امام جمعه بابل:

رد صلاحیت‌ها هزینه دارد اما هزینه افراد فاسد بسیار بیشتر است

خطیب نماز جمعه بابل گفت: برخی افراد می دانند که صلاحیت ندارند، اما آمدند تا آمار رد صلاحیت ها را بالا برده و هزینه برای جمهوری اسلامی بتراشند.

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام روحانی خطیب جمعه بابل با اشاره به تعداد زیاد نام‌نویسی برای انتخابابت مجلس گفت: ثبت نام تعداد زیادی از داوطلبان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی نشانگر اشتیاق فعالان این شهرستان نسبت به شهرهای دیگر است. 

برخی افراد می دانند که کوچکترین صلاحیتی ندارند اما آمدند تا آمار رد صلاحیت ها را بالا برده و هزینه برای جمهوری اسلامی ایران بتراشند. تقاضای مردم این است که هیئت نظارت بر انتخابات استان و کشور با تمام قدرت برخورد کند و قاطعانه تصمیم بگیرد و وظیفه خودش با اقتدار کامل انجام دهد. گرچه ممکن است که هزینه ای در این رابطه داشته باشد و اما هزینه برخی از افراد فاسد بسیار بیشتر است. نمیخواهم بگویم این شهرستان چقدر متقبل هزینه شده است و چقدر محرومیت برای این شهرستان ایجاد شده است. 

اگر کثیری از افراد هم رد شوند این هزینه ها ارزش دارند. همانطور که قانون به افراد اجازه ثبت نام در انتخابات می‌دهد، همین قانون به شورای نگهبان می‌گوید افراد بی‌صلاحیت باید رد شوند.


امام جمعه بابل گفت: گرامی‌داشت سالروز شهادت دکتر مفتح در دانشگاه تهران گفت: آن روزی که دشمن، تصور می کرد تا با گرفتن شخصیت های دسته اول انقلاب اسلامی می تواند انقلاب اسلامی را کم فروغ کند و به راحتی شجره طیبه انقلاب اسلامی را بکند. دشمن مهمترین شاخه های این انقلاب را روحانیون می دانست. این شهید گرانقدر علاوه بر اینکه در سنگر مسجد حضور داشت، در دانشگاه هم فعالیت می کرد. شهید بزرگوار حوزه های علمیه قم را به خاطر نگرانی هایی برای دانشگاه داشت، و به سمت دانشگاه آمد. این احساس نگرانی این شهید گرانقدر موجب شد از حوزه فاصله بگیرد و بخاطر جریان های فکری مانند مارکسیست به دانشگاه بیاید. امام عزیز روز شهادت این شهید گرانقدر را روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد. حوزه و دانشگاه دو نهاد علمی مهم هستند که تمام سعی دشمن بر این بود که این دو قدرت را از هم جدا کرده و باعث تفرقه شود. در چهل سال انقلاب اسلامی زمینه وحدت حوزه و دانشگاه فراهم شد ولی کافی نبود. امید این داریم در گام دوم انقلاب اسلامی با توجه به بیانیه ای که رهبر فرمودند، زمینه ارتباط جدی‌تر و قوی‌تر از گذشته میان حوزه و دانشگاه بوجود آید.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار