شهردار شهر خشرودپی بابل: برای مهار ویروس کرونا به همکاری مردم نیازمندیم

باباتبار گفت: عده‌ای خودخواهانه و لج‌بازانه به‌خاطر سلامتی خود و دیگران حاضر نیستند کاسبی خود را تعطیل کنند باید با آنها برخورد قانونی شود.

به گزارش راه شلمچه از بابل، شیوع ویروس کرونا در مازندران گسترش غیر باوری داشت و بابل بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را به خود اختصاص داد و با توجه به ناشناخته بودن این ویروس و همچنین دارو و درمانی هم ندارد برای مهار آن تا الان در خانه ماندن است و بر همین اساس با شیوه‌های مختلفی در نقاط کشور با آن مقابله شد.

شیوه برخورد با این ویروس کرونا در سطح کشور و شهر و روستا متفاوت است اما مردم و نیروهای جهادی وقتی در هر بحرانی وقتی پای کار آمدند کارساز بوده‌است. یکی از شهرهایی که در مازندران بیشترین مبتلایان و تلفات ویروس کرونا را داشته بابل است که بعضا به خط قرمز هم رسیده‌ بود و در این میان بخش بندپی غربی در این روزها با این بیماری در حال مبارزه است.

مرتضی باباتبار شهردار شهر خشرودپی در باره ویروس کرونا در این منطقه گفت: بر اساس ارزیابی‌هایی که داشتیم بخش بندپی غربی جز محدود بخش‌هایی بوده که با کمترین میزان مبتلایان و تلفات را داشته‌است و به نظرم همراهی مردم و فعالیت‌های میدانی مسئولین منطقه اعم از بخشداری، شهرداری، شوراها، دهیاریان، پایگاه‌های بسیج محلات، نیروهای خودجوش مردمی و خیرین را می‌توان عامل اصلی کاهش ویروس دانست.

وی با انتقاد شدید از کسانی که با ستاد مقابله ویروس کرونا همکاری نمی‌کنند، گفت: اگر قاطعانه با آن دسته از افرادی که خودخواهانه ولج بازانه حاضر نیستند به خاطر سلامتی خود و دیگران از کاسبی‌شان دست بردارند، برخورد قانونی صورت گیرد شاید در این منطقه به‌توان کنترل بیشتری بر امور داشت و البته مقدمات اقدام نیز فراهم شد.

شهردار پرتلاش خشرودپی ادامه داد:  نقدهای جدی بر عملکرد برخی دستگاه‌ها وارد است اما به‌نظرم باید بپذیریم تا زمانی که مردم به این باور نرسند که شیوع ویروس کرونا جدی و خطرناک است که باید رعایت کنند و صرفا  اعمال روش‌های پروتکلی و نمایشی چون‌ضد عفونی ها و بستن مسیرهای ورودی به شهرها و روستاها نتیجه‌ای نخواهد داشت. بسیاری از روش‌هایی که بصورت خودجوش از سوی مردم اعمال می شود ممکن است براساس سازوکارهای علمی نباشد و ورود مردم به دلیل خلا‌هایی است که برخی با مصلحت‌اندیشی‌های خودساخته و یا به سبب شلختگی در مدیریت بحران وجود دارد که این هم فرصتی است برای تقویت همبستگی اجتماعی و هم ممکن است آسیب‌زا هم باشد.

 مرتضی باباتبار ماندن در خانه و ارائه مشوق‌های واقعی از سوی دولت برای مردم را عامل جدی  تا برای ماندن در خانه را کم هزینه‌ترین روش برای مقابله ویروس کرونا دانست وگفت: دولت باید با همه روش‌های ممکن حتی با اجبار قرنطینه عمومی و خانگی را حداکثر تا اواسط فروردین عملیاتی کند در غیر این صورت ما درکشور شاهد مشکلاتی خواهیم بود و با روش فعلی بازار بیش از این ظرفیت تعطیلی را ندارد.

اگر خوشت اومد لایک کن
3
آخرین اخبار