آخرین اخبار حمله روسیه به اوکراین؛

روسیه: پاسخ سختی به تحریم‌های اروپا خواهیم داد

وزارت دفاع روسیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای روسی در عملیات ویژه خود از تسلیحاتی استفاده می کنند که زیرساخت های نظامی و سامانه های دفاع موشکی اوکراین را به تعطیلی بکشاند.

به گزارش راه شلمچه، رئیس‌جمهور روسیه در پاسخ به درخواست کمک نظامی سران منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین، دستور عملیات ویژه در منطقه دونباس را صادر کرد.            

* وزارت خزانه داری آمریکا: آمریکا مجموعه ای از تحریم ها علیه دو نهاد مالی بزرگ در روسیه و شماری از افراد مرتبط کرملین اعمال می کند

* خبرگزاری فرانسه: پنتاگون 7 هزار نظامی دیگر در آلمان مستقر خواهد کرد

* رویترز نیز به نقل از یک مسئول ارشد آمریکایی در پنتاگون ضمن تایید این خبر گفت این اقدام در جهت اطمینان بخشی به متحدان آمریکا در ناتوست.

 سخنرانی بایدن در خصوص بحران اوکراین/ نیروهای ما به اروپا نخواهند رفت

رئیس‌جمهور آمریکا، حمله روسیه به اوکراین را بی‌دلیل خواند و گفت: روس‌ها ۱۷۵ هزار نیرو در مرز با اوکراین مستقر کرده بودند و این همان چیزی بود که ما هفته‌ها در مورد آن هشدار می‌دادیم.

وی افزود: پوتین کسی است که این جنگ را آغاز کرده و اوست که باید عواقب آن را بپذیرد، تمام اموال روسیه در آمریکا مسدود خواهد شد، نیمی از واردات تکنولوژی به روسیه را قطع خواهیم کرد، نیروهای ما به اروپا نخواهند رفت تا در اوکراین بجنگند.

رئیس جمهور آمریکا خاطرنشان کرد: پوتین به هرقیمتی خواهان یک امپراطوری است و نگاهی شرورانه نسبت به جهان ما دارد، حمله پوتین از نظر راهبردی و اقتصادی هزینه زیادی برای روسیه خواهد داشت، پوتین ارزش‌های صلح جهانی را زیر پا گذاشت، پروپاگاندای روسیه واقعیت را مخفی خواهد کرد

وی افزود: آمریکا با قلدرها مبارزه می کند و هشدار می دهم که ما آماده ایم دفاع سایبری خود را تقویت کنیم، پوتین رویاهایی فراتر از اوکراین دارد، درگیری بزرگ است و ما با قدرت‌دهی به ناتو، می خواهیم از شدت جنگ بکاهیم، برنامه‌ای برای گفتگو با پوتین نداریم، متحد می شویم و هزینه سنگینی بر روسیه تحمیل می کنیم

* رئیس جمهور کشورمان در گفت وگوی تلفنی با رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه گسترش ناتو به سمت شرق تنش‌زا است، تاکید کرد: گسترش ناتو تهدیدی جدی علیه ثبات و امنیت کشورهای مستقل در مناطق مختلف است.

رئیس جمهور اظهار امیدواری کرد که آنچه اتفاق می‌افتد به نفع ملت‌ها و منطقه تمام شود.

 پنتاگون ۶ جنگنده اف-۳۵ در دریای سیاه مستقر می‌کند 

یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد دارد شماری جنگنده را در حوزه دریای سیاه و بالتیک مستقر کند.

* رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی درباره تصمیمش برای صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه «دونباس» در شرق اوکراین گفت روسیه چاره‌ای جز این نداشت.

* خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وب‌سایت کرملین از کار افتاده است

* شهردار کی‌یف در بیانیه‌ای از وضع مقررات منع رفت و آمد از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح فردا (به وقت محلی) در پایتخت اوکراین خبر داد.

* روسیه تهدید کرده است پاسخ سختی به تحریم‌های اروپا خواهد داد.

وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرده است که جنگ اوکراین ۸ سال پیش آغاز شده و اکنون در آستانه پایان یافتن قرار دارد.

* برخی منابع اوکراینی مدعی شدند که ارتش روسیه از بلاروس وارد منطقه نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل شده است.

*  وزارت دفاع اوکراین مدعی شد در جریان درگیری‌ها میان نظامیان این کشور با روسیه، ۵۰ سرباز روس کشته و هفت هواپیما نیز منهدم شده‌ است.

*  وزیر خارجه چین به همتای روسی: پکن نگرانی های منطقی روسیه در عرصه امنیتی را درک می کند

حمله سایبری به شبکه «راشاتودی»
شبکه روسی «راشاتودی» گفته تحت «حمله سایبری شدیدی» قرار گرفته اما توانایی دفع آن را دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار