خبرنگاران رکن اصلی رسانه‌ها و در خط اول جنگ شناختی هستند

رئیس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه فهم نادرست از مصلحت و نداشتن اجماع مسئولان و رسانه‌ها بر سر منافع و امنیت ملی را مهمترین چالش خبرنگاران در سوژه‌یابی و سوژه‌پردازی در ایران دانست .                                    

به گزارش راه شلمچه به نقل از فارس، اکبر نصراللهی در کارگاه آموزشی خبرنگاران و چالش‌های سوژه‌یابی در رفسنجان گفت: فراهم نبودن شرایط کار حرفه‌ای، درک نکردن آرایش جدید رسانه‌ای و دسترسی‌های مخاطبان، سواد ناکافی رسانه‌ها  و مسئولان موجب شده است بسیاری از موضوعات مهم و راهبردی کشور پوشش داده نشود.
 
 رئیس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه تعامل نادرست و ناکافی رسانه‌ها و مسئولان را  از دیگر چالش ها دانست و تاکید کرد: تعامل رسانه‌ها، مسئولان اجرایی و  بخش های  امنیتی  و انتظامی برای جریان سازی، خروج از محاصره تبلیغاتی، تحقق راهبردهای بازدارندگی، واقع نمایی، روایت برتر و اول گریز ناپذیر است.
 
 نویسنده کتاب راهنمای پوشش‌خبری در رسانه‌های‌حرفه‌ای همچنین با تشریح نقش‌های دوگانه موضوعات رسانه‌ها در بحران زایی و بحران زدایی،آرامش زایی و آرامش زدایی ، پیش‌برنده‌گی و بازدارندگی گفت: ندانستن و ندیدن مسائل و موضوعات اصلی، پرداختن افراطی به سوژه‌های فرعی و ‌منفی ، طرح مشکلات به جای پیگیری و حل، امنیت ملی و روحی مردم را مختل کرده است.
 
 رئیس دانشکده علوم اجتماعی ارتباطات و رسانه گفت حجم موضوعات منفی و فرعی که رسانه‌ها از کشور می پردازند بیش از آستانه تحمل مردم است.
 
 نویسنده کتاب راهنمای پوشش خبری افزود: مشکلات کشور غیرقابل‌انکار است اما رسانه‌ها می توانند با تغییر رویکردها و راهبردهای خود هم حق مردم به دانستن را تامین و هم کشور را در حل آنها کمک کنند.
 
 نویسنده کتاب مدیریت بحران در رسانه‌های حرفه ای گفت همه اتفاقات خوب و بد و نتایج و پیامدهای آنها  تا حد بسیار زیادی به رسانه و خبرنگاران وابسته است؛ بنابراین اگر پیشرفت، رفاه، آرامش، عزت  و سربلندی ایران عزیز و بازدارندگی رسانه‌ای و کنشگری فعال  دغدغه و هدف است، همه باید کمک کنند تا رسانه ها و خبرنگاران متهعد ، مسئول، حرفه‌ای  و دارای تاب‌آوری و توان رقابتی بالای بیشتری باشند.
 
 نصراللهی افزود: خبرنگاران رکن اصلی رسانه‌ها و در خط اول جنگ شناختی هستند آنها همچنین در سوژه‌یابی، شناخت موضوعات و مسائل، جمع آوری اطلاعات و انتشار اخبار نقش های دوگانه دارند و می توانند با شناخت و پوشش صحیح و بموقع وقایع ، روایت اول و برتر را در آرایش رسانه‌ها داشته باشند.
 
 وی همچنین با  اشاره به پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اعتراضات سال قبل در داخل و خارج گفت؛ کشور  در سال  برگزاری انتخابات  بیش از پیش به حقایق امیدزا  و آرامش نیاز دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار