سلاح هسته ای ایران جدید ترین تهدید ترامپ!

دونالد ترامپ در آخرین تهدید خود وطی توئیتی اعلام کرده ایران هیچ گاه به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت.

به گزارش راه شلمچه،  پس از واکنش شدید جمهوری اسلامی ایران و رهبران و ملت‌های محور مقاومت به شهادت سردار سلیمانی، ابومهدی مهندس و همراهانشان بر شدت تهدیدات ترامپ  نسبت به ایران والبته محور مقاومت افزوده شده است. بنظر میرسد ترامپ درحالی که انتظار این حجم از واکنش و تأکید بر انتقام گیری از آمریکا را پیش بینی نمی‌کرد با پناه آوردن به تکرار تهدیدات و در عین حال متنوع نشان دادن آن می‌کوشد تا از مسأله انتقام جلوگیری کند.

ترامپ ناامید از وساطتت واسطه های خارجی تنها راه پیش رو جهت منصرف ساختن محور مقاومت از انتقام‌گیری حتمی، قوی و بزرگ وعده داده شده را تمرکز بر تهدیدات می‌بیند و به‌همین خاطر است که لاینقطع برحجم تهدیداتش می‌افزاید.

ترامپ از زدن 52 هدف در ایران سخن می‌گوید،تجهیزات نظامی خریدار شده‌اش بمبلغ دو تریلیون دلار را برخ می‌کشد و اکنون از عزمش برای جلوگیری از تسلیح ایران به سلاح هسته ای می‌گوید! اینها همه یعنی آنکه ترامپ وهیأت حاکمه آمریکا کوشیده اند تا کلیه نقاط آسیب‌پذیر آمریکا را که می‌تواند محل انتقام قرار گیرد ارزیابی کنند وبا تکراروبزرگنمایی تهدیدات حفظ وصیانت ازانها را محل اهتمام قراردهند.

به تعبیری و به شهادت آخرین توئیت ترامپ سخت ترین شرایط بزعم آمریکا می‌تواند استفاده ایران از سلاح هسته‌ای باشد همه اینها در حالی است که حسب شواهد انتقام خون حاج قاسم سلیمانی و یارانش قطعا خارج از محاسبات معمولی خواهد بود، همانگونه که سال‌های سال قاسم سلیمانی در جای جای منطقه به عنوان شخصیتی "غافلگیر کننده " برای آمریکا و اسرائیل شناخته میشد.

دیروز ایران رسما اعلام کرد درپنجمین گام ازکاهش تعهدات هسته ایش با همه محدودیتهای برجامی وداع خواهد کرددرمقابل ترامپ با فاصله ای تقریبا 24 ساعته اعلام کرد: ایران هیچ گاه به سلاح هسته ای دست نخواهد یافت. این واکنش توام با سردرگمی بنظر می‌تواند در قالب گونه‌ای تلاش برای منحرف کردن افکار عمومی از مساله انتقام از ترور سردار سلیمانی و یارانش باشد این در حالی است که در بیانه دولت ایران بصراحت آمده بود مساله هسته ای تنها و تنها در خدمت مسائل فنی و اهداف عالیه انسانی قرار خواهد گرفت.

 از میان آنچه تاکنون از کلام بزرگان محور مقاومت استنباط می‌شود می‌توان دریافت اولا مساله انتقام حتمی است ثانیا جغرافیا وهمچنین نوع انتقام به بزرگی شخصیت سلیمانی و ابومهدی مهندس خواهد بود. ثالثا قطعا این انتقام غافلگیر کننده خواهد بود و بالاخره اینکه تنها بعدی را که میتوان بشکلی قطعی از ابعاد این انتقام وعده داده شده پیش بینی کرد این است که تابوت‌ها در راه آمریکا بصف خواهند شد و به تعبیر سید حسن نصرالله نظامیان عمودی امده به منطقه در قالبی افقی راهی آمریکا خواهند شد


منبع؛ العالم

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار