دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان یکی از گزینه‌های احتمالی کابینه رئیسی

کریمی‌فیروزجایی را می‌توان یکی از مطلع‌ترین و آگاه‌ترین افراد در حوزه آموزش و پرورش نام برد که در بین جامعه فرهنگیان و تشکل‌های فرهنگی کشور چهره‌ای شناخته شده محسوب می‌شود.

به گزارش راه شلمچه، وزارتخانه عریض و طویل آموزش و پرورش را باید مهمترین و کلیدی‌ترین وزارتخانه کشور نام برد که به عنوان متولی تعلیم و تربیت کشور جایگاه والايی دارد. وزارت آموزش و پرورش نمی‌تواند تحول اساسی را تجربه کند مگر اینکه به سمت جوانگرایی و تحول مدیریتی حركت كند که اين مهم با انتخاب وزیری با روحیه سخت‌کوشی و آشنایی عمیق با تعلیم و تربیت محقق خواهد شد.

علی کریمی‌فیروزجایی نامی آشنا در حوزه آموزش و پرورش است که در میان تشکل‌های فرهنگی کشور و همچنین جامعه فرهنگیان شناخته شده‌است. پیگیری‌ها و مطالبه‌گری‌های کریمی‌فیروزجایی مخصوصا طی يك سال‌ اخیر در باره رتبه‌بندی معلمان بیش از همیشه تلاش و دلسوزی‌های کاملا تخصصی وی را نشان می‌دهد به گونه‌ای که در مجلس هشتم به عنوان رئیس کمیته آموزش و پرورش پیگیری‌های وی برای حذف بخاری‌های قطره چكانی و ايجاد رديف اعتباری مستقل برای استانداردسای سامانه های گرمايشی و سرمايشی مدارس در مجلس هشتم و نيز پيگيری اخير وی در ايجاد رديف مستقل برای استانداردسازی سامانه های بهداشتی مدارس در قانون بودجه ١٤٠٠ با اعتباری بالغ بر ٥٠٠ ميليارد تومان و همچنین ورود به مسایل دیگر آموزشی و پرورشی نشان از آگاهی و تسلط کامل در وزارتخانه تعلیم تربیت کشور دارد.

علی کریمی‌فیروزجایی دکترای زبان شناسی همگاني و همچنین مرتبه دانشياری دانشگاه و تألیفات علمی قابل توجهی در كارنامه دارد و هم اکنون عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم بابل است.
در شرايط فعلی كشور بارز ترین ویژگی وزير انتخابی، دارا بودن توان و قابليت دفاع از حوزه تعلیم و تربیت و حقوق حقه فرهنگيان در هیات دولت و مجلس است به نحوی كه با نوع حرف زدن و قدرت رایزنی و پی گیری وی، دفاع جانانه از جامعه هدف از دوش وزیر بر دوش نمایندگان تشکل‌های صنفی منتقل نگردد.
سختکوشی و روحیه جهادی از بارزترین شاخصه‌های فردی کریمی‌فیروزجایی است که در صورت نشستن بر کرسی وزارت آموزش و پرورش اتفاقات خوبی را می‌تواند رقم بزند هرچند قبول مسئولیت در وزارتخانه آموزش و پرورش در شرایط فعلی همانند رفتن روی مین است اما با توجه به سابقه‌ای که وی در حوزه‌های مختلف علمی و سیاسی دارد، می‌تواند تحول خوبی را در وزارت آموزش و پرورش رقم بزند.

اگر خوشت اومد لایک کن
11
آخرین اخبار