رفتاری اخلاقی یا خطایی بزرگ!

جناب حداد عادل! ادعای رفتار اخلاقی از شما پذیرفته نیست. مصافحه و فروتنی درباره کسی که باقی بر فتنه و باغی بر نظام اسلامی است، نه تنها واجب نیست بلکه برای شما حرام است.

 به گزارش راه شلمچه، غلامعلی حدادعادل روز سه شنبه(9خردادماه) در مراسم سالگرد مرحوم دعایی رفت و با سیدمحمد خاتمی دست داد و این دست دادن به نوعی بود که گویی این خاتمی نبود خیانت‌های زیادی از جمله در سال 1388 و به آشوب کشاندن 8 ماهه کشور نقشی داشت!

 خاتمی و جریان اغتشاشگران که برنامه کودتای مخملی غرب را با دمیدن دروغ تقلب در انتخابات سال 88 باعث بسیج براندازان علیه نظام جمهوری اسلامی شده بودند تا به امروز نه تنها عذرخواهی نکردند اما همیشه از رأفت نظام، طلب کارانه باعث شدند تا هر از گاهی کشور در مسیر فتنه‌انگیزی براندازان انقلاب قرار گیرد و هر بار هزینه‌های سنگینی را نظام پرداخت کند.

دفتر حدادعادل برای فرار از این خطای بزرگ، در توضیحاتی این عمل را اخلاقی و همانند جواب سلام واجب بیان کرد.

واکنش حمید رسایی و روزنامه کیهان در مخالفت با رفتار حدادعادل را در زیر می‌خوانید:

حمید رسایی بلافاصله پس از رسانه‌ای شدن تصویر حدادعادل با خاتمی نوشته بود «لحظاتی که نمی‌توانید پنهان کنید». اما بعد از اینکه دفتر حدادعادل در باره انتشار حواشی دیدار با خاتمی توضیح داد، رسایی واکنش متفاوتی نشان داد و نوشت:

 دفتر دکتر حداد عادل در خصوص یک عکس و حواشی آن توضیحاتی ارائه داده است. خلاصه ان این است که رفتار ایشان در برابر خاتمی یک عمل اخلاقی بوده و اختلافات سیاسی، دلیلی برای بی اخلاقی نمی‌شود!

در پاسخ به ادعای آقای حداد عادل باید گفت: ادعای رفتار اخلاقی از شما پذیرفته نیست. جواب سلام واجب است که اگر خطاب به شما سلامی شده باشد، صرفا با پاسخ کلامی، واجب ادا می‌شود اما اینطور شوق و اشتیاق نشان دادن، مصافحه و فروتنی درباره کسی که باقی بر فتنه و باغی بر نظام اسلامی است، نه تنها واجب نیست بلکه برای شما حرام است.

حتما آقای حداد به یاد دارند که چند سال قبل، وقتی رهبر انقلاب به جهت عمل جراحی در بیمارستان بستری بودند، با طراحی یک جریان سیاسی و به منظور بیرون آوردن خاتمی از بن بست خودساخته، یکی از وزرای دولت روحانی واسطه می‌شود تا در فرصت دیدار و ملاقاتش با امام خامنه‌ای در بیمارستان، موضوع حضور خاتمی در بیمارستان و ملاقات با ایشان را مطرح کند. بر اساس آنچه این وزیر محترم نقل کرده، این درخواست مطرح شد اما پاسخی که از سوی رهبر انقلاب دریافت می‌شود این است که «ایشان (خاتمی) باقی بر فتنه و باغی بر نظام اسلامی است و شرط بازگشت، عمل به همان آیه کریمه الّا الذینَ تابُوا وَ أصلَحوا وَ بَیّنُوا است.»

این جمله امام خامنه ای حکایت از آن می کند که فتنه سال ۸۸ در نگاه ایشان، یک دعوای شخصی یا حزبی و سیاسی نبود بلکه کودتایی علیه نظام اسلامی بود که برخی واقعیت را در آن کتمان کردند و آنچه بیش از هر چیز برای نظام اسلامی اهمیت دارد، دفاع از حیثیت جمهوریت و آرای مردم به عنوان حق الناس است و تنها راه بازگشت کسانی که در حق جمهوریت نظام ظلم کرده‌اند، طی کردن همان مراحلی است که در آیه کریمه ۱۶۰ سوره بقره ذکر شده یعنی: توبه، جبران ضررهای وارده و بیان واقعیت.

جناب حداد عادل! آیا رهبر انقلاب نمی‌توانستند مثل بسیاری از اقشار مختلف از جمله هنرمندانی مثل عمو پورنگ و امیرمحمد، اجازه ملاقات به خاتمی هم بدهند؟! وقتی رهبری انقلاب اینگونه رفتار می‌کنند، امثال آقای حداد عادل و جناب محمدیان که قطعا در برابر فتنه‌گران موضع دارند، چه مجوزی برای آغوش باز خود دارند؟ اگر همه سیاسیون و رجال همچون رهبر معظم انقلاب، یکی از مراحل امر به معروف و نهی از منکر را بجا می‌آوردند و ناراحتی خود را به امثال خاتمی نشان می‌دادند، آیا آنها در فتنه‌ کشف‌حجاب و زن، زندگی، آزادی در چند ماه گذشته، بر مسیر غلط خود پافشاری می‌کردند؟!


بخشی از یادداشت کیهان

کیهان در واکنش به اقدام حداد عادل نوشت: روزنامه‌های شرق، سازندگی و هم میهن تصویر دست دادن آقای حداد عادل با خاتمی(در مراسم سالگرد مرحوم دعایی) را بزرگ‌نمایی کرده‌اند و این نشان می‌دهد که شخصیت‌های انقلابی باید مراقبت بیشتری در این مواضع کرده و کمترین امتیاز به عناصر دست‌اندرکار فتنه ندهند. با این حال رفتار نشریات زنجیره‌ای نشان می‌دهد که دست‌اندرکاران فتنه در اثر خیانت مرتکب شده، چقدر احساس انزوا می‌کنند و چقدر برایشان مهم است که بدون اظهار ندامت و توبه جبران اندکی از خسارات وارده در قالب روشنگری و عذرخواهی، از سوی نظام و چهره‌های انقلابی پذیرفته شوند. 

کیهان در خاتمه نوشت: گفتنی است خداوند متعال در سوره بقره، کتمان‌کنندگان شهادت را مورد لعن پروردگار معرفی کرده و تنها استثنای این لعنت‌شدگی را توبه، اصلاح رفتار و بیان حقیقت معرفی کرده است؛ «الا الذین تابوا واصلحوا و بینوا».
 اجمالا اینکه مراسم ختم و ترحیم و سالگرد، مجلس طلب رحمت و مغفرت برای درگذشتگان است و روشن است که متهمان خیانت و جنایت سال 88، از طریق مجالس یا مجالس مشابه نخواهند توانست پرونده خود را پاک کنند.




اگر خوشت اومد لایک کن
1
1
مهدی ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
انگار مرید و مراد ، سرورشو دیده
پاسخ
آخرین اخبار