شنیدن صدای انفجار در آبادان

حادثه ای در پالایشگاه آبادان باعث شد تا صدای آن در بسیاری از مناطق این شهر شنیده شود تلفات مالی و جانی و همراه نداشته است.        

به گزارش راه شلمچه، حوالی ساعت ۲۴ بامداد پنجشنبه، صدایی مهیب در بسیاری از مناطق مرکزی شهر آبادان به گوش رسید که باعث شد تا مردم این نواحی، سراسیمه از منازل خود خارج و علت این صدای نامشخص را از یکدیگر جویا شوند.

حادثه از این قرار بود که راه اندازی یکی از واحدهای فاز ۳ پالایشگاه آبادان به انفجار کوره منجر شد. کوره گوگردسازی در واحد SRU فاز سه که پس از تعمیرات اساسی دوره ای قرار بود امشب وارد مدار شود در آزمایشات پیش از راه اندازی دچار انفجار شد.

بر اساس این گزارش، برگشت فرآیندی در این کوره با ایجاد صدایی مهیب در شهر همراه بود که خوشبختانه تلفات جانی و تخریبی به دنبال نداشته است.

پس از انتشار شایعات و اخبار ضدونقیص در خصوص این حادثه، روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان با صدور اطلاعیه‌ای به شایعات واکنش نشان داد.

در این اطلاعیه آمده است که؛ صدای شنیده شده دقایق پیش به دلیل ایجاد بک فایر جزئی حین روشن نمودن کوره واحد گوگرد سازی اتفاق افتاده است، که این رخداد سبب بروز صدای مهیب گردید و هیچگونه مصدوم و خسارت مالی در پی نداشته است.

 به گزارش فارس از آبادان، روند تولید این واحد ادامه دارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
0
آخرین اخبار