دلتنگی سردار اکبرنژاد برای «آقا مهدی»

در سالروز عملیات افتخار آفرین کربلای 5 سردار علی اکبرنژاد، یاد یکی از فرماندهان همرزم شهیدش را زنده کرد.

به گزارش راه شلمچه،  19 دی 1365 رزمندگان ایران در منطقه شلمچه به خط شدند و پس از سنگینی شرایط دشوار عملیات کربلای و برای انتقام از آن عملیات ناموفق، عملیات کربلای 5 که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود را با رمز مبارک‌ یازهرا(س) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز کردند

.

سردار علی اکبرنژاد یکی از فرماندهان نام آشنای دوران 8 سال دفاع مقدس بود که همواره در سخت‌ترین و دشوارترین عملیات‌ها به عنوان یکی از فرماندهان خط‌شکن به‌شمار می‌آمدند. حماسه‌آفرینی سردار اکبرنژاد در عملیات والفجر 8 و درگیری تن به تن با یکی از فرماندهان ارتش بعثی عراق پس از ورود رزمندگان لشکر ویژه 25 کربلای مازندران به‌عنوان اولین نیروهای خط‌شکن ایرانی به فاو شاید در نوع خود زیباترین صحنه‌های حماسی را در آن عملیات این فرمانده 27 ساله مازندرانی رقم زده بود.

گردان خط‌شکن مسلم بن عقیل(ع) به فرماندهی سردار حاج علی اکبرنژاد در عملیات کربلای 5 کاری کرد کارستان و اگرچه پس از 29 سال هنوز در رسانه‌ها غریبند اما اگر داستان حماسی گردان همیشه خط‌شکن مسلم‌بن عقیل(ع) را برای نسل پس از دوران دفاع مقدس روایت شود قطعا شبیه افسانه خواهد بود اما فرماندهان و رزمندگان همراه سردار اکبرنژاد حقیقتا همانند رزمندگان صدر اسلام به معنی واقعی شجاع و با ایمان بودند.

در سالروز عملیات افتخار آفرین کربلای 5 سردار علی اکبرنژاد یادی از شهید مهدی آقاجانی کرد و گفت:
مهدی جان شهادت مبارک
جزو اولین شهدای شب ۱۹ در عملیات کربلای پنج گردان حضرت مسلم بن عقیل علیه السلام لشکر ویژه ۲۵کربلا بودید در آن لحظه نویدپیروزی بزرگی رابه ما دادید. هرچندغم از دست دادنت  برای ماسنگین بود.


سردار علی اکبرنژاد(سمت راست) در کنار شهید مهدی آقاجانی(سمت چپ)


گفتنی‌است شهید مهدی آقاجانی فرمانده گروهان میثم گردان مسلم بوده و در اولین روز عملیات کربلای۵ به شهادت رسید.


اگر خوشت اومد لایک کن
4
آخرین اخبار