سفر انقلابیون یمنی به روسیه

در نشانه‌ای دیگر از تشدید تنش‌ها بین روسیه و رژیم صهیونیستی‌، مسکو با هدف تشکیل یک ائتلاف جدید از انقلابیون یمنی برای سفر به مسکو دعوت کرد.

به گزارش راه شلمچه، يك هيئت يمني به دعوت روسيه به مسكو سفر كرده است. «عبدالعزیز بن حبتور»، نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن با تایيد اين خبر گفت که هیئت اعزامی در راستای همپیمانی با مسکو و مقابله با طرح آمریکا به این کشور سفر کرده است. 

شبكه المسیره یمن به نقل از نخست وزير دولت نجات ملي مستقر در صنعا گفته است كه ما دعوتنامه‌ای از مسکو دریافت کردیم و دولت نجات ملی تلاش می‌کند با روسیه و چین متحد و همپیمان باشد.

به گفته اين مقام يمني، دیدار با مقامات روسیه در راستای منافع مشترک صنعا و مسکو صورت می‌گیرد و نتایج این دیدار برای طرفین مهم است. 

انجام اين سفر نشان مي دهد كه دشمن مشتركي به نام آمريكا باعث نزديكي بيشتر صنعا و مسكو شده و دو طرف تلاش دارند تا ائتلاف منطقه اي خود را تقويت كنند. همچنين از آنجا كه دولت چين تا كنون بارها حمايت خود را از استقرار صلح و ثبات در يمن اعلام كرده، به احتمال زياد دولت صنعا تلاش دارد تا به صورت همزمان ائتلافي سه جانبه را با روسيه و چين در برابر تجاوزات و سياست‌هاي سلطه گرانه آمريكا ايجاد كند و از همين رو نيز نخست وزير دولت نجات ملي يمن بر هم پيماني مشترك با روسيه و چين تاكيد كرده است.

 


اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار