منهدم شد.

سید حسسن نصرالله در سخنرانی خود در یکی از مجالس عاشورایی توضیح داد که پاسخ به حملات تجاوزگرانه اسرائیل ضرورتا از طریق هدف قرار دادن هرگونه هواپیمایی که وارد حریم هوایی لبنان شود، نخواهد بود. این بدان معنا است که پاسخ به اسرائیل بر اساس ارزیابی‌های مقاومت خواهد بود. این امر باعث می شود تا اسرائیل میزان خطرات علیه هواپیمایش را - هر بار که در اندیشه ماجراجویی یا به پرواز درآوردن پهپادها بر فراز خاک لبنان باشد- درک کند.(منبع المنار)

بعد از سقوط دو پهپاد اسرائیلی در ضاحیه این اولین حمله پهپادی رژیم صهیونیستی به لبنان بود که بعد از تهدیدات نصرالله توسط رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان سرنگون می‌شود. 

واکنش حزب الله به سرنگونی این پهپاد اسرائیلی نشان می‌دهد که حزب‌الله به هرگونه حمله رژیم صهیونیستی واکنش سخت نشان می‌دهد و نقض حریم هوایی این کشور و تجاوز به خاک لبنان جز خطوط قرمز مقاومت اعلام شده که از این پس با شدت هر چه تمام‌تر پاسخ خواهد داد و بر سر آن مسامحه نخواهد کرد .

این اقدام نشان داد تا زمانی حزب‌الله به قواعد درگیری با رژیم صهیونیستی پایبند خواهد بود که اسرائیل به تجاوزات خود علیه اراضی لبنان پایان دهد و به آن پایبند باشد چرا که به گفته سید حسن نصرالله آن زمان که لبنان مورد تجاوز اسرائیل قرار می‌گرفت و اسرائیل پاسخی دریافت نمی‌کرد، به سر آمده است . 

در واقع حزب الله به قواعد درگیری پس از جنگ 33 روزه پایبند بوده و بر خلاف شانتاژ و تبلیغات برخی از رسانه‌های عربی که حزب الله را به تنش آفرین متهم می‌کنند،  این اسرائیل است که مواضع حزب الله در خاک سوریه را هدف قرار داده و به حریم هوایی لبنان تجاوز کرده و قواعد درگیری را با حزب الله را نقض کرده است و حزب الله نیز از این پس خود را متعهد به این قواعد نمی‌داند و هرگونه حمله به مراکز این حزب در سوریه و لبنان با پاسخ مستقیم و بدون تاخیر مقاومت روبرو خواهد شد و همان طور که  پایگاه خبری المنار وابسته به حزب الله اعلام کرده  سید حسن نصرالله اولین گام معادله جدید بازدارندگی را ترسیم کرد و چه بسا دومین گام هر لحظه - که مقاومت ضرورت انجام آن را برای پاسداری از میهن در برابر شرارت مداوم اسرائیل از دهها سال پیش تاکنون احساس کند - قابل اجرا باشد.

حزب الله در رویدادهای  اخیر توانست معادله ترس را بر رژیم صهیونیستی حاکم کند چرا  که این رژیم بیش از یک هفته و پس از حمله پهپادی اول به لبنان از ترس واکنش احتمالی حزب الله در حالتی از بیم و هراس به سر می‌برد و شهرک‌نشینان صهیونیست در مرز با لبنان خانه و کاشانه خود را ترک کردند و به دیگر مناطق اراضی اشغالی پناه بردند. 

مقاومت اسلامی لبنان همچنین توانست ضربه سنگینی از نظر سیاسی به رژیم صهیونیستی وارد کند چرا که یکی از اهداف سیاسی نتانیاهو این بود که خود را فردی قوی و مقتدر در عرصه داخلی این رژیم نشان دهد و عنوان کند که فردی مثل وی در اسرائیل که بتوانند ساکنان  اراضی اشغالی برای تامین امنیت خود به وی تکیه کنند، وجود ندارد و تنها او می‌تواند امنیت را برای آنها به ارمغان آورد  تا از این طریق بتواند رای ساکنان اراضی اشغالی را در انتخابات فرا روی به دست آورد که البته اسرائیل در هر دو عرصه (نظامی و سیاسی) نتوانست به اهداف مورد نظر خود دست یابد. 

منبع؛ تسنیم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار