نمازجمعه این هفته تهران برگزار شد +تصاویر

آیت‌الله خاتمی خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان برخی روحانیون گفت: روحانیون بی‌حجابی را در کشور تئوریزه نکنند، چرا که حجاب، از بدیهیات دین است.


به گزارش راه شلمچه، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران (جمعه، 30 تیر)، گفت: این چنین امام حسین (ع) روز عاشورا مردم را دعوت به تقوا کرد: حریم برای خدا نگه دارید و اسیر دنیا نباشید بهترین توشه و سرمایه برای قیامت تقواست.

  

وی افزود: ارتحال شیخ عفیف نابلسی را که عالمی مجاهد و همراه با مقاومت بود به رهبر مجاهد حزب‌الله سیدحسن نصرالله تسلیت عرض می‌کنم، از تیم ملی والیبال نیز برای قهرمانی در جهان تشکر می‌کنم.

  

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اهانت مجدد به ساحت قرآن کریم در سوئد، گفت: این اتفاق با حمایت دولت و پلیس رخ داد، اگر دیوانه‌ای غلطی می‌کرد، آن را پای دولت نمی‌نوشتیم، اما پلیس سوئد از این عمل حمایت کرد. هیچ نگران نیستیم چراکه با این اقدامات احمقانه جایگاه دین‌ کم نمی‌شود؛ اما دولت سوئد حمایت کرده است، ملت‌های مسلمان باید دولت این‌ کشور را پشیمان کنند.

  

آیت‌الله خاتمی گفت: برای فراخواندن سفیر کشور سوئد از دولت ممنونم، از مردم و دولت عراق تجلیل ویژه دارم،  چراکه جانانه در مقابل این دهن‌کجی ایستادند. باید بدانند بازی با دین، بازی با دم شیر است، باید بدانند بازی با قرآن هزینه‌های سخت دارد.

  

وی با بیان اینکه پیشاپیش از شما نمازگزاران بابت شرکت در راهپیمایی پس از نماز تشکر می‌کنم، تصریح کرد: ماه محرم ماه مجالس حسینی است؛ این مجالس سرمایه دین است، اسلام با همین مجالس زنده مانده است. باید توجه داشت این مجالس به فرمایش امام صادق (ع) اقامه می‌شود.

  

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مدیران هیأت‌ها و سخنرانان، این مجالس را قدر بدانند و عاشورای امروز را تبیین کنند، باید بنگریم‌ در اردوگاه امام حسین (ع) هستیم یا یزید؟ اردوگاه امام حسین (ع) اردوگاه نظام اسلامی است.

  

آیت‌الله خاتمی افزود: ذره‌ای از شورهای حسینی را کم نکنید، سینه‌زنی و زنجیرزنی و اطعام با شور را ادامه دهید، چرا که این‌ها تعظیم شعائر است و باید این اقدامات زنده بماند، البته بر شعور حسینی هم باید تأکید داشته باشیم.

  

وی با بیان اینکه در یکی، دو هفته اخیر دو حرکت مقدس شکل گرفت، تصریح کرد: اولین حرکت راهپیمایی ده‌کیلومتری عید غدیر در تهران که جلوه عشق به امیرالمومنین (ع) بود.

  

خطیب نماز جمعه این هفته تهران افزود: این اقدام حرکتی مقدس و کاملا خودجوش بود، مطلقا دولتی نبود، بعضی ها با اهل بیت لج دارند؟ می‌گویند حرکت ده کیلومتری دولتی بود، کدام دولت؟ این‌ها مردم بودند. می‌خواهید با کلمه دولتی از بزرگی این اقدام بکاهید؟ می‌نویسند این پول‌ها را اگر خرج حفظ یوزپلنگ‌ها می‌کردند، بهتر بود؛ دشمنی با نظام را با دشمنی با امیرالمؤمنین(ع) نشان می‌دهید.

  

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دومین حرکت مقدس تجمعات حجاب و عفاف از سوی بانوان بود، گفت: از این اقدام بوی عشق به خدا و عشق به حضرت زهرا (س) و حضرت زینب (س) به مشام می‌رسید که خیلی مقدس هستند و جلوه غیرت دینی این بانوان است البته باید با مجوز باشد، کسانی که از بی حجابی ناراحت هستند باید بدانند یکی از راههای گسترش حجاب همین تجمعات مقدس است. رؤسای سه قوه دلشان از بی‌حجابی‌ها خون است، اگر ببینند تجمعات با ضوابط است اجازه برگزاری آن را می‌دهند. این‌ها مصداق تعظیم شعائر و بزرگ قرار دادن نشانه‌های دین‌ است.

  

وی در مورد حجاب نیز افزود: هرجا که‌ برای‌ سخنرانی‌ می‌روم‌، متدینین می‌گویند قصه بی‌حجابی‌ها چه می‌شود؟ حجاب مسأله‌ای نیست که آخوندها آن را درست کرده باشند، حجاب را خدا گفته است، بیش از ده آیه قرآن کریم در مورد حجاب است، اکثر مراجع همانگونه که نماز را واجب می‌دانند، حجاب را نیز از ضروریات دین می‌دانند. با انتصاب حجاب به روحانیون، بی‌حجاب‌ها را فریب می‌دهند، در حالی که صد سال پیش مراجع در مورد حجاب حرف زده‌اند آن موقع که سیاسی نبود.

  

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به سخنان برخی روحانیون گفت: روحانیون بی‌حجابی را در کشور تئوریزه نکنند، چرا که حجاب، از بدیهیات دین است.

  

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه مطلب دومی‌ که در رابطه با حجاب می‌خواهم بگویم این است که رهبری فرمودند بی‌حجابی حرام‌شرعی و سیاسی است، تصریح کرد: توجه می‌دهم در عرصه‌ نهی‌ از منکرِ بی‌حجابی، باید از قول معروف، سدید و کریم استفاده شود؛ خانمی که بی‌حجاب بیرون می‌آید مریض است، به او سیلی نباید زد، بلکه با مهربانی باید درمانش کرد. برخوردها انسانی و مهرآمیز باشد، این‌ها دختران همین مملکت هستند از خارج نیامده‌اند، نهی از منکر باید قرآنی باشد.

  

وی افزود: حجاب متن دین است، این ملت بیش از دویست هزار شهید داده‌اند، الآن هم هر لحظه شهید می‌دهند تا احکام اسلام و قرآن در جامعه حاکم باشد؛ این ملتی که می‌بینم اجازه نخواهد داد عده‌ای براساس هوا‌ و هوس احکام اسلام را مورد هجمه قرار دهند.

  

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه در موضوع حجاب همه وظیفه دارند، تأکید کرد: در مورد حجاب، خانواده‌ها وظیفه دارند، بعضاً مادر با حجاب است اما دختر نه، همه مسئولان و رؤسای سه قوه در اینکه بی‌حجابی منکر است، متحد هستند؛ یک مسئول نمی‌شناسم که از این بی‌حجابی‌ها راضی باشد، از نیروهای انتظامی مظلوم حمایت می‌کنم، معتقدم در خط مقدم هستند و در این زمینه به وظیفه‌شان عمل کنند. 

  

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه در متن مردم هستم و با نگرانی می‌پرسند بی‌حجابی‌ها جمع می‌شوند یا خیر؟ گفت: وعده می‌دهم تا زمانی که در صحنه‌ هستید، بدانید بی‌حجابی هنجار نخواهد شد و هنجار کشور حجاب است. به مسئولان نیز می‌گویم توده مردم حجاب را می‌خواهند و می‌خواهند بوی دین به مشام برسد نه بوی بی‌دینی.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار