امیری‌سوادکوهی؛

راز غربت امام حسین علیه السلام

روا نیست بدون مطالعه از ظرائف و دقایق امور، با بُغضی از احساسات مکدّر از تلخی های روزگار در یک کلام همه ی شکوه و امتیاز والا و بی نظیر ادیان آسمانی یعنی عزا خانه ی حسینی را سلاخی کرد.

به گزارش راه شلمچه، محقق و اندیشمند جوان شیعه حجت الاسلام والمسلمین امیری سوادکوهی در یادداشت کوتاهی به راز غربت سیدالشهداء علیه السلام اشاره نموده و عامل غربت آن امام همام را به آن مورد بررسی کوتاه قرار داده است. 

متن زیر بخشی از نوشتار جامع این نویسنده ی شهیر است:

راز غربت امام حسین علیه السلام در اعصار مختلف بخاطر عدم شناخت و درک صحیح جایگاه والای آن امام همام در میان صاحبان افکار و مشرب های مختلف بوده که بدلیل عدم دسترسی علمی و معرفتی شان نسبت به مقام والای حسینی ناخواسته هتک حرمت هایی را در کلام منعقد و شخصیت با عظمت آن حضرت را از نگاه و زعم خویش تنزّل بخشیده و در مرحله ای تلختر به راحتی مجالس عزا و آن اموری که به دستگاه‌ سیدالشهداء منتسب هست خرده گرفته و بی مهابا بدان جسارت می کنند. 

عقل سلیم راه روشنگری را تخریب، جسارت و بی احترامی به اعتقادات دیگران نمی داند و آن را بدور از فرهنگ اصیل می پندارد. تأمل و بروز نمودن افکار و عقاید نیاز به تتبّع علمی دارد. روا نیست بدون مطالعه از ظرائف و دقایق امور، با بُغضی از احساسات مکدّر از تلخی های روزگار در یک کلام همه ی شکوه و امتیاز والا و بی نظیر ادیان آسمانی یعنی عزا خانه ی حسینی را سلاخی کرد.

مراقب باشیم ناخواسته و از روی احساسات زودگذر در مقابل حقیقت آشکاری چون سیدالشهداء قرار نگیریم که کوچکترین اشاره و خطاء در تضعیف عزای حسینی عاقبت شومی را در نسل پدید می آورد که ذلک خسران مبین.

اگر خوشت اومد لایک کن
4
آخرین اخبار