گزارش تصویری امروز نمازجمعه تهران

نماز جمعه تهران ظهر امروز (13 مردادماه 1402) به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش راه شلمچه، خطیب جمعه تهران در بخشی خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، افزود: آن حضور برای تمایز دادن اسلام ناب با اسلام بی‌مسئولیت و بی‌جهاد ایفای نقش کرد. اسلام سکولار می‌گفت دین از سیاست جداست یعنی فرد متدین به‌دنبال قدرت و عزت نرود و بلکه قدرت باید در دست خودفروخته‌ها باشد و کاری به صهیونیست‌ها نداشته باشند؛ ولی امام حسین(ع) در قیام خود به ما درس دادند که تشکیل حکومت اسلامی، خلع سلاح افراد نالایق از قدرت و سپردن قدرت به اهلش آن‌قدر ارزش دارد که خون خود و یاران خود را نثار کرد.

  

غرب در چند صد سال اخیر به دنبال معنویت‌زدایی و دین‌زدایی بوده است

وی با بیان اینکه جسارت و هتاکی به ساحت قرآن کریم تازگی نداشته و دنیای کفر از دیرباز با قرآن عناد دارد، تصریح کرد: تمام فعالیت‌های دنیای غرب در چند صدسال اخیر حول معنویت‌زدایی و دین‌زدایی بوده است. امام خمینی (ره) درباره کتاب آیات شیطانی فرمودند «باید ببینیم دولت و حکومت‌های اسلامی با این فاجعه بزرگ چه برخوردی می‌کنند. این اقدام اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام تاکنون و از امروز تا همیشه تاریخ است؛ اگر غفلت کنیم این اول ماجراست و استعمار از این مارها در آستین دارد.»

  

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: امام راحل آن‌روز نویسنده این کتاب را مهدور الدم اعلام و یک شوک وارد کرده و غیرت‌ها را به‌جوش آوردند؛ و بالاخره آن مرد پلید نتوانست جان سالم از این میدان بیرون ببرد و با داشتن مراقبت‌های بسیار، سیلی خورد و جهنمش از همین دنیا شروع شد.

  

دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارت‌گری‌های خود می‌دانند

وی گفت: اهانت به قرآن کریم در آمریکا، انگلیس، هلند، بلژیک و آلمان صورت گرفته بود و اخیراً در سوئد تکرار می‌شود و برخی افراد نادان و مزدبگیر می‌خواهند دولت‌های غربی را از این جنایت هولناک مبرا کنند و بگویند این‌ها تندرو هستند و ربطی به حکومت‌ها ندارد. در حالی‌که هشدار امام (ره) فقط برای حکم قتل سلمان رشدی نبود و می‌خواست بگوید این جریان استعماری است و دولت‌های خبیث در غرب، قرآن را مانع غارت‌گری‌های خود می‌دانند.

  

خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروز جریان مقابله با پیامبر اکرم (ص) و قرآن، همان استکبار آمریکا و انگلیس هستند که در عناد با اسلام نظیری ندارند و خداوند اهانت‌کنندگان به قرآن را تأدیب خواهد کرد.

  

وی با بیان اینکه ما مسلمانان در این‌باره تکلیف داریم، گفت: عزاداران امام حسین (ع) در ایران و سایر کشورها خود را زیر پرچم قرآن می‌بینند و خون امام حسین (ع) همان آیات قرآن است و از این کتاب شریف صیانت می‌کند. رهبر معظم انقلاب نیز در این اقدام را یک توطئه خوانده و خواستار معرفی عامل اقدام به جهان اسلام و اعمال اشدّ مجازات شدند. ایشان هم‌چنین فرمودند مقابله با این هتک حرمت قرآن مورد اتفاق تمامی علمای اسلام است.

  

دعوت از جوانان مسلمان برای جلوگیری از هتک حرمت قرآن

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: جوانان مسلمان باید فکری کنند تا این‌ها جرئت چنین جنایاتی را نداشته باشند؛ رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند دولت سوئد بداند که مقابل امت اسلام آرایش جنگی گرفته که موجب نفرت مسلمانان و بسیاری از دولت‌های اسلامی خواهد بود.

  

عزاداری‌های بی‌سابقه امسال برای سیدالشهداء(ع) دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود

 خطیب جمعه تهران با اشاره به اقامه عزای امام حسین (ع) در ایران و سایر کشورها، علی‌رغم تبلیغات دشمن علیه این مناسک، اظهار کرد: امسال عزاداری‌های بی‌سابقه دارای شور و شعور چشم‌نوازی بود. با اینکه دشمنان فراخوان داده بودند که در هیئت حضور نداشته باشید و لباس مشکی نپوشید و انواع تبلیغات را علیه عزاداری خرج کردند ولی به کوری چشم‌شان عزاداری‌ها در ایران و سایر کشورها نسبت به سال‌های قبل پرشورتر و باشکوه‌تر برگزار شد.

  

وی ادامه داد: ملت ایران در مقابله با استکبار مدال افتخار دارند و سال به سال در این جهت عمیق‌تر در میدان بوده و مایه افتخار هستند.

  

شهدای مدافع حرم به تأمین امنیت جهانی پرداختند

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به روز بزرگداشت مدافعان حرم، خاطرنشان کرد: مدافعان حرم و شهید عزت‌ساز ما سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مقابل تشکیل داعش و بنای آن‌ها بر تخریب قبور ائمه اطهار (ع) که مقدمه‌ای برای مقابله با انقلاب اسلامی ایران بود، با این جریان برخورد سنگینی کرده و مهم‌ترین توطئه جهانی را خنثی کردند.

  

وی افزود: این عزیزان(شهدای مدافع حرم) به تأمین امنیت جهانی پرداختند و این فتنه مقدمه‌ای بود که یک مُشت وحشی را مسلح کرده بودند تا برای همه‌ دنیا ناامنی ایجاد کنند. مدافعان حرم امنیت را برای ایران تأمین و تثبیت کرده، از حرم‌ها حفاظت نموده و برای جهانیان، حتی سازندگان داعش امنیت را برقرار کردند.

  

امام جمعه موقت تهران در پایان روز خبرنگار و روز جهاد دانشگاهی را بر فعالان این عرصه تبریک گفت و گرامی داشت.

اگر خوشت اومد لایک کن
0