سیدمحمد حسینی در جلسه شورای اداری بابل:

دولت با اقدامات عملی بدنبال تقویت ایمان و امید در جامعه است

معاون رئیس جمهور انسجام و هماهنگی بیشتر مسئولان دستگاه های اجرایی در خدمت همه جانبه و صادقانه به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: امروز وظیفه مدیران سطوح مختلف اجرایی است که با اقدامات عملی و با تلاش شبانه روزی در مسیر پاسخ به مطالبات معقول و تامین نیازهای واقعی مردم و اجرای مصوبات سفرهای استانی، امید مردم به فردای بهتر و اعتماد به مسئولان را تقویت کنند.

به گزارش راه شلمچه، سید محمدحسینی در جریان سفر به استان مازندران در جلسه شورای اداری بابل با اشاره به اهمیت این شهرستان به عنوان پرجمعیت ترین شهر مازندران، پیشینه تاریخی و فرهنگی و برخورداری از علما و بزرگانی چون مرحوم سعیدالعلمای مازندرانی، شیخ کبیر و آیت الله روحانی اظهار داشت: در دولت مردمی اقدامات قابل توجهی در استان مازندران در حوزه‌های مختلف های انجام شده یا در دست اجراست و امیدواریم در دور دوم سفرهای استانی، کمبودها و مشکلات باقیمانده با همت مسئولان دستگاه های اجرایی استان و نیز همراهی و همدلی نمایندگان مجلس بر طرف شود.


حسینی با بیان اینکه مردم بابل، اهل کار، تلاش و تولید هستند، اظهارداشت: بی‌تردید با اهتمام دولت برای رفع موانع و مشکلات حوزه تولید، شاهد افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی استان خواهیم بود.


معاون رئیس جمهور با بیان اینکه رئیس‌جمهور و اعضای دولت با حضور در شهرهای مختلف و بازدیدهای میدانی نگاه واقع بینانه نسبت به مشکلات و نیاز مردم مناطق مختلف دریافت می‌کنند، گفت:  دولت با رویکرد مسئله محوری و حضور در بین مردم و همراهی و مشارکت آنان مصمم است اقدامات ماندگار و پایداری در مسیر رفع مشکلات و تکمیل زیرساخت ها به منصه طهور برساند.


 معاون پارلمانی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه مسئولان در پیگیری مشکلات باید روحیه تحول گرایی و عدالت محوری داشته باشند،گفت:  یکی از مولفه های دولت مردمی برخورداری از روحیه تحول گرایی است چرا که به وضع موجود راضی نیست و به دنبال تغییر و بهبود شرایط به نفع مردم است و مدیران باید با چنین روحیه ای به دنبال رفع مشکلات باشند و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ایجاد و تقویت روحیه ایمان و امید در بین مردم، آیت الله رئیسی تاکید دارند که نه در حرف بلکه در عمل و با اقدامات اجرایی و ملموس، این روحیه در بین مردم ایجاد و افزایش یابد.


حسینی با تاکید بر اینکه دولت مردمی از آغاز شروع به کار در خدمت مردم بوده  است، اظهار داشت: از روزی که دولت آقای رئیسی روی کار آمده اقدامات بزرگ و تحولی در بخش های مختلف شروع و صورت گرفته است اما با توجه به اینکه کمبود ها و کاستی های فراوانی بجا مانده است به طور طبیعی نمی توان انتظار داشت که برخی از امور در کوتاه مدت به نتیجه برسد.


 وی افزود:  به طور مثال با توجه به گزارش وزیر نیرو، زمانی که دولت سیزدهم آغاز به کار کرد، با ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق در کشور مواجه بود و امروز با اقدامات همه جانبه‌ وزارت نیرو،  نیمی از آن تامین شده و اقداماتی در دستور کار قرار دارد که مردم با مشکل کسری و قطع برق مواجه نشوند.


 معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: در حوزه سیاست خارجی نیز بسیاری از امور معطل نگاه و تصمیم غربی ها مانده بود حتی در تامین واکسن با مشکل جدی مواجه بودیم اما ۲۱ ماه گذشته ۴۳۶ سند در حوزه های اقتصادی و تجاری، حقوقی و سیاسی، علمی و فناوری، فرهنگی، ورزشی و بین المللی با کشورهای مختلف به امضا رسیده که آثار و تبعات مثبت اقتصادی آن به مرور در زندگی و وضعیت جامعه نمایان خواهد شد.


سیدمحمد حسینی گفت: امروز با توجه به آمادگی چین برای خرید کالاهای گوناگون کشورمان از جمله محصولات کشاورزی و اینکه بازار کشورهای همسایه و منطقه به روی واردات از کشورمان باز شده، لازم است با تقویت زیرساخت های حمل و نقل و تبادلات تجاری و حضور فعال بخش خصوصی ، سطح و حجم همکاریهای بازرگانی افزایش یابد.


معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد : متاسفانه به خاطر ضعف و تعلل دوره گذشته، مشکلات فراوانی در حوزه های مختلف کشور انباشته شده است که امروز آثار و تبعات منفی آن بروز کرده است، لذا برای غلبه بر این حجم از مشکلات لازم است به صورت خستگی ناپذیر و بی وقفه تلاش کنیم تا به تدریج شرایط مناسبی بر کشور حاکم شود.


معاون رئیس جمهور در ادامه معرفی دستاوردها و توانمندی های کشورمان در بخش های مختلف را ضروری دانست و گفت:  امروز بر همگان ثابت شده که با اعتقاد راسخ، پشتکار و حرکت بر اساس علم و دانش می توان اقدامات بزرگی انجام داد که مایه امیدواری و مباهات باشد.

وی در ادامه با اشاره به موارد مطرح شده از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در خصوص موضوعاتی از جمله بهداشت و درمان،  آب شرب، فاضلاب و پسماند تاکید کرد:  دولت اهتمام ویژه ای در همه این حوزه ها دارد، بنده هم کمبود ها و مشکلات شهرستان را به اعضای دولت یادآور می شوم تا حتی الامکان اقدامات لازم صورت گیرد.


در آغاز جلسه شورای ادارات  روسای دستگاه‌های اجرایی از جمله رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیر جهاد کشاورزی، رئیس فرهنگ و ارشاد، علی کریمی‌فیروزجایی و مهدی سعادتی نمایندگان مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با قدردانی از توجه و اهتمام ویژه دولت برای رفع مشکلات استان مازندران و بویژه شهرستان بابل، برخی مشکلات، کمبود ها و پیشنهادات خود را در حوزه بهداشت و درمان، خرید محصولات کشاورزی به ویژه برنج و مرکبات، بهسازی جاده های  شهری و روستایی و امور فرهنگی را مطرح کردند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار