بهمنیار؛

دل به عشق زنده می ماند چه در دل داری؟

راه شلمچه- داریوش بهمنیار؛ زمانی که رژیم ستم شاهی طاغوت، صدای آدمیان معتمد، مومن و انقلابی را در نطفه خفه می کرد امام خمینی (رضوان اله علیه) چون خورشیدی تابان به ایران آمد 12بهمن سال1357 ساعت9.30 دقیقه بامداد بود که امام پا به ایران گذاشت امامی که نه برگشت می شناخت و نه توقف، مقدماتی راهی را هم که در پیش گرفته بود از قبل فراهم کرده بود.

با آمدنش در کمتر از ده روز تندیس های دو هزار و پانصد ساله ظلم و ستم یکی یکی شکسته شد، غول های هزاران ساله باطل و فساد و خفقان در فواره خون شهیدان نابود شدند و سی و شش میلیون نفر مرد و زن ایرانی گرد وجود رهبری می چرخیدند که آرمانی ترین مکتب انسان ساز اسلام را با خود آورده بود.

امام رحمت اله خوب می دانست که رژیم ستم شاهی با پشتیبانی و همکاری سلطه گران قدرتمند در جهان آن روز، اگر به خواسته های نامشروعشان نرسند هر کاری می کنند، حتی صحبت از انفجار هواپیمای امام شده بود تا امام را بترسانند تا به ایران نیاید، یا دیرتر بیاید تا مجالی برای کودتایی همچون کودتای28 مرداد هزار و سیصد و سی و دو داشته باشند، ولی امام با شجاعتی بی نظیر و با اطلاع قبلی در12 بهمن57 وارد ایران شد و خط بطلانی بر رژیم خائن و فاسد ستم شاهی کشید.

امام ثابت کرد که حراست از ارزش های انقلاب تکلیف مردمانی است که با ذوق و شوق و از جان دل با خدا معامله می کنند، و در راه پیشرفت اسلام از مرگ نمی ترسند، خود جلو دار شد ابراهیم وار تبر به دوش گرفت و بُت های طاغوت زمانه را در هم شکست.

مردمی که چهارده سال منتظر ورود امام شان بودند، ولی حالا دیگر انتظار ملت رنج کشیده ایران به پایان رسیده بود، و مراد سینه سوخته مردم ایران وارد فرودگاه مهرآباد شد، قامت افراشتهِ مردی که شرف و عزت و استقلال و آزادی ملت ایران را با خود به ارمغان آورده بود، بر پلکان هواپیما ظاهر شد، ( جاء الحق و زهق الباطل) ، حق آمد و باطل نابود شد، و این اشک شوق بود که از دیده منتظران فرو می غلطید.

ملت ایران در امام راحل چیزی دیدند که کیمیا بود، امام به زندگی ایرانی ها معنی داد با دلی سرشار از خلوص و ایمان و با بُرهانی بُرنده علیه رژیم ستم شاهی در دلش دژی بنا کرده بود از صبر و توکل و امید، مردم ایران با آگاهی کامل امام را به عنوان رهبر خود قبول کردند به قضاوت او اعتماد کردند و تاریخ ثابت کرد که مردم ایران اشتباه نکردند.

امام وارث رسالت و مفسر راستين ولايت بود بیانیه هایش قصیده های بلند آزادی بودند، سخنانش مرهمی بود بر دل های دردمند و قلمش ذوالفقاری بود بر فرق سرِ کفر و نفاق، نگاه مقتدرش ریشه ظلم را خشکاند و ورودش امید و عشق را در دل های مسلمانان و آزادگان جهان روشن کرد.

بزرگ رهبری آمده بود با اندیشه استقلال آزادی ، جمهوری اسلامی و هنوز ده روز به پیروزی انقلاب مانده بود، تهران و همه شهرها و روستاهای ایران همهمه خون بود و گلوله، خیابان هایی که به آتش کشیده شده بودند و دیوارهای سوراخ شده از گلوله های سُربی طاغوت زمان، جوان هایی که هر لحظه در خون خود به خاک می افتادند، شهدائی که عاشقانه در کف خیابانها نگاهشان به افق خیر شده بود و با خود می گفتند، عاقبت امام از راه رسید.

امام ثابت کرد که برای رسیدن به تمدن اسلامی باید از هزاران گلوله عبور کرد تا به پیروزی رسید، امام می گفت مسلمانان یک هدف مشترک دارند که می توانند با هم به آن هدف برسند، امام راحل گوهر بی همتایی بود که خداوند بزرگ به خاطر شایستگی مردم ایران به آنان هدیه کرده بود، و این فرموده همان امام راحل است که فرمودند: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت نرسد، و هنوز هم طنین صدای امام توسط جانشین خلف به حقش امام خامنه ای (مدظله العالی) فریاد زده می شود و در جهان می پیچد.

تکلیف میثاقی که مردم ایران با امام بستند جاودانه است و هبچ تیغی نمیتواند رشته ارادت مردم ایران به امام شان را ببُرد، امام راحل همان منجی ابوالبشری بود که ظهور کرد، و با ورودش به ایران عزت مردم را افزایش داد، اعتماد و خودباوری را به زندگی مردم ایران برگرداند، ملت ایران به  دنبال مرهمی بودند تا جراحت دلهایشان را درمان کنند و امام همان مرهم دل مردم ایران بود ایشان به عنوان فقيهي ژرف نگر و حكيمي خردمند و سياستمداري دورانديش و عارفي الهي توانسته بود در پرتو مناجات هاي شبانه و توكل و معرفت و اخلاص به منبع نورانيت الهي و اقيانوس بي كران عرفان و معنويت متصل گردد.

امام راحل رهبری بود که نمونه ای از حکومت اسلامی را در نظام جهانی بنيان گذاشت امام آمده بود تا اعتماد و خودباوری را به زندگی مردم ایران برگرداند و چنان روحیه مردم را بالا برد که شعار ما می توانیم را به یک باور ملی و فراگیر ایرانی تبدیل کرد، امام به جهانیان فهماند که تنها اسلام است که مايه سعادت بشر است، و پيروزي واقعی وقتي است كه اسلام، با همه ابعاد و احكامش در ايران پياده شود، و پيروزی نهايی زمانی است كه اسلام در همه اقطار عالم حكومت كند.

امام شخصیتی است که هر چه کرد برای خدا و در راه خدا بودحتی دشمني امام با غرب هم برگرفته از تعاليم الهي بود امام در دشمني خود نيز خلوص نيت داشت امام فراتر از زمان مي انديشيد و در بعد مكان نمي گنجيد او توانست اثر بزرگي در تاريخ جهان برجاي بگذارد.

با ورود امام به ایران، غرور ملت ‏های مستضعفی را که قرن های زیادی را مورد ظلم قرار گرفته بودند را به آنان باز گرداند، امام نه تنها توانست سرنوشت کشور ایران را تغییر دهد، بلکه میلیون‏ها انسان راه گم ‏گشته، در برهوت جاهلیت عصر مدرن را، به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتا پرستی و اسلام ناب فراخواند ، ماهيت انقلاب اسلامی جهاني است و منحصر به يك ملت نژاد و سرزمين خاص نمي باشد.

سلام و صلوات خدا بر روح بزرگ امام راحل که گوهر یگانه ای بود که در ظلمت تاریخ معاصر جهان درخشید و با مجاهدت های بزرگ و فداکاری ها و رهبری های قاطع خود اسلام را دوباره در عالم زنده کرد و ندای تکبیر و توحید را به گوش جهانیان رساند مجد و عظمت مسلمانان را به آنها باز گردانید و فریاد کوبنده اش دل های مستکبران ابرقدرت را به لرزه درآورد مردي که جهان را زير پر و بال ايمان خويش گرفت انقلابی که به رهبری امام خمینی روی داد متعلق به همه تمدن بشری است.

خوش آمدی به وطن ای بزرگ رهبر مجاهد، درود بر آمدنت، سلام خدا بر روح ریحان تو باد، ای امام عاشقان و مُصلحان، روح بزرگت شاد باد ای بت شکن زمان، خدایا روح بلند امام را از ما راضی نگه دار، خدایا به ما یاری بده تا بتوانیم راه امام و شهیدان انقلاب رو ادامه بدهیم، از انقلاب اسلامی پاسداری کنیم و میثاقی که با امام راحل و جانشین عزیز و صالحش امام خامنه ای (مدظله العالی) بسته ایم را جاودانه کنیم.

دوازده بهمن، روز بازگشت پیروزمندانه و شکوهمندانهِ حضرت امام خمینی رحمه الله به وطن فرخنده باد، روز آزادی ایرانیان از چنگال اسارت دیوان و دَدان مبارک باد، و دهه مبارک فجر در چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران بر همگی مردم ایران و مسلمانان و آزادیخواهان جهان مبارک باد

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار