محسنی بندپی در صحن علنی مجلس:

دود عدم هماهنگی میان دستگاه‌‌های اجرایی به چشم مردم رفته

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی با گلایه از عدم کمبود دارو در کشور گفت: باید شخص رئیس جمهور و معاون اول وی مستقیماً به موضوع تهیه دارو بیماران ورود کند و نباید اجازه دهند بیماران بیشتر از این آسیب ببینند.

به گزارش راه شلمچه، محمدعلی محسنی بندپی در نشست علنی امروز (دوشنبه، 29خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی سومین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در دو حوزه واردات و ترخیص تجهیزات پزشکی و مدیریت بازار دارویی کشور گفت: متأسفانه کمبود دارو امروز در کف جامعه به شدت مورد اعتراض مردم قرار گرفته است، به ویژه داروی بیماران خاص، پیوند کبد و کلیه؛ این در حالی است که ما پاسخی برای بیماران نداریم. هرچند معتقدم عدم هماهنگی میان دستگاه‌های اجرایی سبب ایجاد این مشکل شده است اما این مهم برای مردم قابل پذیرش نیست، در واقع اینکه دارو تماماً خارجی و وارداتی باشد و یا اینکه در داخل تهیه شود، برای نوع بیماران که مدام از داروخانه‌ای به داروخانه دیگر برای تهیه یک دارو می‌روند، اهمیتی ندارد.  

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین شرکت‌های بیمه‌ ای در پوشش بیمه‌ای بسیاری از داروهای بیماران کوتاهی می‌کنند و متأسفانه مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت نمی‌کنند به همین دلیل داروخانه‌ها از پذیرفتن نسخه بیماران مختلف پرهیز می‌کنند. 

 عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اگرچه قرار بود تسهیلاتی در اختیار کارخانه‌های تولیدکننده دارو در کشور قرار گیرد اما این مهم نیز محقق نشده است لذا دود عدم هماهنگی میان دستگاه‌‌های اجرایی به چشم مردم رفته، با این اوصاف باید شخص رئیس جمهور و معاون اول وی مستقیماً به موضوع تهیه دارو بیماران ورود کند و نباید اجازه دهند بیماران بیشتر از این آسیب ببینند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار