شوک انتخاباتی دیگری در راه است!

به نظر می‌آید نتایج انتخابات دور دوم با شوک انتخاباتی دیگری همراه باشد و این‌بار مردم به لیستی رای خواهند داد که بدون هیچ سهم‌خواهی بسته شده و قطعا در مجلس برای منافع مردم دغدغه دارند.

به گزارش راه شلمچه، نتایج انتخابات 11 اسفند 1402 در تهران بر خلاف دوره‌های گذشته فقط یک لیست رای نداشته و این نتایج نشان داده مردم دیگر چشم بسته به لیست خاصی اعتماد نکرده بودند و به سوابق و شعارهای کاندیداهای لیست اهمیت داده بودند.

افرادهایی که با تشکیل ائتلاف سعی می‌کردند برای جریان اصولگرایی تصمیم بگیرند و همایش‌هایی در جهت انتخاب لیست 30 تهران و شهرستان‌ها برگزار می‌کردند در حد نمایش بوده و نهایتا همان‌هایی که از قبل مشخص شده بودند را در لیست نهایی می‌آوردند و یا از لیست 200 نفره و 100 نفره و... یقینا بازی‌های سیاسی بوده که به نوعی بازارگرمی بیش نبوده است.

به عنوان مثال اگر به افراد در شورای ائتلاف با دقت نگاه کنیم به خوبی مشخص می‌شود که افراد 30 نفره‌ای که برای انتخابات تهران معرفی می‌شدند چه ارتباطی با اعضای شورای ائتلاف و یا افراد تصمیم‌گیرنده داشتند و صراحتا باید گفت سهم‌خواهی به خوبی مشاهده می‌شد و این سهم‌خواهی‌ها یا به دلیل نفوذ و یا ارتباط فامیلی و ... بوده است.

برای اثبات این فرضیه کافیست به لیست 30 نفره شانا یا همان شورای ائتلاف نیروهای انقلاب نگاه کنیم که هرکدامشان ارتباطی با سران این شورا داشتند و در نهایت خروجی خوبی به لحاظ عملکرد نداشتند چون بر اساس شایسته سالاری و نیاز مجلس انتخاب نشده بودند بلکه بر اساس سهم‌خواهی‌ها بود.

در این میان بد نیست نگاهی به منتقدین این نوع چینش‌ها داشته باشیم که موثرترین و جدی‌ترین منتقدان، حمید رسایی بود که اعتقاد داشت این نوع رفتارهای سهم‌خواهی اصلا به نفع نظام و مردم نیست و آنقدر مقاومت کرد تا اینکه در انتخابات اخیر ثابت کرد راهی که در این سال‌ها طی کرده بود اشتباه نبوده و نتایج انتخابات 11 اسفند 1402 نشان داد مردم به تفکر حمید رسایی همراه بودند و لیست جدیدی که به عنوان «امناء» در عرصه انتخابات ظهور کرد استقبال شد و علی‌رغم تبلیغاتی که علیه این لیست داشتند، اما نتایج پای صندوق‌های رای به خوبی اثبات کرد مردم تشنه واقعیت و صداقت‌اند که با گفتن «پاجوش» و «چنار» و «خوارج» نمی‌شود رای مردم را تصاحب کنند که مردم به عملکرد اعتماد می‌کنند.

مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم جمعه 21 اردیبهشت 1403 برگزار می‌شود و در این مرحله ۴۵ نماینده برای ۲۲ حوزه انتخاب  می‌شوند.

با توجه به اطلاعیه مهم مهدی شریفیان که رسما اعلام کرد که خود را متعهد به رویکردهای ائتلاف امنا در مجلس آینده می داند و با اضافه شدن وی در لیست ائتلاف امناء و همچنین وزنی که این لیست دارد به نظر می‌آید نتایج انتخابات دور دوم با شوک انتخاباتی دیگری همراه باشد و این‌بار مردم به لیستی رای خواهند داد که بدون هیچ سهم‌خواهی بسته شده و قطعا در مجلس برای منافع مردم دغدغه خواهند داشت.

 اسامی کامل ۱۶ نفر ائتلاف انتخاباتی امنا در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس را به این شرح زیر است:

 

۱- سید نظام الدین موسوی
 ۲-احمد نادری
 ۳-سمیه رفیعی
 ۴- مهدی شریفیان
 ۵- پیمان فلسفی
 ۶-ابوالفضل ظهره وند
 ۷-محمد سراج
 ۸-ابوالقاسم جراره
 ۹-زینب قیصری
 ۱۰-ریحانه اخلاقی
 ۱۱-صالح اسکندری
 ۱۲-سید مرتضی محمودی
 ۱۳-بیژن نوباوه وطن
 ۱۴-حسین صمصامی
 ۱۵-مجتبی رحماندوست
 ۱۶- ابراهیم عزیزی

 

اگر خوشت اومد لایک کن
1
آخرین اخبار