ناگفتنی‌هایی از شهید شاخص استان بوشهر

محمدی همرزم سردار شهید محمدجعفر سعیدی می‌گوید: هيچگاه چهره زيبا و منور اين انسان وارسته ازخاطرم دور نمی‌شود و اگر بخواهم در یک جمله ايشان را توصيف كنم می‌توانم بگويم محمدجعفر سعيدى كسى بودكه فقط شهادت برازنده‌اش بود.

فتح الله محمدی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از استان بوشهر در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری راه شلمچه در باره سردار شهید محمد جعفر سعیدی گفت: درسال ١٣٥٨ افتخار ورود به سپاه پاسداران انقلاب اسلامى نصيبم شد و ازآموزش و پرورش به اين نهادمقدس دربندر گناوه مأمور شدم . بلاشك و بدون اغراق يكى از مهمترين و بهترين دست آوردهاى بيشمارى كه از اين رهگذر نصيبم شد و هميشه به آن افتخار می‌كنم آشنائى، مؤانست والفت باانسان‌هاى پاكباخته و خداجویی به نام پاسدار و بسيجى بودكه يكى ازآنها شهيد محمدجعفر سعيدى رضوان الله تعالى عليه می‌باشد. 

همرزم سردار شهید سعیدی ادامه داد: هيچگاه چهره زيبا و منور اين انسان وارسته ازخاطرم دور نمی‌شود و اگر بخواهم در یک جمله ايشان را توصيف كنم می‌توانم بگويم محمدجعفر سعيدى كسى بودكه فقط شهادت برازنده‌اش بود و اين بزرگوار تمامى خصلت‌ها و صفات یک انسان و یک مسلمان واقعى را درسطح خودش يكجا دارا بود و شاهدم براين مدعا انتخاب ايشان ازسوى پروردگار عالميان به عنوان شهيداست.

وی يكى از ويژگی‌هاى اين شهيد را تدين نام برد و تصریح کرد: تمام معيارهاى یک فرد متدين را در سطحى عالى دارا بود و نماز را كه ستون دين و ديندارى قلمدادگرديده و معيار و شاخصى است براى تدين افراد، با اخلاص تمام، صبروحوصله، آرامش، تمأنينه و در اول وقت اقامه می‌كردند و در زمانيكه به نماز مى ايستادند ارتباط درونى و قلبى ايشان با مبدأ لايزال هستى از ظاهرشان كاملاً آشكاربود و ايشان صديق و راستگو بودند و يادندارم كه دروغى هرچند كوچك و يا به شوخى از ايشان شنيده باشم.

نفر اول سمت راست فتح الله محمدی و نفر اول از سمت چپ سردار شهید محمدجعفر سعیدی که دو نفر وسط هم به شهادت رسیدند.

محمدی بی ریا و یکرنگ بودن سردار شهید محمدجعفر سعیدی را دیگر ویژگی‌های این شهید دانست و افزود: احوال درونش در چهره پرمهر و زيباى ظاهر‌ی‌اش كاملاً هويدا بود که بسيار متواضع و خوش برخورد بودند و هميشه لبخند شيرين و مليحى به مخاطب خود تقديم مي‌كردند که صبور و بردبار بود و كمتر عصبانيت وكج خلقى از ايشان ديده مي‌شد و همچنین بسيار مؤدب بود و  هركس و در هر سنى بود با احترام تمام تحويل مى‌گرفت و محترم مى‌شمرد.

این پیشکسوت دفاع مقدس در ادامه این شهید شاخص را عاشق امام خمینی(ره) دانست و افزود:  همواره با ادب و با نزاكت تمام صحبت مى‌كرد و به همين دليل در بين همه همكاران وكسانى كه او را مى‌شناختند به خصوص بسيجيان عزيز، محبوبيت ويژه‌اى داشت بسياركم حرف بود و ازپذيرش پست و مقام به شدت پرهيز می‌کرد وقتى كه مسئوليتى رابه ايشان پيشنهادمي‌داديم ابتدا محكم و قاطعانه ردمی‌كرد و زمانى كه می‌نشستيم و با او صحبت می‌كرديم و ضرورت‌ها را می‌گفتيم حجب و حيايى معصومانه بر چهره دوست داشتنی‌اش ظاهر می‌گشت و سكوت اختيار می‌كرد و بسيار كم توقع بود به طوری‌كه هميشه خود را مديون جامعه‌اش می‌دانست و خدمت به انقلاب را براى خود بزرگترين افتخارمی‌دانست.

مسئول بسيج گناوه بود اما به راستى و باتمام وجود خود را خدمتگزار بسيجيان می‌دانست و  عاشقانه دوستدار آنها بود بسيارشجاع و نترس بود و در راه دفاع ازآرمان‌هاى انقلاب و امام و ولى زمان خودش هيچ حد و مرزى قائل نبود وا ينگونه بودكه خالق يكتايش خريدارش شدو با اطمينان نفس جان شيرينش را به جان آفرين خود تقديم و تسليم نمود و درجه والاى شهادت را از خالق يكتايش دريافت نمود. 

اشاره می‌شود سردار شهید «محمدجعفر سعیدی» شهید شاخص سال ۱۴۰۲ استان بوشهر در تاریخ سوم تیرماه ۱۳۳۴ در روستای «احشام قاید‌ها» از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر چشم به جهان گشود و در چهارم دی‌ماه ۱۳۶۵ در محور عملیاتی کربلای ۴ جزیره سهیل عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

پیکر مطهر شهید پس از ۱۰ سال مفقودیت در تاریخ ۷۵/۱۱/۱۸ به وطن بازگشت و در گلستان شهدای بندر زیبای گناوه و در جوار همرزمان شهیدش آرام گرفت.

اگر خوشت اومد لایک کن
2
آخرین اخبار