داریوش اسدزاده درگذشت +زندگی‌نامه

داریوش اسدزاده بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر ساعاتی پیش در سن 96 سالگی درگذشت.

به گزارش راه شلمچه، داریوش اسدزاده متولد 1 آذر 1302 در کرمانشاه به‌دنیا آمد و فارغ التحصیل معادل دکترای رشته ادبیات هنر در آمریکا با تایید دانشگاه تهران بود. وی نشان درجه یک هنر، استاد دانشگاه و بازیگر قدیمی که در ۲۰ سالگی وارد عرصه بازیگری شد و سال‌ها در مقام بازیگر، نویسنده و کارگردان در تئاتر تهران (نصر) فعالیت کرد. در دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی در بیش از ۵۰ فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

  

او پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۵ پس از ۱۰ سال اقامت در آمریکا بازگشت و در دو سریال «سمندون» و «خانه سبز» و فیلم‌های سینمایی زیادی مثل دو نیمه سیب، همسر، قلاده‌های طلا، یتیم‌خانه ایران، زمان از دست‌رفته و بوی کافور عطر یاس بازی کرده است. آخرین فیلم او هم «حکایت دریا» بود.

پدرش ارتشی و مادرش خانه دار هر دو اهل تهران بودند. دو خواهر و یک برادر کوچکتر از خود دارد و تا 5 سالگی در کرمانشاه بود سپس به تهران بازگشتند و مقطع ابتدایی را در دبستان ترفی و دبیرستان را در دارالفنون به پایان رساند.

داریوش اسدزاده در سال 1330 وقتی 28 ساله بود با یکی از طرفدارانش بنام هما شاهرخی که از نوادگاه قاجار بود ازدواج کرد اما به علت عدم بچه دار شدن بعد از 17 سال طلاق گرفتند.

استاد در سال 1346 برای دومین بار با سهیلا غزلی ازدواج کرد که ثمره این زندگی دو پسر شد اما این زندگی هم در نهایت به جدایی و طلاق ختم شد.

 اسدزاده در نهایت برای سومین بار در سال 1378 با طاهره خاتون میرزایی در یک مهمانی آشنا شد و  سالها کنار هم زندگی می‌کردند.

 سومین همسر داریوش اسدزاده بازنشسته مامایی است.

 

فرزندانش را از 8 سالگی به آمریکا فرستاد و حالا یکی 50 سال  و دیگری 40 سال سن دارند.

 



اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار