خبرنگاران سفیر صادق و پیام رسانان امین

دکتر قاسم جعفری: پیچ تاریخی و سراسر خطر شبیخون فرهنگی، نبرد نرم و انقلاب های رنگی علیه نظام اسلامی و توطئه های سخت و نرم متعدد و متراکم بدون حضور مجاهدانه خبرنگاران به خوبی طی نمی شد.

راه شلمچه- دکتر قاسم جعفری استاد دانشگاه و نماینده ادوار مجلس به مناسبت روز خبرنگار یادداشتی را تقدیم به خبرنگاران کرد:



۱۷ مرداد ماه هر سال تنها یک نماد است تا یادمان باشد عده ای در پهنه ایام صادقانه خود را به آب و آتش می زنند تا آنچه بر بشر می گذرد با روایت درست مستند کنند . تلاش می کنند در غم و شادی همراه و همدل مردم خود باشند و تصویری واقعی در رواق منظر چشمان جامعه خلق نمایند . خبرنگار یعنی انسانی که خود را قطره ای از بحر می بیند و در میانه میدان های سخت جان را بر کف می نهد تا خطر تحریف را در حد توان مهار کند . خبرنگار مردمی ، حاضر در صحنه است تا دیگر چون گذشته ، تاریخ را تنها پیروزهای ظاهری و اربابان قدرت و مکنت و رانت و ثروت ننویسند . معدود خبرنگاران عزیز بودند که در اوج مظلومیت نگذاشتند کشتگان چند هزاری ۱۵ خرداد را ۱۰ تا ۱۵ نفر آن هم شورشی مزدور و خرابکار معرفی کنند . انقلاب اسلامی و آن همه ایثار ملت ایران و حقیقت اهداف و دستاوردهای شگرف آن را خبرنگاران تبیین کردند . درود بر خبرنگاران و هنرمندانی که در روزهای حادثه و ۸ سال دفاع مقدس جانانه دوربین ، قلم و بیان سلاحشان بود و همدوش بلکه جلوتر از رزمندگان صحنه به دل حادثه می زدند تا واقعی ترین حکایت را روایت کنند و بسیاری از آنان به شرف شهادت و جانبازی و آزادگی نائل شدند .
پیچ تاریخی و سراسر خطر شبیخون فرهنگی ، نبرد نرم و انقلاب های رنگی علیه نظام اسلامی و توطئه های سخت و نرم متعدد و متراکم بدون حضور مجاهدانه خبرنگاران به خوبی طی نمی شد . بویژه تحریم های اقتصادی بی سابقه درنده خویان مدعی کدخدایی و مستکبران حقوق بشر کُش را چه پادزهری جز تلاش جانانه و روشنگرانه خبرنگاران می شود تجویز کرد . خبرنگاران شجاع و مومن می توانند به یمن ایمان و اراده جریان فساد را مختل و مفسدان عرصه های مختلف را رسوا کنند . انتشار درست و به موقع  خبرهای امید بخش و احیاگر جامعه در عرصه علمی ، سلامت و بهداشت ، اقتصادی ، فرهنگی ورزشی ، امنیتی و.. هنر خبرنگاری است . خبرنگاران تیزهوش و ریزبین با ورود به موقع و حسابگرانه چه بسا فاجعه های در شرف وقوع را مانع شده اند . کم نیست که مدیران قاصر و مقصر را همین طایفه پر سود و کم هزینه به پای میز پاسخگویی و محاسبه و حتی محاکمه کشانده اند .یکی از موثرترین اسباب نشر ارزش ها و نفی و منع رذایل خبررسانی های آگاهانه و مبتنی بر نیات حسنه و معتقد به خوبی هاست .اکثر خبرنگاران در اوج مظلومیت و مشکلات مادی ،  بیشتر از آن که حال خود را ببینند از غم مردم گرفتار در چنبره حوادث طبیعی و تصنعی ، اعم از سیل و زلزله تا تورم و بیکاری و بیماری های پاندمیک و سختی معیشت عموم مردم و اقشار ضعیف مانده و از حق محروم شده ،در اثر قصور و تقصیرهای مدیران و حتی بی لیاقتی ها و  خیانت های برخی از آنان ، رخشان زرد می نماید . خبرنگاران اقتصاد و سیاست و امنیت و فرهنگ و سلامت اجتماعیات و خلاصه اوضاع اجرا و قضا و تقنین را فقط روایت نمی کنند و یا از لنز دوربین نمی گذرانند بلکه تلاش می کنند در ورای این بیان صادق گردی از چهره غمزدگان بردارند و تا حد ممکن از آلام مصیبت دیدگان بکاهند .امروز که لشکر دیوان سیاهی در بیشه ای به نام فضای مجازی همه سرمایه و عده و عده خود را به خط کرده اند تا چون جغدان شوم یاس و دلمردگی را بر مملکت وجود انسان ها حاکم کنند و همه بشر را تسلیم ارواح خبیثه و مرام شیطانی خویش سازند اصلی ترین جنود مقابله با آن همین لشکر خبرنگاران و رسانه های فرشته خو و حق محور است . جبهه مقاومت به لطف حق ،  راهبری های داهیانه ولی امر امت و روشنگری های اصحاب بیان و بنان و دوربین و هنر راستین و نشر واقعیات میدانی لشکر جهل و اشغالگری استکبار جهانی و ترورست های وحشی  چون داعش تهی از همه مظاهر عقل و انسانیت و آموزه های دین سلیم را مقهور و منکوب کرد .نقش خبرنگاران مومن در اطفاء حریق فتنه های قومی ، دینی و مذهبی در برابر مزدورانی که با سوء استفاده از فنون همین حرفه شریف سازنده و  آتش بیار معرکه می شوند انکار ناشدنی است .  آنان سفیر صادق و پیام رسانان امین بین مردم و حاکمانند و در این مسیر ناهموار چه بسا ناملایماتی که به جان می خرند اما به واسطه نیت نیکو و هدف والا و همت بالا به رو نمی آورند .
کاش می شد بهترین ها را برای زندگی شخصی و حرفه ای این خوبان میسر ساخت .
توصیه این کمترین و ساده ترین شهروند به مسوولان و متولیان امور و بویژه دولتمردان انقلابی تازه نفس و متدین دولت سیزدهم  آن است که خبرنگاران این مردان و زنان پیوسته در صحنه ، که در واقع نمایشگر نبض سلامت جامعه یا وخامت اوضاع در ابعاد مختلفند دریابید .

قاسم جعفری . ۱۴۰۰.۵.۱۷
معلم کوچک دانشگاه و معاون آموزشی
دانشگاه تقریب  مذاهب اسلامی .

اگر خوشت اومد لایک کن
1