رستم قاسمی درگذشت +زندگی‌نامه

رستم قاسمی وزیر سابق راه و شهرسازی و از یادگاران دوران دفاع مقدس بعد از یک دوره تحمل بیماری درگذشت و در روز شهادت حضرت زهرا (س)‌ به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش راه شلمچه، رستم قاسمی صبح امروز ۱۷ آذر ۱۴۰۱ و تنها یک روز پس از معرفی بذرپاش به عنوان جانشینش در وزارت راه توسط مجلس، بر اثر بیماری سرطان درگذشت. 

سال گذشته و چند ماه بعد از انتخاب مرحوم قاسمی به وزارت راه و شهرسازی، نشانه‌های بیماری در وی ظاهر شد اما ایشان ضمن آغاز درمان، با تمام توان وظایف خود را دنبال کرد که متاسفانه از حدود دو ماه قبل بیماری ایشان تشدید شد و به همین خاطر وی از رئیس‌جمهور درخواست کرد با کناره‌گیری او موافقت کند و پس از موافقت آیت‌الله رئیسی با استعفا، بلافاصله وارد فرآیند جدی درمان شد اما متاسفانه پیشرفت بیماری سرطان به‌گونه‌ای بود که درمان افاقه نکرد و در نهایت امروز خانواده و همه دوستان و همرزمانش را در غم از دست دادن خود سوگوار کرد.

  

رستم قاسمی در سال ۱۳۴۳ در روستای سرگاه از توابع شهرستان مهر، استان فارس زاده شد.قاسمی در سال ۱۳۶۰ به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در جنگ ایران و عراق شرکت کرد. وی دارای مدرک کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه علم و صنعت و کارشناسی ارشد مهندسی عمران آموزش راه دور از دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد گرمسار استان سمنان بود.

پس از جنگ ایران و عراق، به قرارگاه خاتم‌الانبیاء پیوست و در سال ۱۳۸۶ پس از عبدالرضا عابد، به عنوان فرمانده قرارگاه منصوب شد. وی در مرداد ماه ۱۳۹۰ در پی برکناری مسعود میر کاظمی، توسط محمود احمدی‌نژاد برای تصدی پست وزارت نفت پیشنهاد شد و در ۱۲ مرداد، به‌عنوان آخرین وزیر نفت دولت دهم از مجلس رای اعتماد دریافت کرد.

کارنامه خدمت مرحوم قاسمی چه در دوره وزارت راه‌وشهرسازی و چه در مسئولیت‌های متعدد قبلی در وزارت نفت، قرارگاه خاتم‌الانبیاء و پشتیبانی از جریان پر افتخار مقاومت، کارنامه‌ای درخشان و مایه آبروی آن عنصر خدمتگزار، مردمی و ولایتمدار در دنیا و آخرت خواهد بود، ان‌شاءالله.


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار