امام جمعه بابل:

سوء مدیریت سبب طرح استانی شدن مازندران غربی می‌گردد

حجت‌الاسلام روحانی: این‌ها بر این باورند که به غرب مازندران کمتر توجه می‌کنند و به همین خاطر دنبال جدایی هستند. مدیریت استان مقصر است و باید امکانات، تجهیزات و بودجه ها را با توازن تقسیم کند.

به گزارش راه شلمچه از بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در ابتدای خطبه‌های امروز جمعه 17( آبان) با گرامی‌داشت سالروز تشکیل نمازجمعه در بابل گفت:  آبان ۱۳۵۸ سالروز تشکیل نمازجمعه شهرستان بابل به امامت مرحوم آیت‌الله روحانی می باشد. آفرین بر افرادی که ۴۰ سال به نمازجمعه آمدند. پیغمبر اسلام فرمودند وقتی به معراج رفتم از جمله صحنه هایی که دیدم ملائک‌ خداوند را دیدم که بالهای خود را گسترانیده بود و دعا می کردند و می گفت خدا رحمت کند آنهایی که نمازجمعه شرکت می کنند. امیرالمومنین(ع) فرمودند نمازجمعه وعده گاه الهی است.

وی با اشاره به آغاز هفته وحدت گفت: حد فاصل ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌المولود هفته وحدت نامیده شد. امر مهمی که برای همیشه و به ویژه در این روزها که دشمنان ما به شیوه های مختلف در حال شکاف انداختن بین مسلمین هستند. با کمال تاسف دستگاه و دستهایی در این زمینه به وجود آمدند وحدت را بشکنند. این عناصری که بر طبل لعن می کوبند متاسفانه می شنوم در برخی از هیئت ها دائما لعن می گیرند و برخی ها همراه اینها شعار می دهند. خدا رحمت کند امام عزیز ما را که هفته وحدت را شکل داد. معنی وحدت این نیست که شیعه سنی شود، نه! یعنی خیلی از مشترکاتی که ما داریم نزدیک به همیم بایستی آن را اهتمام ورزیم. چندتا شبکه در لندن و کانادا و آمریکا کارشان لعن است اینها دنبال شکاف بین مسلمین هستند.

 امام جمعه بابل ضمن قدردانی از دولت بابت گام چهارم در مسیر غنی سازی هسته‌ای گفت: غربی ها با وقاحت، زمان می گیرند و کوتاه نمی آیند اما رهبر انقلاب فرمودند حال که آنها کوتاه نمی آیند بایستی از برجام خروج کامل کرد.

روحانی با انتقاد از رفتار اشرافی‌گری بعضی‌ها در برگزاری مراسم ختم افزود:  دیروز یکی از سروران روحانی زنگ زد و گفت یکی از بستگان از دنیا رفت به جای اینکه به مسجد برویم رفتیم به تالار به جای مداح و قرآن، فلوت زن آوردند، من چکار باید بکنم؟! گفتم اگر نفس این عمل نشانه تایید باشد حضور شما مشکل دارد. این مجالس موعظه گرند. حدیثی آیه ای روایتی شعری میخوانند. این افراد اشرافی گرند و دنبال بدعت گذاشتن هستند الان فلوت می آورند و در آینده دنبال موسیقی و تغییر شیوه این نوع مراسمات هستند. اینها دنبال بدعت کردن هستند که فضای دین را تغییر دهند. پیامبر اسلام(ص) فرمودند خدا لعنت کند کسانی که بدعت بد می گذارند و خدا لعنت کند کسانی را که جلوی این کار را نگرفتند.

 حجت‌الاسلام روحانی در باره ایجاد استان مازندران غربی اظهار کرد: اخیرا عده‌ای از نمایندگان شهرهای غرب مازندران که طرحی را به مجلس دادند بابت استان مازندران غربی! کاری ندارم این افراد در زمان نزدیکی انتخابات می‌خواهند منفعتی ببرند یا نه! وضع ما در استان مازندران مانند خانواده‌ای است که افراد خانواده می خواهند جدا بشوند! باید مدیریتی فراگیر بتواند مصالح آنها را فرا بگیرد. سو مدیریت ها است که این کار صورت می‌گیرد. با کمال تاسف این حالتی که ما با تبعیض در این استان با برخی از شهرستان ها می بینیم از جمله این شهرستان هست. شما امکانات این شهرستان با برخی از شهرستان‌های هم‌پا ببینید که چه تفاوتی است! اصلا نسبت به شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست. خیلی از افراد و اشخاص در مورد این مدیریت نگرانند، بابت امکاناتی که در این استان تقسیم می شود مثل فاضلاب این شهرستان و آب که دچار غفلت مسئولین استانی و شهرستانی قرار گرفت اینها نشانه عدم توازن است. راه و شهرسازی این شهرستان متاسفانه برخی از مدیران استان فقط جلوی بینی خودشان را می بینند منطق غلطی دارند اگر زورتان می رسد برای شهرستان خود ببرید. زمینه هایی که همچین تفرقی را ایجاد می کنند، یعنی اختلاف می افکنند اینها بر این باورند که به غرب مازندران کمتر توجه می شوند به همین خاطر دنبال جدایی هستند. مدیریت استان مقصر است و باید امکانات، تجهیزات و بودجه ها را با توازن تقسیم کند.

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار