رئیس مجلس آینده نباید خود محور باشد

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی گفت: رئیس مجلس نباید خودمحور باشد، بلکه باید همسو با نمایندگان باشد.

به گزارش راه شلمچه، فرید شهاب دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی  در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زمان آغاز به کار مجلس یازدهم، اظهار کرد: با توجه به اینکه مدت کمی به آغاز مجلس یازدهم و ورود منتخبان مردم به این دوره از مجلس شورای اسلامی باقی مانده، رایزنی‌ها درباره گزینه ریاست مجلس آتی از اهمیت بسزایی در محافل سیاسی و جمع نمایندگان برخوردار است.

او ادامه داد: ریاستی که می تواند با انتخاب درست آن توسط نمایندگان بر اساس شاخص‌ها و ویژگی‌ها، به یک انتخاب اصلح و کارآمد تبدیل شود و مسیر هدایت مجلس آینده را در ریل گذاری دست یابی به یک مجلسی در تراز انقلاب اسلامی هموار کند.

عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری، تصریح کرد: از مهم ترین ویژگی‌های رئیس مجلس آینده، پاکدستی و پاکدامنی وی از هرگونه حواشی و مسائل مالی و اقتصادی است.

شهاب ادامه داد: رئیس مجلس می‌تواند راهبری نمایندگان انقلابی در مجلس یازدهم را عهده دار باشد که در تاریخچه فعالیت‌های گذشته خود هیچ گونه شائبه و سوء استفاده مالی در مورد وی و اطرافیانش مطرح نباشد تا بتواند با تدبیر و استفاده از خرد جمعی نخبگان بهترین عملکرد را در طی مدت تصدی خود بر کرسی ریاست مجلس بوجود آورد.

او افزود: یکی دیگر از مهم‌ترین شاخصه‌های رئیس مجلس آینده، نگاه عمقی و برگرفته از عمل‌گرایی وی طی مدت فعالیت می‌باشد که این امر میسر نخواهد شد جز با تصدی کامل و پرشور و انقلابی در سمت ریاست مجلس و اگر نگاهی مقطعی و گذرا به این امر صورت گیرد.

عضو فراکسیون اصولگریان خانه احزاب در ادامه بیان ویژگی‌های رئیس مجلس آینده گفت: یکی دیگر از شاخص های رئیس مجلس یازدهم، توانایی در اداره جلسه و مدیریت هماهنگ با نمایندگان مجلس بدور از دستورات اقتضایی و سازمانی و از بالا به پایین است، ریاست مجلس در حکم ناخدای کشتی ایی است که سکان ۲۸۹ نماینده بغیر از خودش را عهده دار است و بالتبع آن، هر نماینده نیز وکیل منتخب حوزه انتخابیه خود و کل مردم ایران است.

شهاب افزود: در این دوره از مجلس که اکثریت نمایندگان سبقه انقلابی دارند و دغدغه‌مند انقلاب و آرمان‌های آن هستند فرض است تا فردی که فارغ از هرگونه لابی سیاسی، بلکه براساس مصلحت اسلام و انقلاب را به عنوان رئیس انتخاب نمایند.

او تاکید کرد: رئیس مجلس نباید خودمحور باشد، بلکه باید همسو با نمایندگان باشد و حرف آنها را بزند.

دبیرکل جامعه جوانان متحد اسلامی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا تشکل متبوع شما در مورد گزینه ریاست مجلس تعیین تکلیف شده است یا خیر، گفت:  در مورد ویژگی ها و شاخصه های مجلس آینده در جلسه اخیر شورای مرکزی بحث و تبادل نظر شده اما هنوز در مورد گزینه ریاست به گزینه ای نرسیده ایم.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار