جنایت در غزه متوقف نشود جنگ تمام‌عیار روی میز من است

سید، اما سراپا عقلانیت و حماسه بود؛ ترکیبی شگفت که از آغاز با خود همراه داشت و همین او را غیرقابل‌پیش‌بینی می‌کرد. او حرف آخر را زد که «می‌دانم همه منتظر شنیدن آن هستید!» و هوشمندانه حرفی از صهیونیست‌ها به‌میان نیاورد و مستقیماً امریکایی‌ها را خطاب قرار داد. 

به گزارش راه شلمچه، سید با صلابت مثال‌زدنی خود بر صفحه تلویزیون حاضر شد. شبکه‌های جهانی بلافاصله آنتن‌ها را با پخش مستقیم پر کردند. به‌جز تلویزیون اسرائیل که سخنگوی فارسی‌زبان رژیم درباره آن گفت «پخش نکردیم تا بین مردم وحشت ایجاد نشود»! این کابوسی بود که از ۲۴‌ساعت قبل می‌توانستی در امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها ببینی، وقتی ساعت‌به‌ساعت خبر می‌دادند «بلینکن برای بار سوم به تل‌آویو می‌رود تا پیشنهاد یک آتش‌بس موقت را به اسرائیل بدهد» و حتی این پیام قابل‌تأمل که سی‌ان‌ان به نقل از منابع مطلع نوشت: «بایدن و وزیران‌خارجه و دفاع در گفتگو‌های خصوصی با اسرائیلی‌ها کاهش حمایت از اسرائیل را تأیید کردند.» سید، اما سراپا عقلانیت و حماسه بود؛ ترکیبی شگفت که از آغاز با خود همراه داشت و همین او را غیرقابل‌پیش‌بینی می‌کرد. او حرف آخر را زد که «می‌دانم همه منتظر شنیدن آن هستید!» و هوشمندانه حرفی از صهیونیست‌ها به‌میان نیاورد و مستقیماً امریکایی‌ها را خطاب قرار داد: «به امریکایی‌ها می‌گویم تجاوز به غزه را متوقف کنید، زیرا این تجاوز شماست. درغیراین‌صورت جنگ‌تمام‌عیار روی میز من است!»

سید حسن، اما تحقیری هم حواله ناو‌های امریکایی‌کرد: «از روز طوفان‌الاقصی به ما گفتند ناوگروه‌های امریکا ما را بمباران خواهند کرد. من به امریکایی‌ها می‌گویم کسانی که در اوایل دهه ۱۹۸۰ شما را شکست دادند، هنوز زنده‌اند. ما برای ناو‌های شما سلاح مخصوص کنار گذاشته‌ایم!»، اما مهم‌ترین تهدید سید که امریکایی‌ها باید آن را با خاطرات عملیات‌های انتحاری دهه ۸۰ میلادی علیه شهروندان امریکایی در لبنان کنار هم قرار دهند و این‌بار حتی در تمام جهان، عبارت «قاعده المدنی مقابل المدنی» بود، شهروند به‌جای شهروند! از این پس مردم مظلوم فلسطین کشته شوند، شهروندان امریکایی در امان نخواهند ماند!
و سرانجام وعده پیروزی از زبان سید حسن نصرالله گوش جهان را پر کرد: «نبرد ما با ناک‌اوت به مرحله پیروزی نرسیده است، اما با امتیاز پیروز می‌شویم. این نبرد، نبرد استواری، صبر، استقامت، انباشت دستاورد‌ها و جلوگیری از رسیدن دشمن به اهداف است. باید تلاش کنیم تا غزه پیروز شود و مقاومت در غزه پیروز شود. من به مردم غزه و کرانه باختری و به همه مردم مظلوم می‌گویم که صبر مایه پیروزی است. به زودی پیروزی غزه و مردم غزه را جشن خواهیم گرفت.»
نبرد مقدس
دیروز چشم مردم منطقه و سران صهیونیستی و امریکایی به صفحه تلویزیون‌ها دوخته شده بود تا ببینند سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله در اولین سخنرانی خود چه موضعی در قبال تحولات غزه خواهد گرفت. نصرالله برخلاف تحلیلگران و حامیان مقاومت که منتظر اعلان جنگ رسمی علیه اسرائیل بودند، ادامه تنش‌ها را به تصمیمات مقامات صهیونیستی و امریکایی منوط کرد که اگر جلوی جنگ در غزه را نگیرند، باید برای همه گزینه‌ها آماده باشند و محور مقاومت از همه ابزار‌های خود برای مجازات دشمن استفاده خواهد کرد و لشکرکشی‌های امریکا هم نمی‌تواند نیرو‌های مقاومت را منصرف کند.
نصرالله گفت که نبرد طوفان الاقصی در بیش از یک جبهه گسترده شده است و نبردی با مشروعیت کامل از منظر دینی، اخلاقی و انسانی است. نصرالله اظهارات اخیر مقامات غربی و صهیونیستی را که مدعی هستند عملیات حماس برنامه‌ریزی قبلی از سوی ایران و حزب‌الله بود، رد کرد و گفت که تصمیم‌گیرندگان واقعی این عملیات، رهبران مقاومت و مردم و مجاهدان مقاومت هستند. «نبرد طوفان الاقصی با تصمیم و اجرای فلسطینی‌ها و اینکه هیچ‌کس از آن اطلاعی نداشت، ثابت می‌کند که این نبرد کاملاً فلسطینی است و هیچ ارتباطی به پرونده منطقه‌ای و بین‌المللی ندارد. ایران کار جنبش‌های مقاومت را پذیرفته، حمایت و کمک می‌کند، اما هیچ‌گونه قیمومیتی بر آن‌ها و تصمیمات آن‌ها اعمال نمی‌کند.»
اسرائیل ضعیف‌تر از لانه عنکبوت
نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود بار دیگر به تزلزل پایه‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت که نبرد «طوفان الاقصی» ضعف و ذلت این رژیم را آشکار کرد و باعث ایجاد زلزله امنیتی، نظامی، سیاسی، روانی و اخلاقی در میان رژیم اشغالگر شد و نشان داد که اسرائیل واقعاً از «تار عنکبوت» ضعیف‌تر است.
نصرالله با بیان اینکه از همان روز‌های اول، اسرائیل از امریکا درخواست تسلیحات جدید کرد، گفت: «آیا این رژیم قدرتمندی است که توانایی ایستادن روی پای خود را دارد؟! طوفان الاقصی مرحله تاریخی جدیدی را از درگیری با دشمن و سرنوشت ملت فلسطین و مردم منطقه و کشور‌های آن رقم زد. تصمیم عملیات طوفان الاقصی در زمان خود عاقلانه، شجاعانه و صحیح بوده، سزاوار این همه فداکاری است. این نبرد مقدس بوده و یکی از بارزترین مصادیق جنگ در راه خداست.»
سردرگمی و شکست اسرائیل
درحالی که مقامات صهیونیستی در هفته‌های اخیر بار‌ها مدعی شده‌اند که در جنگ غزه دستاورد‌های زیادی را کسب کرده‌اند و به زودی پیروزی از آن آن‌ها است، اما دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد که از همان ساعات اولیه عملیات «طوفان الاقصی» مشخص بود که این دشمن سرگردان، شکست‌خورده و متحیر شده است.
نصرالله صهیونیست‌ها را به مرور و بازخوانی تاریخ ارجاع داد و گفت: «به نظر می‌رسد دولت‌های اسرائیل به درس‌های تجربیات خود از جنبش‌های مقاومت در لبنان و فلسطین توجه نمی‌کنند. یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی که اسرائیلی‌ها مرتکب شده‌اند و می‌شوند، تعیین اهداف بلندی است که نمی‌توانند به آن‌ها برسند. دشمن اسرائیلی اشتباهی را که در جنگ ۲۰۰۶ مرتکب شد، زمانی که اهداف بلندی را تعیین کرد و مجبور شد از آن‌ها دست بکشد، تکرار می‌کند.»
دبیرکل حزب‌الله آنچه را اسرائیل در غزه انجام می‌دهد بدون دستاورد توصیف کرد و گفت هر ارتشی که چند هواپیما و موشک داشته باشد، می‌تواند همان کاری را که «ارتش اسرائیل» در غزه انجام می‌دهد، انجام دهد. این رژیم زنان و کودکان را می‌کشد، اکثر شهدا غیرنظامی هستند، کلیساها، مساجد و مدارس و محله‌ها را زیر چشم جهانیان ویران می‌کند.
دبیرکل حزب‌الله تحولات کنونی را در غزه پیروزی بزرگی برای مقاومت فلسطین عنوان کرد و گفت: «مقاومت قهرمانی‌های نظامی آشکاری انجام داد ولی تنها چیزی که اسرائیلی‌ها در آن مهارت دارند، ارتکاب قتل‌عام و وحشی‌گری است. آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده ماهیت وحشیانه موجود غاصبی است که در منطقه ما کاشته‌اند. صحنه‌های کشتار از نوار غزه به این صهیونیست‌ها می‌گوید که پایان نبرد پیروزی غزه و شکست دشمن است.»
«امریکا» شریک جرم اسرائیل
دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنرانی خود به حمایت‌های بی دریغ امریکا از رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت که این کشور هم در جنایات صهیونیست‌ها شریک جرم به شمار می‌رود.
نصرالله درباره نقش امریکا در جنگ وحشیانه نوار غزه توضیح داد: «دولت امریکا با رئیس‌جمهور، وزرا و ژنرال‌هایش عجله کرد تا این موجودی را که می‌لرزید نگه دارد تا هوشیاری خود را به دست آورده و دوباره روی پا‌های خود بایستد، اما هنوز نتوانسته آن را احیا کند.»
نصرالله با یادآوری سخنان امام خمینی (ره)، امریکا را شیطان بزرگ خطاب کرد و گفت که ایالات متحده به طور کامل مسئول جنگ جاری در غزه است و اسرائیل صرفاً یک ابزار اجرایی است.

حمایت از مقاومت فلسطین
نصرالله در ادامه برای اینکه وجدان‌های خفته برخی حکام سازشگر عرب و افکارعمومی جهان از خواب غفلت بیدار شوند و به آنچه در غزه می‌گذرد، توجه کنند، گفت: «وظیفه هر انسان آزاده و شریفی در این دنیاست که حقایقی را در نبرد افکار عمومی که با دروغ و تحریف و فریب به راه می‌اندازند، آشکار کند. طوفان الاقصی نبرد انسانیت در برابر وحشی‌گری و بربریتی است که امریکا، انگلیس و اسرائیل نمایندگی می‌کنند.»
نصرالله تأکید کرد: «آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، یک نبرد سرنوشت‌ساز و تاریخی است. پیروزی امروز در غزه به معنای پیروزی مردم فلسطین، اسرا، کرانه باختری، بیت‌المقدس، الاقصی، کلیسای قبر مقدس و کشور‌های منطقه است. دبیرکل حزب‌الله اقداماتی را که کشور‌های عربی برای تنبیه اسرائیل می‌توانند انجام دهند، یادآوری کرد و گفت: «آیا ناتوانی اعراب به حدی رسیده است که نتوانند کمک‌های بشردوستانه را به غزه برسانند و مجروحان را خارج کنند؟ اظهارات تقبیح کافی نیست. روابط با دشمن باید قطع شود، نفت از آن قطع و صادرات به آن متوقف شود.»
گزینه‌های مقاومت
نصرالله مواضع گروه‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی را کلیدی توصیف کرد و گفت که آنچه بعد از آن می‌آید اصلاً شبیه قبل نخواهد بود. به گفته نصرالله، مقاومت اسلامی در عراق مسئولیت خود را بر عهده گرفته و ورود به مرحله جدیدی را اعلام کرده است.
دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی خود ابهاماتی را که در چند هفته اخیر از سوی تحلیلگران درباره چرایی سکوت او در قبال تحولات غزه به وجود آمده بود، تا حدود زیادی از بین برد و نشان داد که مقاومت لبنان در این قضیه سکوت نکرده بود. نصرالله با بیان اینکه برخی انتظار دارند که حزب‌الله وارد جنگ تمام عیار با اسرائیل شود، گفت: «ممکن است این افراد به نظرشان برسد که آنچه در مرز می‌گذرد متواضعانه است، اما این جنبش از ۸ اکتبر وارد نبرد با دشمن صهیونیستی شده است و تنها کسانی که در مرز حضور دارند می‌توانند آن را احساس کنند.»
سید مقاومت تأکید کرد: «عملیات طوفان الاقصی را مانند تمام دنیا مورد توجه قرار دادیم و به سرعت از مرحله‌ای به مرحله دیگر رسیدیم. آنچه در جبهه ما می‌گذرد بسیار مهم و تأثیرگذار است. ما به هیچ وجه به آنچه در جبهه ما می‌گذرد راضی نخواهیم بود. اتفاقاتی که در مرز جنوبی می‌گذرد بسیار بزرگ است و به هیچ وجه محدود به آن نخواهد بود. مقاومت اسلامی از نظر عناوین، ابزار و اهداف، نبرد متفاوتی را در پیش گرفته است. موشک‌ها و پهپاد‌های یمنی به ایلات و پایگاه‌های نظامی اسرائیل می‌رسد.»
نصرالله به اقداماتی که حزب‌الله در برابر دشمن صهیونیستی در هفته‌های گذشته انجام داده است هم اشاره کرد و گفت: «جبهه لبنان بخش بزرگی از نیرو‌هایی را که قرار بود برای حمله به غزه مورد استفاده قرار گیرد، کاهش داد و جبهه لبنان توانست یک‌سوم ارتش اسرائیل را به مرز لبنان جذب کند و بخش بزرگی از این نیرو‌ها را نیرو‌های نخبه تشکیل می‌دهند. اگر موضع همبستگی ما سیاسی بود، اسرائیلی‌ها در مرز شمالی راحت بودند و نیروهایش به غزه می‌رفتند. همچنین عملیات‌های مرزی باعث ایجاد نگرانی، انتظار و ترس در بین رهبری اسرائیل و امریکایی‌ها شد.»
حمله به لبنان، حماقت اسرائیل خواهد بود
درحالی که برخی مقامات صهیونیستی مدعی شده بودند که برای جلوگیری از ورود حزب‌الله به عرصه درگیری‌ها در غزه، اقدامی پیش‌دستانه برای نابودی زیرساخت‌های آن انجام دهند، اما نصرالله پاسخ این لفاظی‌ها را هم داد.
نصرالله با بیان اینکه احتمال لغزش جبهه لبنان به یک نبرد گسترده واقعی است، خاطرنشان کرد: «امروز دشمن تمام عملیات‌های مقاومت را تحمل می‌کند، زیرا واقعاً می‌ترسد اوضاع به همان شکلی پیش برود که می‌ترسد. عملیات مقاومت در جنوب به دشمنی که ممکن است به فکر حمله یا عملیات پیشگیرانه باشد، می‌گوید که شما بزرگ‌ترین حماقت تاریخ خود را مرتکب خواهید شد. این صحنه‌ها در غزه باعث می‌شود بدون توجه به چالش‌ها و فداکاری‌ها، ما را نسبت به ضرورت چالش و عدم تسلیم مطمئن‌تر و متقاعدتر کند.»
همه گزینه‌ها روی میز
دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنان خود به دولتمردان امریکا هم توصیه و هشدار‌هایی را داد تا درباره هرگونه اقدامی علیه گروه‌های مقاومت در منطقه همه جوانب را بسنجند. نصرالله گفت: «از روز اول به ما می‌گفتند که ناوگروه‌های امریکایی برای شما آمده و شما را بمباران می‌کنند، اما دیگر تهدید و ارعاب علیه ما و رزمندگان مقاومت در منطقه ما فایده‌ای ندارد. هر کسی که می‌خواهد از جنگ منطقه‌ای جلوگیری کند، باید سریعاً تجاوز به غزه را متوقف کند.»
هرچند نصرالله گشودن جبهه گسترده لبنان علیه دشمن صهیونیستی را در شرایط فعلی اعلام نکرد، اما توپ را به زمین امریکا و اسرائیل انداخت و برای جلوگیری از این واقعه شروطی را تعیین کرد و گفت: «موضوع جبهه لبنان و تشدید آن به هر جهت به دو چیز بستگی دارد؛ اول سیر وقایع غزه و توسعه آن و دیگری رفتار دشمن در قبال لبنان است. در جبهه لبنان همه گزینه‌ها روی میز قرار دارد و ما می‌توانیم در هر زمانی به سراغ آن‌ها برویم.»
نصرالله خطاب به امریکایی‌ها گفت: «ناوگان شما ما را نمی‌ترساند و هرگز هم نمی‌ترساند و ناوگروه‌های شما را که تهدید می‌کنید برای آن‌ها هم خود را آماده کرده‌ایم. در صورت وقوع هر جنگ منطقه‌ای، منافع و سربازان شما قربانی و بزرگ‌ترین بازنده خواهند بود.» نصرالله همچنین برای اینکه ابعاد جنگ غزه گسترش پیدا نکند، خطاب به سران صهیونیست و کاخ سفید گفت که باید جلوی جنگ در غزه گرفته شود.
نصرالله در پایان سخنرانی خود به طرفداران مقاومت در جهان اعلام کرد: «ما باید برای توقف تجاوز به غزه و پیروزی مقاومت تلاش کنیم. غزه و فلسطین پیروز خواهد شد و مسئولیت، پایداری و صبر ما پیروزی حتمی ماست.»

اگر خوشت اومد لایک کن
0