داغی که انصاریفرد بر پیشانی پرسپولیس گذاشت!

پرسپولیس یک‌بار دیگر بابت بی‌کفایتی‌های مدیریتی کاسه چه کنم، چه کنم به دست گرفته و خطر محرومیت از فصل نقل و انتقالات را بیخ گوش خود احساس می‌کند، آن هم در شرایطی که باعث و بانی این فاجعه کمافی‌السابق بی‌هیچ دغدغه‌ای روزگار می‌گذراند.

به گزارش راه شلمچه، شوک جدایی کالدرون کم از پایان همکاری با پروفسور نبود، تصمیم گذشتن از مربیان موفقی که برای هوادار پرسپولیس هضم شدنی نبود. با وجود این عملکرد موفق کالدرون در پی قطع همکاری با برانکو و موفقیت‌های یحیی بعد از راهی کردن کالدرون، باعث شد این دو داستان آنقدر‌ها که باید برای مدیران وقت پرسپولیس (عرب و انصاریفرد) دردسرساز نشود.

داستان، اما با جدایی برانکو و کالدرون برای پرسپولیس به نقطه پایان نرسید. اگرچه موفقیت سرخپوشان بعد از پروفسور و مرد آرژانتینی همچنان تا گلات قهرمانی ادامه یافت، اما هزینه هنگفت بجا مانده از دو قراردادی که رقم آن به واسطه عدم تعهد مدیران این باشگاه نجومی شده بود، بار‌ها یقه پرسپولیس را گرفت و علاوه بر عواقبی، چون بسته شدن پنجره نقل و انتقالات، این تیم را در معرض خطراتی، چون کسر امتیاز و حتی سقوط به لیگ پایین‌تر نیز قرار داد، به طوری که بار‌ها و بار‌ها تن و بدن هوادار پرسپولیس از عواقب بی‌تعهدی مدیرانی، چون عرب و انصاریفرد لرزید. 

حال آنکه هیچ یک از این تهدید‌ها و خطراتی که پرسپولیس بار‌ها بیخ گوش خود حس کرد باعث نشد آب در دل مدیران بی‌کفایت این باشگاه تکان بخورد. مدیرانی که بابت بی‌تعهدی‌ها و بی‌کفایتی‌های خود حتی بازخواست هم نشدند!
البته پرونده برانکو بسته شد، اما بعد از آنکه کارد به استخوان مربی رسید که در طول حضورش در پرسپولیس همواره چشم بر مطالبات پرداخت نشده خود بسته بود و کلامی بابت عدم تعهد باشگاه بر زبان نرانده بود، ولی حرف‌های خلاف واقع مدیران وقت پرسپولیس (انصاریفرد) و نماینده‌های او کار را به جایی رساند که به طور واضح برابر تیمی که تأکید داشت خاطراتش با آن را فراموش نمی‌کند، بایستد.

داستان کالدرون، اما هنوز به نقطه پایان نرسیده و بی‌کفایتی‌های مدیران غیرمتعهد پرسپولیس کار این پرونده را نیز به درازا کشانده است! حال آنکه تمام داستان مرد آرژانتینی با پرسپولیس به سوءمدیریت کسی برمی‌گردد که می‌توانست این داستان را بی‌هیچ ضرر و زیانی به پایان ببرد. یعنی سرخپوشان با پرداخت ۳۰۰ هزار دلار پیش از قرارداد ۸۸۰ هزار دلاری این مربی تا پایان سال ۲۰۱۹ (نیم‌فصل لیگ نوزدهم) می‌توانستند هر زمان با ادعای نارضایتی از این مربی، او را اخراج کنند، آن هم بی‌آنکه نیازی به پرداخت مابقی دستمزدش باشد. 

انصاریفرد، اما ترجیح داد این ماجرا به شکلی دیگر پیش برود، آن هم در شرایطی که از یک سو چک طلب سرمربی را در دست داشت و از سوی دیگر درست در روز‌هایی که پرسپولیس مشغول پیروزی برابر حریفانش بود برای جلب نظر جایگزین مرد آرژانتینی می‌کوشید!
با وجود این به جای آنکه بی‌سر‌و‌صدا به این همکاری پایان دهد تا ضرری متوجه باشگاه نشد، به دلیل بی‌کفایتی‌های مدیریتی ضرری ۷۴۵ هزار دلاری روی دست پرسپولیس گذاشت تا این باشگاه‌ها بعد از گذشت ماه‌ها همچنان از جبران آن عاجز باشد.

این در حالی بود که در پی عدم تعهد مدیریت باشگاه برای پرداخت مطالبات کالدرون، انصاریفرد نامه اخطار وکیل مرد آرژانتینی را هم دریافت کرد. نامه‌ای که خطر فسخ قرارداد از سوی سرمربی تیم را به دنبال داشت و باشگاه را ناچار به پرداخت ۱۷۵ هزار دلار به کالدرون کرد، اما تعلل در پرداخت ۱۲۵ هزار دلار دیگر برای تکمیل قسط اول کار دست پرسپولیس داد. البته کالدرون بعد از ترک ایران در هفتم دی‌ماه ۹۸ تا ۳۰ دی به باشگاه فرصت داد برای پرداخت مطالباتش، اما تسویه با کالدرون از سوی مدیریت پرسپولیس جدی گرفته نشد تا این داستان رفته‌رفته به گره کوری تبدیل شود که حالا باز کردنش مکافات شده است.


انصاریفرد که این روز‌ها بی‌هیچ دغدغه‌ای بابت بلایی که به جان پرسپولیس انداخته، روزگار می‌گذراند خوب می‌دانست تعلل در پرداخت ۱۲۵ هزار دلار باقیمانده از قسط، این حق را به کالدرون می‌دهد که قراردادش را یک‌طرفه فسخ کند و این شاید بهترین اتفاق برای مدیری بود که به دلیل عدم صداقت با سرمربی تیمش به مشکل خورده بود.

 او همچنین می‌دانست فسخ یک‌طرفه قرارداد از سوی کالدرون به این معناست که باشگاه باید مابقی رقم درج شده در قرارداد او را هم بپردازد، اما از آنجایی که انصاریفرد به این مسئله واقف بود که دوران مدیریت در باشگاه‌های فوتبال ایران خیلی طولانی نیست و او می‌تواند با خریدن زمان پرداخت طلب این مربی را بر دوش مدیران بعدی بیندازد، بی‌هیچ دغدغه و نگرانی کار را به جایی رساند که داستان این مربی به جای فیصله پیدا کردن با ۱۲۵ هزار دلار به هزینه‌ای گزاف تبدیل شود و به واسطه هنرمندی مدیریتی او هزینه‌ای ۷۴۵ هزار دلاری روی دست باشگاه بماند. البته که طلب والنسیا، یکی از دستیاران کالدرون توسط سمیعی مدیریت فعلی باشگاه پرداخت شده، اما پرسپولیس همچنان بابت سوءمدیریت انصاریفرد که هرگز پاسخگوی تصمیمات سراسر اشتباهش نبوده، موظف به پرداخت ۷۰۰ هزار دلار دیگر است اگر می‌خواهد بار دیگر از پنجره نقل و انتقالات محروم نشود.

         


                                

منبع: روزنامه جوان

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار