امام جمعه بابل:

به بهانه ویروس کرونا اصل روزه گرفتن نباید زیر سوال برود

حجت الاسلام والمسلمین روحانی امام‌جمعه‌ بابل در خطابه‌های مجازی: ویروس‌کرونا نباید بهانه شود که اصل روزه گرفتن در ماه‌مبارک‌رمضان را زیر سوال ببریم.

به گزارش راه شلمچه از بابل، امام جمعه بابل در ابتدای خطابه اول مجازی امروز جمعه 29 فروردین ضمن دعوت همگان به تقوی الهی، گفت:  یکی از برکات ماه شعبان، مناجات شعبانیه است که همه امامان آن را می‌خوانده‌اند. گرچه هریک از دعاها و مناجات‌ها زبان ویژه خود دارند اما مناجات شعبانیه در میان ادعیه از جاذبه خاصی برخوردار بوده که در کمترین دعا و مناجات دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطابه دوم اهمیت ورود آگاهانه همگان به ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: گرچه ما با مشکل ویروس کرونا روبرو هستیم ولی این مسئله نباید بهانه شود که اصل روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان را زیر سوال ببریم. ممکن است برخی به واسطه بیماری کرونا و یا هر بیماری دیگری موفق نشوند، اما افراد سالم برای روزه گرفتن عذری ندارند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط قرنطینه و عدم رونق کسب‌وکار و در نتیجه بروز مشکلات اقتصادی برای اقشار آسیب‌پذیر، راه‌حل آن به تدبیر رهبر معظم رزمایش مواسات و کمک‌مومنانه است. مواسات در فرهنگ اسلامی به معنای سهیم کردن دیگران با خود در بهره‌گیری از مواهب و امکانات مادی است، لذا اگر در مرحله اول تمرکز بر بهداشت و سلامت بود اکنون باید علاوه بر تامین وسایل بهداشتی به سمت تمرکز بر معیشت فقرا حرکت کنیم، به‌ویژه آنکه ماه رمضان، ماه انفاق، صدقه و رسیدگی به فقرا و مستمندان است و اهمیت این امر را مضاعف کرده و همتی صدچندان برای ترمیم آسیب‌دیدگان می‌طلبد.

امام جمعه بابل با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بابل و با قدردانی از خدمات ارزشمندی که تاکنون گروه‌های جهادی این شهرستان در امر بهداشت انجام داده‌اند، گفت: در امر کمک به معیشت هم باید قدم بلندی برداشته شود و علاوه بر این با تمرکز در یک قرارگاه، به امر کمک سامان بخشیده و از پراکنده کاری جلوگیری کنیم. 

حجت‌الاسلام روحانی با اعلام شماره حساب «3400» خود در صندوق توسعه‌ عصر‌ شمال گفت: این شماره حساب جهت تمرکز در واریز کمک‌های مالی است تا ان‌شالله خدمتی متمرکز صورت پذیرد. 

روحانی با انتقاد از رفتار سلبریتی‌ها در کشور افزود: در میان مشکلات موجود و تلاش برای خدمتگذاری از سوی اکثر نهادها و اقشار، رفتار عناصر سلبریتی در کشور قابل تامل است که به جای خدمت به مردم، راه هرزه‌نمایی و رفتارهای آلوده و کشف‌حجاب را درپیش گرفته و میدان‌داری می‌کنند. می‌طلبد از سوی وزارت ارشاد و دستگاه‌قضایی تدبیری برای این امر صورت پذیرد.

 وی در پایان خطابه‌های مجازی با گرامی‌داشت 29 فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی و دوم اردیبهشت، روز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: الحمدلله این دو نهاد با همدلی و اقتدارِ روزافزون خود، زمینه اقتدار نظام اسلامی را فراهم نموده‌اند.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار