روستایی لاکچری در مازندران

مازندران یکی از استان‌های بسیار زیبای ایران است که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر استان مازندران این روستا می‌باشد.

به گزارش راه شلمچه، رامسر شهری خوش آب و هوا در استان مازندران که در روزگاران قدیم با عنوان سخت سر از آن یاد می‌شد و این شهر آخرین شهر غرب مازندران به شمار می رود. شهر زیبای رامسر از سمت شرق به شیرود، از غرب به شهر چابکسر دهستان اوشیان گیلان، از جنوب به کوه های البرز و از سمت شمال به دریای کاسپین منتهی می گردد. این شهر در تابستان گرم و مرطوب بوده و در زمستان نیز معتدل است. رامسر روستاهای زیادی در دل خود جای داده است که از بین آن ها می توان به روستای شستا اشاره نمود.

بر اساس آخرین سرشماری کشوری در سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان رامسر ۷۴۱۷۹ تن است. اقتصاد شهر رامسر بیشتر بر پایه گردشگری، کشاورزی و باغداری، ماهیگیری و جلب سرمایه های داخلی از شهرهای مختلف ایران است. رامسر به عنوان شهری توریستی در طول سال میزبان هزاران گردشگر است و انواع فعالیت های گردشگری مانند اجاره ویلا و خانه، بازدید از جاذبه های مختلف، انجام تفریحات ساحلی و خرید صنایع دستی چرخ اقتصاد این منطقه را به گردش در می آورد. 

 باغداری و کشاورزی با محصولاتی مانند انواع مرکبات، کیوی، برنج و ... بخش دیگری از اقتصاد این شهر را تشکیل می دهند. از دیگر محصولات شهر رامسر می توان به عسل، گل گاوزبان، چای، سبزی های محلی، انواع لبنیات محلی، ماهی های دریایی و پرورشی و ... اشاره کرد.

 

روستای شستا کجاست؟

شستا روستایی از شهرستان رامسر است که دارای تعداد ۱۸۵ خانوار و ۷۵۰ نفر می‌باشد و فاصله تا شهر ۱۴ کیلومتر است. این روستا در جاده میرزا کوچک خان (هریس) قرار دارد و در شمال آن روستای شاهمراد محله و در جنوب آن روستای راجوب قرار دارد. از شرق به رودخانه چالکرود و از غرب به رودخانه نسارود متصل است.

محصول این روستا برنج و مرکبات است. مسیر رسیدن به این روستا ماشین رو بوده و هموار است. 


سلام نو

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار