رزمایش همدلی یا شواف تبلیغاتی!

در وضعیت بحران زده کرونا یی فعلی، کمترین کار یک امام جمعه، توجه و دست‌گیری اقشار ضعیف شهر است اما چرا همراه با شواف و تبلیغات مشمیزکننده؟!

به گزارش راه شلمچه، حجت‌الاسلام حمید رسایی در واکنش به انتشار ویدئویی از امام جمعه ایرانشهر در فضای مجازی نوشت: از طرف اطرافیان امام جمعه ایرانشهر (آقای ابطحی) فیلمی در فضای مجازی منتشر شده که وی را در حالت کمک مالی (بیش از ۱۰ هزار تومان) به کارگران فصلی نشان می‌دهد. این فیلم که مشخص است با اطلاع امام جمعه ضبط  شده، مورد بهره‌برداری شبکه‌های ضدانقلابی از جمله شبکه بهایی انگلیسی من و تو قرار گرفته است.

این شبکه بهایی را نمی‌توان به دلیل این سوءاستفاده سرزنش کرد که مطابق سیاست‌ها و ذات ضددینی‌اش اقدام کرده اما اقدام امام جمعه ایرانشهر یا اطرافیان وی را چرا، آنها را باید برای چنین رفتار خلاف اخلاقی سرزنش و توبیخ کرد. وی درحالی که در خودروی خود نشسته و شیشه را تا نیمه پایین داده، به شکل نامناسبی مبلغی را به کارگران بیکار فصلی پرداخت می‌کند و همراه وی این شواف مشمئزکننده را گزارش می‌دهد در حالی که وظیفه امام جمعه‌، حفظ کرامت انسان‌ها و تقویت آموزه‌های دینی در بین آحاد جامعه است و باید این فرد را از فیلمبرداری منع می‌کرد.

هر طلبه ای با این آیات آشناست که "یا ایها الذین آمنوا لاتبطلوا صدقاتکم بالمن و الاذی / ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اعمال نیک خود را با منت نهادن و اذیت کردن باطل نکنید."

تاکید متون دینی ما این است که این کار به دور از خودنمایی و ریا و منت‌گذاری انجام شود و بهتر است این کار در خفی صورت بگیرد چرا که شخص مستمند در  خفی خجل نمی‌شود.

این نمایش تبلیغاتی بر خلاف نص صریح قرآن و  توصیه‌های معصومین است. تاکید منابع دینی ما بر کمک غیرعلنی به دیگران و حفظ آبروی آنهاست، بنابد این اقدام امام جمعه هیچ جای توجیهی ندارد.

در وضعیت بحران زده کرونا یی فعلی، کمترین کار یک امام جمعه، توجه و دست‌گیری اقشار ضعیف شهر است اما چرا همراه با شواف و تبلیغات مشمیزکننده؟! آیا آقای ابطحی نمی‌توانست این مبالغ را داخل پاکتی قرار دهد و توسط عوامل دفتر امام جمعه یه دست کارگران فصلی برساند و در ویدئویی خطاب به دیگر اقشار جامعه، ایشان را به مشارکت در این رزمایش همدلی تشویق کند؟! حتی اگر امام جمعه تمایل داشت که این عمل ثواب را شخصا انجام دهد، چرا به این شکل توهین آمیز، چرا همراه با شواف تبلیغاتی و فیلمبرداری و انتشار عمومی؟

قاعدتا ستاد ائمه جمعه و جناب آقای حاج علی‌اکبری با این رفتار خلاف اخلاق و خلاف شأن برخورد و آن را اطلاع‌رسانی می‌کنند اما برای جبران این اقدام زشت، لازم است جناب آقای ابطحی‌، شخصا به محاکمه خود و منتشر کننده فیلم (خصوصا در صورتی که فیلم بدون اطلاع وی منتشر شده باشد) اقدام کنند و ضمن پذیرش این خطا وعذرخواهی از کارگران و مردم، در صدد جبران از این اقدام برآیند که خدا در توبه و پذیرش اشتباه، برکت و عزت قرار داده است

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار