شنبه آغاز بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی در مجلس و روز سرنوشت‌ساز برای رئیسی

مجلس شورای اسلامی در روز شنبه ۳۰ مرداد جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهد داشت و دستور کار مجلس در این روز با بررسی گزارش کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در خصوص وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آغاز می‌شود.        

به گزارش راه شلمچه، بر اساس اعلام هیأت رئیسه مجلس، نمایندگان از ساعت ۸ صبح روز شنبه جلسه علنی برای بررسی صلاحیت وزرا خواهند داشت و در ابتدای بررسی صلاحیت هر وزیر پیشنهادی، گزارش کمیسیون‌های تخصصی درباره وزرا قرائت خواهد شد. کمیسیون‌های تخصصی مجلس در هفته گذشته ۲۷۰ جلسه با ۱۹ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم برگزار کردند. 

بر اساس این گزارش، رضا حاجی پور سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری، گزارش این کمیسیون درباره بررسی صلاحیت حسین باغ‌گلی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کابینه سیزدهم را به عنوان نخستین گزارش در صحن علنی قرائت خواهد کرد و به این ترتیب روند بررسی صلاحیت وزرا آغاز خواهد شد.

به گزارش راه شلمچه، حسن باغگلی یکی از وزرای پیشنهادی آیت‎‌الله رئیسی برای وزارت آموزش و پرورش است که انتقادات زیادی برای انتخاب وی شده و اگر رئیسی نتواند روز شنبه نمایندگان را قانع کند احتمال رأی آوری وی پایین است.

البته رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برنامه‌های باغگی حمایت کرد و از آن‌طرف هم محمدرضا حاج‌بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت دهم و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یازدهم از وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت سیزدهم حمایت کرد.

اگر باغگی نتواند در دفاع از برنامه‌های خود نمایندگان مجلس را قانع کند قطعا به کابینه رئیسی ورود نخواهد کرد.


اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار