دومین نماز جمعه تهران در سال جدید+ تصاویر

نمازجمعه این هفته تهران-۱۸ فروردین ماه -به امامت آیت الله سید احمد خاتمی و همچنین با سخنرانی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، سخنران پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه تهران محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران در آستانه 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته ای، سخنران بیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز (18 فروردین) تهران بود. 

اسلامی در ابتدا با تبریک و تهنیت به مناسبت سال نو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت ایران، اظهار کرد: سازمان انرژی اتمی ایران یکی از دستاوردهای پرافتخار انقلاب اسلامی است.  

 وی افزود: این سازمان توانسته با خودباوری، خداباوری، اهتمام و توکل ویژه به خداوند متعال، مسیر رشد و ترقی را در راستای شکوفایی علمی و فناوری برای کشور به ارمغان آورد. 

  معاون رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه فناوری‌های نوین، حوزه سلطه محسوب می‌شود که این بخش در انحصار ابرقدرت‌ها و کشورهای پیشرو قرار دارد، تصریح کرد: ورود به این حوزه از سوی این کشورها ممنوع بوده و به‌همین دلیل دستیابی به فناوری‌های نوین و نوظهور همواره یک جرم محسوب می‌شود. 

  وی ادامه داد: جرم نامگذاری کردن آن را از این باب می‌دانم که حرکت در این مسیر را با مجازات مواجه کرده‌اند. این اتفاق در حالی رخ داده که ما را از بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مورد تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه قرار داده‌اند. 

  رییس سازمان انرژی اتمی ایران ایران افزود: تحریم هایی که به بهانه هسته‌ای، آن را با اتهامات واهی همراه کرده‌اند. شما در این مسیر مشاهده کرده‌اید که با عملیات سیاسی و روانی، تنش‌ها و فشارهای خود را در سال 1401 به اوج رساندند. 

  وی گفت: هرچند که اذعان می‌کردند که به دنبال برگشتن به توافق هسته‌ای هستند و راه حل و فصل مسایل با ایران را شیوه دیپلماسی و برجام به عنوان بهترین راهکار اعلام می‌کردند، اما بازهم بر بیان و منطق خودشان پایبند نبودند و فشارها را از حد گذراندند.  

ثبت 159 دستاورد دانشی، فناوری و صنعتی

 اسلامی در ادامه سخنرانی خود بیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران در آستانه 20 فروردین، روز ملی فناوری هسته ای گفت: در سالی که گذشت همکاران ما بیش از 159 دستاورد دانشی، فناورانه و صنعتی را ثبت کردند.  

 وی افزود: فناوری‌هایی که به واسطه تحریم در اختیار ما قرار نمی‌دادند؛ فناوری‌هایی که اسباب سلطه اقتصادی است و همچنین برای فشار سیاسی به‌کارگرفته می‌شود تا امرپذیر آنها باشیم.   

معاون رییس جمهور ادامه داد: در سالی که گذشت همکاران ما به‌صورت پرنشاط و پرتحرک توانستند دستاوردهای جدیدی را برای کشور تحصیل کنند. به نحوی که ما بتوانیم گستره فعالیت خود را در راه خدمت به مردم عزیز بیش از پیش گسترش دهیم تا ملت ما از نزدیک بتوانند حس واقع بینانه و ملموس نسبت به فناوری هسته‌ای پیدا کنند.  

 مهندس اسلامی با تاکید بر اینکه القای مستمر آن‌ها همواره این بوده که جمهوری اسلامی ایران هیچ هدفی جز ساخت بمب اتمی ندارد که این مساله نکته مهمی محسوب می‌شود؛ افزود: بیش از 20 سال است که این اتهامات پرتکرار را مطرح و دنبال می‌کنند.   

وی تصریح کرد: نکته‌ای که خودشان هم اذعان دارند چنین چیزی وجود نداشته و ندارد اما هیاهویی که به درد آنها خورد تا بهانه‌ای برای وارد کردن فشار حداکثری بر ایران داشته باشند.   

وی ادامه داد: سال گذشته در سازمان انرژی اتمی ایران تمام تلاش ما این بود که در ابتدا تاثیر فناوری هسته‌ای بر زندگی مردم عزیز کشورمان را به خوبی منعکس کنیم و نیز بتوانیم در تمامی زمینه‌ها، فعالیت‌های منطبق بر این فناوری را گسترش دهیم. 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار