سد شیاده؛ زیبا و جذاب +تصاویر

سد شیاده فقط سد آبگیری نیست و این سد در دامنه جنگلی زیبا قرار گرفته و به یکی از زیباترین منطقه گردشگری در استان مازندارن تبدیل شده است.

به گزارش راه شلمچه از بابل، سد شیاده سدی از نوع خاکی با هسته رسی واقع در بابل، بخش بندپی غربی، روستای شیاده بنا شده است و این سد قادر است قادر است برای ۲۰۰۰ هکتار از اراضی شالیزاری منطقه را آب‌دهی کند که البته اخیرا آب این سد به دلیل عدم بارندگی‌های کافی میزان ذخایر آن به شدت پایین آمده و اگر میزان بارش به همین منوال باشد قطعا کشاورزی در این منطقه با مشگل روبرو خواهد شد.

احمد حبیب‌نژاد مدیر مجموعه گردشگری سد شیاده می‌گوید: آب سد بسیار پایین است و تا حالا در این زمان اینقدر نبوده و آرزو می‌کنیم بارش رحمت الهی در زمان باقیمانده به پایان سال ببارد آب سد به مقدار کافی برسد.

وی در باره استقبال از مجموعه گردشگری سد شیاده خوب است اما بیشترین مهمانان را در تابستان و مخصوصا عید نوروز داریم و با داشتن اقامتگاه‌های مناسب و با کیفیت باعث شده تا تعداد مهمانان بیشتر شود و از همه جا به این منطقه می‌آیند و از تهران هم مسافران زیادی داریم.

حبیب‌نژاد ادامه داد: مدیریت این مکان زیبا را بخش خصوصی در اختیار دارد و دارای امکانات رفاهی بسیار خوبی است که در اطراف دریاچه انواع امکانات رفاهی مانند سرویس بهداشتی، آب شرب، سوپرمارکت و همچنین وسایل بازی و تفریح مانند چرخ و فلک، تاب و پل معلق چوبی برای استفاده عموم قرار دارد.

وی امکانات سوئیت‌ها را برای اقامت مسافران ایده‌ال دانست و گفت: سوئیت دو نفره و چندنفره با همه امکاناتی که یک هتل دارد را اینجا تهیه شده است و همچنین مسافران می‌توانند با قلاب ماهیگیری در اطرافی که در نظر گرفته شده ماهیگیری کنند.

گفتنی است سد شیاده در بخش بندپی غربی واقع شده است که از طرف آمل و از روستای وسطی کلا هم به این منطقه راه دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار