شمارش معکوس برای توافق در وین!

رئیس هیات چین در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: ما حقیقتا در مرحله آخر هستیم و فقط یک گام کوچک تا توافق نهایی فاصله داریم.

به گزارش راه شلمچه، دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد. مذاکرات وین از ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است. 

 چین: در مرحله آخر مذاکرات وین هستیم 

رئیس هیات چین در تازه‌ترین ارزیابی خود از روند مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین گفت: ما حقیقتا در مرحله آخر هستیم و فقط یک گام کوچک تا توافق نهایی فاصله داریم.

«وانگ کوان» سه‌شنبه شب هنگام خروج از هتل کوبورگ این مطلب را در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا مطرح کرد و افزود که چین تلاش‌های زیادی را صورت داده تا اختلافات را به حداقل برساند و به این کار ادامه می دهد.


  ۵ یا ۶ زندانی امریکایی آزاد خواهند شد 

رویترز از قول یک مقام ایرانی مدعی شد که 5 یا 6 زندانی امریکایی در ایران آزاد خواهند شد. این اقدامی بشردوستانه از سوی ایران است.

 یک مقام ارشد ایرانی در تهران به رویترز گفت: «ایران همیشه و بارها آمادگی خود را برای تبادل زندانی اعلام کرده است. ماه ها پیش ما آماده انجام این کار بودیم اما آمریکایی ها این توافق را نابود کردند.»

وی افزود: «اکنون بر این باورم که برخی از آنها آزاد خواهند شد، شاید پنج یا شش نفر. اما این گفتگوها به مذاکرات هسته ای ارتباط ندارد. این اقدامی بشردوستانه از سوی ایران است».

نماینده روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌های ایران در وین سه شنبه شب به وقت تهران از برگزاری مذاکرات فشرده با طرف‌های مرتبط خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین در توییتی نوشت: «در مرحله پایانی گفت‌وگوهای وین رایزنی‌های فشرده در قالب‌های مختلف در حال انجام است. امروز بعد از ظهر یک جلسه مفید با همکارانم در تروئیکای اروپا داشتم.»

«انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و نماینده این اتحادیه در مذاکرات وین هم درباره وضعیت جاری این گفت‌و‌گوها اظهارنظر کرد.

به گزارش تابناک، این مقام بروکسل در توییتر نوشت: مذاکرات وین، برجام در یک لحظه سرنوشت‌ساز قرار دارد. پس از ده ماه مذاکره، ما به پایان نزدیک می‌شویم. نتیجه هنوز مشخص نیست. مسائل کلیدی باید برطرف شود. اما همه هیات‌ها به طور کامل تعامل دارند. کار فشرده در (هتل) کوبورگ ادامه دارد.



اگر خوشت اومد لایک کن
1