شب شعر علوی در سوادکوه +تصاویر

همزمان با آغاز جشن جهانی دهه فرخنده غدیر، شب شعر علوی، در دهم تیر ماه ۱۴۰۲، در دومین شب از مراسم دهه ولایت با حضور جمعی از شاعران آیینی و مردم شریف و ولایی شهر زیراب در آستانه مبارک امامزاده عبدالحق زیراب برگزار گردید.

به گزارش راه شلمچه از سوادکوه، در این محفل نورانی که رضا فرجی رییس ارشاد اسلامی شهرستان سوادکوه، احمد زاده رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سوادکوه، محمد قاسم نژاد عضو شورای اسلامی شهر زیراب و محسن نجفی مسئول کانون بسیج هنرمندان شهرستان سوادکوه نیز حضور داشتند حجت الاسلام والمسلمین رحمت زمانی ریاست محترم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی سوادکوه در سخنانی جزئیات برنامه های دهه غدیر در سوادکوه را تشریح کرد و از عظمت این ایام خجسته سخن گفت.


 شعرای آیینی از جمله حسین اصغری، فریدون رحمتی، رمضان رضایی، امیر رهنما و مجید امیری سوادکوهی جدیدترین اشعار خود را در وصف غدیر و امیر غدیر قرائت نمودند.


مهندس مجید امیری سوادکوهی، مسئول انجمن شعر بسیج هنرمندان شهرستان سوادکوه در تشریح این مراسم باشکوه گفت: شب شعر علوی در اولین روزهای دهه ی فرخنده غدیر با حضور شاعران آیینی منطقه با همت انجمن شعر بسیج هنرمندان سوادکوه، گروه جهادی شهید بقایی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سوادکوه، آستانه مبارکه امامزاده عبدالحق و ستاد برگزاری دهه غدیر شهرستان برگزار شد که مورد استقبال عاشقان امامت و ولایت قرار گرفت.


امیری سوادکوهی، شهرستان سوادکوه را مهد شعر و شعور غدیر در دیار علویان دانست و افزود: از آنجایی که دهه ی فرخنده ی غدیر از این سرزمین و به همت علمای ولایی این دیار از جمله مرحوم آیت الله نظری خادم الشریعه پایه ریزی شده است، این دهه ی مبارک از شور و حال خاصی در میان مردم این خطه برخوردار است و شعرای سوادکوهی عشق و احساسات وافر خود را در اشعار امشب به رخ کشیدند و به مدح و ثناگویی درگاه مولای متقیان امیرمؤمنان علیه السلام مباهات و فخرفروشی می کنند.


وی امیرالمؤمنین علی علیه السلام را الگوی فصاحت و بلاغت شعرا و ادبا دانست که می بایست همگان از کلمات جوشان و خروشان امیر کلام و بیان بهره مند شوند.

عکس؛ رهنما


اگر خوشت اومد لایک کن
2