وعده هایی که سرخرمن بود:

دومین نامه سرگشاده ریاست حوزه علمیه فقیه عالیقدر حضرت آیت الله صالحی رحمه الله علیه به رئیس جمهور

جنابعالی که روزی از حل شدن مشکلات اقتصادی کشور در صد روز می گفتید چه شده امروز در تأمین حداقل ها برای معیشت و زندگی ملت فهیم ایران اسلامی عاجز هستید؟

أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم

جناب آقای روحانی
بیش از هفت سال از عمر دولت شما می گذرد. اما نتوانستید به هیچ یک از شعارها و وعده های رنگارنگ و کوچک و بزرگی که به ملت ایران دادید جامه عمل بپوشانید و امروز حاصل هفت سال مدیریت شما در رأس قوه مجریه کشور چیزی جز فقر، تورم، بی ارزش شدن پول ملی، گرانی و ... نیست.

فشارها و تحریم های ظالمانه استکبار جهانی از یک طرف، عدم تدبیر و مدیریت صحیح از سوی دیگر هر روز بر مشکلات اقتصادی مردم می افزاید تا جایی که این روزها خبر از اجاره نشینی در پشت بام های تهران به گوش می رسد.

 جناب آقای روحانی
حال ملت ایران این روزها خوب نیست و دلیل عمده این بد حالی نیز در نوع مدیریت جنابعالی و وابستگان شما در بدنه دولت است.

جنابعالی که روزی از حل شدن مشکلات اقتصادی کشور در صد روز می گفتید چه شده امروز در تأمین حداقل ها برای معیشت و زندگی ملت فهیم ایران اسلامی عاجز هستید؟

مگر شما نبودید برجام را تنها راه حل مشکلات اقتصادی کشور بیان و مخالفان برجام را کاسبان تحریم خطاب می کردید؟ بگویید حاصل برجام برای کشور و سفره های خالی این مردم نجیب و فهیم چه بوده است؟

چرا به هشدارها و توصیه های مکرر رهبر معظم انقلاب اسلامی در زمان مذاکرات هسته ای توجه نکردید؟ مقام معظم رهبری مکرراً نسبت به بی عهدی آمریکایی ها و اروپایی ها به شما و تیم مذاکره کننده شما هشدار داده بودند. اما متأسفانه جنابعالی و تیم تحت امر شما بدون توجه به آن هشدارها، مسیر خود را در پیش گرفتید که حاصل آن ضربه های جبران ناپذیری به کشور بوده است.


آقای رئیس جمهور
وضعیت نابسامان اقتصادی که هر روز به وضعیت بدتری می‌رسد مردم عزیز و صبور ایران اسلامی مخصوصا طبقات ضعیف جامعه را به طور شدیدی مورد فشار و اذیت قرار داده است. دلاراز مرز 20 هزار تومان گذشته و سکه در حال رسیدن به ده میلیون تومان است.

رهبری معظم انقلاب بارها بر روی اقتصاد درون‌ گرا که متکی بر حمایت از تولید داخلی است تاکید داشته‌اند ولی متاسفانه روند فعالیت شما فقط برای برجام و حفظ برجام بوده که عملا شاهد گشایش خاصی در کشور نبودیم؛ برجام قرار بود کلیه تحریم‌ ها را از بین ببرد خود وسیله‌ای برای تحریم بیشتر کشور گردید.

آقای رئیس جمهور
این روند فعلی دولت شما مصداق ظلم به مردم مظلوم و صبور ایران اسلامی است.


جناب آقای روحانی
جنابعالی بدون هیچ طرح و برنامه مشخص اقتصادی در طول هفت سال گذشته، همه عزم و تلاش خود و تیم دیپلماسی کشور را صرف مذاکره با غرب کردید که تاکنون هیچ حاصلی برای ملت ایران جز تشدید تحریم ها نداشته است. آیا بهتر نبود به جای اتلاف وقت کشور و ملت ایران در مذاکره با کشورهای فریبکار و بدعهد اروپایی به توان و ظرفیت های داخلی توجه می کردید؟ تجربه چهل ساله کشورمان نشان می دهد هر گاه به توان و ظرفیت داخلی تکیه کردیم، به موفقیت های چشمگیری دست یافتیم و در مقابل هر گاه نگاهمان به بیرون بود، درجا زدیم و به جایی نرسیدیم.

متأسفانه جنابعالی و همکارانتان با اتخاذ سیاست های اشتباه در این هفت سال گذشته، کشور را با مشکلات و بحران های بسیاری مواجه ساختید به گونه ای که امروز شاهد بحران در بازار مسکن، ارز، صنعت خودرو و سایر بخش های اقتصادی کشور هستیم.

جناب آقای روحانی
شما که به دروغ وعده اصلاح اقتصادی صد روزه را به مردم می دادید چرا به  منتقدان دلسوز و نیروهای انقلابی این گونه می تازید و به دنبال پاک کردن صورت مسأله هستید. تصمیمات اشتباه خود و تیم تحت مدیریتتان را شجاعانه بپذیرد و از مردم شریف و فهیم ایران اسلامی عذرخواهی کنید.

آقای رئیس جمهور
کمتر از یک سال دیگر به پایان عمر دولت شما باقی مانده، فرصت ها را غنیمت بشمارید و با دعوت از همه دلسوزان کشور در پی اصلاح تصمیمات اشتباه خود در این هفت سال باشید تا حداقل روزی که می خواهیم حیاط پاستور را ترک کنید عذاب وجدان نداشته باشید و مردم از شما به نیکی یاد کنند.

 جناب آقای روحانی
نقدهای دلسوزان انقلاب و نظام را بپذیرید و از ادامه مسیر اشتباهی که در پیش گرفتید خودداری کنید. امروز وقت آن رسیده از نیروهای انقلابی و حزب اللهی که روزی به آنها برچسب تندرو می زدید در جهت رفع مشکلات امروز کشور بیشتر بهره گیرید.

خود بهتر می دانید اگر نبود تلاش های شبانه روزی نیروهای جهادی و انقلابی در مقابله با ویروس کرونا، آنچه که این روزها در آمریکا و اروپا می بینید را باید در کشورمان لمس می کردید که خوشبختانه با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری این بحران خطرناک از کشور عبور کرد.

در پایان به عنوان یک طلبه کوچک پیشنهاد می کنم به جای دل بستن به مذاکره با غرب فریبکار و بدعهد، به جوانان مؤمن و انقلابی کشورمان بیشتر اعتماد کنید و با حمایت قاطع از تولید داخل بسترهای لازم را به منظور جهش و رشد اقتصادی کشور فراهم کنید.

اللّهُمَّ اجْعَلْ عَواقِبَ امُورِنا خَیْراً

والسلام علیکم ورحمه الله وبرکاته
مازندران_ساری
سید جلال صالحی

اگر خوشت اومد لایک کن
1
0
۱۱ تیر ۱۳۹۹
به نام خدا
نرود میخ آهنین بر سنگ لذا سر خودتان را درد نیارید.
پاسخ
آخرین اخبار